2013-02-19, 11:05
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Dzlattan har ett gott anseende bland delar av juveanhängarna sedan han alltid varit tydlig med att de Scudetti som drogs tillbaka vanns på planen. Samt att han är god vän med Den Störste och har synts på bild med denne tillsammans med Zlatans son. Sådant ger cred.

Å andra sidan finns det fraktioner som ser honom som en svikare och än idag sjunger ramsor om zingaro. Men jag tror inte att det skulle ta många veckor att få fansen på sin sida om han levererar sitt vanliga spel.

Personligen vill jag absolut inte ha honom, då han har en tendens att ta upp allt syre i ett rum och gör alla sina lag Zlatanberoende.
Har det kommit något Juve rykte eller spekulerar ni bara? Tror faktiskt inte heller Z skulle passa i Juve men dem teorierna lämnar jag till dem som är mer insatta i Juventus. Vad jag dock vet är att PSG tragiskt nog är relativt värdelöst offensivt sett utan Zlatan. Det är ständiga missar som görs om och om igen som resterande offensiva spelare gör med Lavezzi i spetsen. Egentligen är dem jävligt duktiga spelare men det behövs verkligen en målspruta som grädden på moset.

Nu är Zlatan inte i någon höjdarform men PSG har nu på den senaste tiden blivit mer samspelta och nog till mångas lättnad är det fler som har börjat göra mål. Om.Zlatan hittar formen igen till den eventuella kvarten i CL kan PSG bli jävligt farliga. Och då med rätt eller jävligt mycket flyt kanske han vinner den jävla...
Citera
2013-02-19, 12:25
Medlem
56ks avatar
Det vara en bra match men PSG spelar inte bra och gör två mål på hörnor.
Vad jag minns från matchen har jag för mig att en av hans passar borde ha resulterat i ett mål.
Jag tycker även att PSG spelar väldigt sällan i djupled även när motståndarens backlinje ligger högt.
Citera
2013-02-19, 14:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Backlinjen var inte bra inte heller Sirigu men tycker fortfarande att Zlatan var sämst. Han var inte vän med bollen öht. Jag tror snarare att Zlatan är en spelare som inte har förmånen av att bli försvarad i media när han är usel utan dom bedömer honom som vem som helst och så ska det vara. Kolla Messi i jämförelse, där har du en spelare som inte bedöms korrekt utan som kan vara sämst på planen men ändå inte få såna betyg som han förtjänar i media. Eller göra ett dåligt VM o Copa America och ändå påstås det att han var bra spelmässigt. Den förmånen har inte Zlatan nej, han är inte medias gullegris utom här i Sverige då.

Jag håller verkligen inte med. Hade Zlatan gjort sin prestation i Gameiros skor hade han aldrig fått bottenbetyg. Den som absolut inte var vän med bollen var Lavezzi. Sakho och Alex går bort sig på varje mål. Första Alex, andra Sakho, tredje båda två. Jag lovar att det är dem två som fick mest skit av Ancelotti efter matchen, tillsammans med Sirigu då. I övrigt var som sagt lavezzi helt värdelös, samt van der wiel, som blev bortsnurrad på sin kant så mycket att Ancelotti böt ut honom. Annars gjorde Pastore, Matuidi och Chantome mer slätstrukna insatser än Z. Betygsättningen var skit och det kan du inte få mig att tycka annorlunda om.
Citera
2013-02-19, 15:54
Medlem
dylanous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge
Han kommer väl knappast fungera med nuvarande exemplariska hög-presspel-a-la-grande-juve..

Förlåt. Men! Kräver inte Juventus nuvarande idé att anfallarna jobbar - relativt - hårt i defensiven? Har jag fel uppfattning?

Cavani vore väl snarare guldklimpen för detta. Sen om Juve nu har resurserna låter jag vara osagt, samt hur känsligt en sådan transfer vore i Italien. Men allt sådant är ju inte lika tabu längre så skitsamma...

Sant hörredu! Men saken är att just nu så har det kommit rykten om att Arsenal är sugna på Caceres för 12 miljoner euro. Såklart är det jävligt negativt för Juve då han är en jävligt bra spelare faktiskt. Men av dom miljonerna kanske man kan ge lite extra på Villa, Higuain kanske kanske Ibra, och kanske skita i Llorente.
Citera
2013-02-19, 17:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dylanou
Sant hörredu! Men saken är att just nu så har det kommit rykten om att Arsenal är sugna på Caceres för 12 miljoner euro. Såklart är det jävligt negativt för Juve då han är en jävligt bra spelare faktiskt. Men av dom miljonerna kanske man kan ge lite extra på Villa, Higuain kanske kanske Ibra, och kanske skita i Llorente.

Llorente är redan klar för free transfer.
Citera
2013-02-19, 17:41
Medlem
Mellbergans avatar
Zlatan flirtar med Bayern Munchen.

Även om källan är rätt så tveksam i form av fotbollskanalen så är sådana här rykten alltid intressanta att spekulera kring. Kanske någon gång i framtiden?

http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/zlatan-flirtar-med-bayern-och-pep-bundesliga-skulle-tilltala-mig/
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-19 kl. 18:12. Anledning: fel
Citera
2013-02-20, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Även om källan är rätt så tveksam i form av fotbollskanalen så är sådana här rykten alltid intressanta att spekulera kring. Kanske någon gång i framtiden?

http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/zlatan-flirtar-med-bayern-och-pep-bundesliga-skulle-tilltala-mig/
Tror inte Pep vill plocka upp fler södersparkade skåp i omklädningsrummet.
Citera
2013-02-20, 01:22
Medlem
snillet_1s avatar
"Störst sedan Ali"

Citat:
I samma intervju talar Zlatan Ibrahimovic återigen om sin förebild, boxaren Muhammad Ali, och jämför sig med legendaren.
– Jag är också den störste men om det inte kan finnas två som är störst... Då är jag störst sedan Ali, säger 31-åringen till det tyska fotbollsmagasinet enligt Stern.de.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article16268006.ab

Självförtroende har han. Men troligen har Aftonhoran (som vanligt) vinklat artikeln något åt helvete.
Citera
2013-02-20, 02:51
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
"Störst sedan Ali"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article16268006.ab

Självförtroende har han. Men troligen har Aftonhoran (som vanligt) vinklat artikeln något åt helvete.
Och om Z nu sa det så det var det med största förmodan på skämt med glimten i ögat. Men sådana saker vet vi av erfarenhet att aftonhoran inte brukar vara lika noga med att nämna.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-20 kl. 02:57. Anledning: fel
Citera
2013-02-20, 09:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Ur samma artikel: "Och skulle jag flytta till Tyskland, blir det till Bayern. För mig är klubben en av topp-fem i världen".

Barca, Man U, Bajen A, Bajen B och Bajen München?
Citera
2013-02-21, 10:58
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Ska "förbannelsen" fortsätta genom att Milan vinner CL nu?

(dvs, lagen vinner året efter Zlatan lämnar)
Citera
2013-02-21, 14:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Ska "förbannelsen" fortsätta genom att Milan vinner CL nu?

(dvs, lagen vinner året efter Zlatan lämnar)
Eller så är det.tvärtom. Det underlättar ju bara för PSG om Barca slås ut. Sedan kan Man U mycket väl slå ut Real. Så då är det väl egentligen bara Bayern Munchen och Man U som blir två riktiga nitlotter för PSG att möta i en eventuell kvartsfinal. Eller glömmer jag något lag nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in