2013-09-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meelim
Nog svettas han alltid (dubbelkollade snabbt på Google) men inte särskilt mycket. En annan svettas ju så att det rinner i pannan vid minsta ansträngning, alla är väl olika.

Att han för tillfället har en rätt slickad frisyr som ser ungefär likadan ut torr som blöt kanske spelar in.

tusen tack till er bägge två för responsen!

jag kom på en sak! vi behöver inte gå så långt egentligen. titta på elmander! han är en våttrasa på planen. men visst är det oxå så att zlatan inte springer så mkt, eller? jag tycker inte han sliter järnet direkt men jag kan ha fel....
Senast redigerad av RedBlueGreen 2013-09-13 kl. 00:38.
Citera
2013-09-25, 11:47
Medlem
Mellbergans avatar
http://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/zlatan-forlanger-min-sista-stora-klubb/

Om ni inte redan visste så har Zlatan förlängt sitt kontrakt i PSG till 2016. Vilket betyder att vi kommer att kunna se honom i 3 år till. Samt att vi kommer att kunna se honom i ett EM 2016 i Frankrike!
Citera
2013-09-25, 18:20
Bannlyst
Har märkt de senaste matcherna att Zlatan är riktigt jävla slö i sina aktioner med boll. För bara ett år sen kunde han springa förbi någon försvarare då och då, numera är det helt jävla omöjligt verkar det som.
Citera
2013-09-25, 20:27
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Har märkt de senaste matcherna att Zlatan är riktigt jävla slö i sina aktioner med boll. För bara ett år sen kunde han springa förbi någon försvarare då och då, numera är det helt jävla omöjligt verkar det som.

då skulle du sett hans förarbete nyss!
Citera
2013-09-25, 22:13
Medlem
Snygg pass idag men hoppas hans målproduktion ökar lite. Iaf 15 mål på hela säsongen. 15 mål och 15 assist!
Citera
2013-09-26, 09:36
Medlem
Visst, kul för honom att han får förlängt om han nu vill det. Hur smart är det dock av PSG? Hur har de egentligen tänkt göra med laget?

Tanken med att ha två stycken bra målskyttar i laget är väl att laget som helhet ska bli mer målfarligt. Just nu så är det snarare tvärtom, varken Zlatan eller Cavani gör särskilt mycket mål.

Det hela känns ogenomtänkt. Zlatan tycks spela i någon slags statisk falsk 9 roll (typ) medan Cavani får söka sig in centralt från höger. Inte ett dugg lyckat i nuläget. Hela situationen med Cavani lär ju ge Blanc en rejäl huvudvärk. Varför köpte PSG honom?

--

Sämsta säsongsinledningen på väldigt länge för Zlatan. Jag satt och kollade på whoscored och han befinner sig just nu på en smickrande placering, nämligen 148. Jösses så otroligt uselt det är.

Det säger ju givetvis inte allt men det säger en hel del. Att lunka runt lite trött för att sedan slå en briljant passning per match är inte ett godkänt sätt att inleda en säsong. Och efter en så "lovande" start så får han både förnyat och högre lön?

Firma Zlatan och Raiola kan sin sak. Det är en sak som är säkert.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-09-26 kl. 09:47.
Citera
2013-09-28, 07:31
Medlem
erikbes avatar
Tänkte på en sak. Finns det någon nu aktiv som haft fler stjärnlagkamrater än Zlatan? Många klubbyten & stora klubbar.
Citera
2013-09-28, 11:31
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tänkte på en sak. Finns det någon nu aktiv som haft fler stjärnlagkamrater än Zlatan? Många klubbyten & stora klubbar.
Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldinho, Beckham, Thiago Silva... Hjälp mig, vilka mer riktigt kända spelare finns det som Ibra spelat med? Dock har han genom landslaget inte spela med så jätte kända spelare. Men antagligen så är svaret att nej det finns det troligen inte.
Citera
2013-09-28, 12:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldinho, Beckham, Thiago Silva... Hjälp mig, vilka mer riktigt kända spelare finns det som Ibra spelat med? Dock har han genom landslaget inte spela med så jätte kända spelare. Men antagligen så är svaret att nej det finns det troligen inte.

Ajax 01-04: Sneijder, VdVaart.

Juventus 04-06: Del Piero, Nedved, Buffon, Vieira, Cannavaro.

Inter 06-09: Adriano, Zanetti, Figo, Maicon, Balotelli.

Barcelona 09-10: Messi, Henry, Xavi, Iniesta.

Milan 10-12: Pirlo, Ronaldinho, Thiago Silva, Nesta.

PSG 12- : Pastore, Lavezzi, Cavani, Lucas Moura.

Från toppen av huvudet är det dessa jag kommer på som sticker ut mest. Sedan finns det förstås tiotals stora spelare i varje lag typ Seedorf, Zambrotta, Puyol, Pique, Dani Alves, Trezeguet, Thuram, Cambiasso, osv i all oändlighet egentligen.
Citera
2013-09-28, 12:46
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Han har även spelat med fem stycken guldbollen-vinnare. Det måste vara rekord?

Messi, Cannavaro, Nedved, Figo, Ronaldinho.
Citera
2013-09-28, 15:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Visst, kul för honom att han får förlängt om han nu vill det. Hur smart är det dock av PSG? Hur har de egentligen tänkt göra med laget?

Tanken med att ha två stycken bra målskyttar i laget är väl att laget som helhet ska bli mer målfarligt. Just nu så är det snarare tvärtom, varken Zlatan eller Cavani gör särskilt mycket mål.

Det hela känns ogenomtänkt. Zlatan tycks spela i någon slags statisk falsk 9 roll (typ) medan Cavani får söka sig in centralt från höger. Inte ett dugg lyckat i nuläget. Hela situationen med Cavani lär ju ge Blanc en rejäl huvudvärk. Varför köpte PSG honom?

--

Sämsta säsongsinledningen på väldigt länge för Zlatan. Jag satt och kollade på whoscored och han befinner sig just nu på en smickrande placering, nämligen 148. Jösses så otroligt uselt det är.

Det säger ju givetvis inte allt men det säger en hel del. Att lunka runt lite trött för att sedan slå en briljant passning per match är inte ett godkänt sätt att inleda en säsong. Och efter en så "lovande" start så får han både förnyat och högre lön?

Firma Zlatan och Raiola kan sin sak. Det är en sak som är säkert.

Zlatan har ju pondus och erfarenhet, vilket behövs i PSG.

Sedan kan han stoltsera med en massa assists i inledningen. Den ända han misslyckats med egentligen, är målskörden.
Citera
2013-09-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Zlatan har ju pondus och erfarenhet, vilket behövs i PSG.

Sedan kan han stoltsera med en massa assists i inledningen. Den ända han misslyckats med egentligen, är målskörden.

Du lästen uppenbarligen inte mitt inlägg. Jag skrev ju att han oftast slår en briljant passning per match. Den passningen brukar ofta vara avgörande.

Det duger dock inte. På tok för ineffektiv och orörlig i övrigt. Han var bra mot Monaco. Och har gjort några andra matcher där han har varit ganska bra men i övrigt så är han oftast bara okej eller medioker.

Hittills inte levererat en riktig insats i världsklass bortsett från första 45 mot Monaco. Förhoppningsvis så imponerar han idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in