2013-02-18, 00:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Zlatan var riktigt dålig och kom fel på varenda boll. Han är alltid kass den här perioden på året tyvärr.

Tyvärr gör du felet som de flesta gör med Z: låter sina känslor ta över. Du bedömer han helt enkelt inte objektivt. Du bedömer inte utifrån prestation, bara efter dina egna förväntningar. Att Z är milsvid bättre än de flesta andra ska inte hindra honom att få rättvisa betyg när han inte gjort en stormatch. Det här har stört mig genom hela Z karriär. I enstaka fall är han värd usla betyg, men oftast inte.
Citera
2013-02-18, 11:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Många tenderar att missa Zlatans magiska passningar, som när han slår en volleykross på foten över 50 meter, eller klackar fram Lavezzi till ett friläge, och chippar fram Chantome till ett öppet nickläge. Han hade en handfull till hotande och riktigt bra passningar. Troligtvis dubbelt så många som den med näst flest. Men som sagt, jag förväntar mig inte att den genomsnittlige tittaren ska se det. Det är över deras nivå.

Okej. Diskussionen om det backar jag ur ifrån, då det är off topic, och ganska ointressant just nu

Vilket skitsnack. Missar man de passningarna är det för att man inte ser matchen. Vad många däremot gör är att glömma alla felbeslut och misstag han brukar göra och bara nämna de lyckade försöken.
Citera
2013-02-18, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Hej Zlatan har 9 ligaguld bara så att du vet.

Ajax 2001/02 & 2003/04
Juve 2004/05 & 2005/06
Inter 2006/07, 2007/08 & 2008/09
Barca 2009/10
Milan 2010/11

Men dom ligatilarna som Zlatan vann med Juventus kan man inte räkna med p g a att Juventus blev av med dom titlarna
Citera
2013-02-18, 15:29
Medlem
Den franska pressen bevisar igen att de inte riktigt kan det där med att bedöma spelare. Visste att han skulle bli sågad...

Zlatan blev utsedd till matchens sämsta spelare trots att han stod för det mesta i offensiv väg. Ja, han misslyckades också några gånger men helhetsintrycket blir mer positivt än negativt om vi jämför med resten av laget med tanke på alla hotande passningar han slog.

Sämst var den alltid (nåväl, oftast) stabila Sirigu som stod för en tavla och flera otroligt osäkra ingripanden. Han gjorde ingenting bra i matchen.

Så jo, förväntningarna och hypen Zlatan har gör ju att han automatiskt får oförtjänt låga betyg när han gör en sämre match än vad han brukar.

På en skala av 10 skulle jag ge honom något mellan 5 och 6. Absolut ingen bra match men det var den tveklöst sämsta insatsen i år av PSG's mittfält och målvakt. Det är de som ska få lägst betyg den här gången. Inte Zlatan.
Citera
2013-02-18, 16:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Den franska pressen bevisar igen att de inte riktigt kan det där med att bedöma spelare. Visste att han skulle bli sågad...

Zlatan blev utsedd till matchens sämsta spelare trots att han stod för det mesta i offensiv väg. Ja, han misslyckades också några gånger men helhetsintrycket blir mer positivt än negativt om vi jämför med resten av laget med tanke på alla hotande passningar han slog.

Sämst var den alltid (nåväl, oftast) stabila Sirigu som stod för en tavla och flera otroligt osäkra ingripanden. Han gjorde ingenting bra i matchen.

Så jo, förväntningarna och hypen Zlatan har gör ju att han automatiskt får oförtjänt låga betyg när han gör en sämre match än vad han brukar.

På en skala av 10 skulle jag ge honom något mellan 5 och 6. Absolut ingen bra match men det var den tveklöst sämsta insatsen i år av PSG's mittfält och målvakt. Det är de som ska få lägst betyg den här gången. Inte Zlatan.

Hur Alex, Sakho, van der wiel och Sirigu kommer undan med bättre betyg är helt absurt. En backlinje som släpper in tre mål, vissa efter horribelt back- och målvaktsspel, ska alltså ha bättre betyg än en forward som inte gör mål, men är största hotet framåt med absolut flest avgörande passningar.
Citera
2013-02-18, 18:06
Medlem
Mellbergans avatar
Nej Zlatan gjorde inte en av sina bättre matcher igår. Men visst var han fortfarande helt OK. Som någon sa, 6/10 är ett rimligt betyg att ge honom efter denna match. Folk blir alltid så hypade kring Z. Antingen är han en 9, eller 10/10 eller så är han nere på tre eller mindre enligt journalisterna. Inget där emellan. Journalisterna i Frankrike verkar vara några riktiga lallare.

Viktigast är dock att Zlatan kommer i form till Irland. För då lär vi behöva en Zlatan i toppform, tro mig.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-18 kl. 18:12. Anledning: fel
Citera
2013-02-18, 20:04
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Tyvärr gör du felet som de flesta gör med Z: låter sina känslor ta över. Du bedömer han helt enkelt inte objektivt. Du bedömer inte utifrån prestation, bara efter dina egna förväntningar. Att Z är milsvid bättre än de flesta andra ska inte hindra honom att få rättvisa betyg när han inte gjort en stormatch. Det här har stört mig genom hela Z karriär. I enstaka fall är han värd usla betyg, men oftast inte.

PSG har många stjärnor och man har ganska höga förväntningar på dom alla. Zlatan ska hyllas när han är bäst och sågas när han är sämst, och igår var han utan tvekan sämst. De som inte bedömer honom objektivt är väl hans fans snarare.
Citera
2013-02-18, 20:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
PSG har många stjärnor och man har ganska höga förväntningar på dom alla. Zlatan ska hyllas när han är bäst och sågas när han är sämst, och igår var han utan tvekan sämst. De som inte bedömer honom objektivt är väl hans fans snarare.

På vilket sätt är majoriteten av backlinjen bättre när man släpper in tre mål? På vilket sätt är Sirigu bättre? På vilket sätt är Pastore och Lavezzi bättre när de slår bort 10 passningar och tappar bort 8 mottagningar var? Eller Matuidi och Chantome som visserligen är rollspelare men som visar bristfällig spelintelligens och teknik under hela matchen. Deras bidrag till det defensiva spelet var bevisligen inte heller tillräckligt.

Zlatan ska definitivt inte ha sämre betyg än någon annan efter matchen igår, det är det som stör mig. De har högre förväntningar på honom än på alla andra, och tilldelas således missvisande betyg vid slätstrukna insatser. Förväntningar ska inte spela någon roll på betyget.
Citera
2013-02-18, 21:46
Medlem
dylanous avatar
Kan börja med att jag är stort Juventus fan. Grande juve!!

Sjukt nice om Zlatan kommer tillbaka till Juventus. Tror ni det blir så?

Själv tycker jag det finns negativa saker med det oxå. Är rädd att han gör som milan osv att han trycker ner sina lagkamrater om dom gör något misstag. Men annars är han jävligt stark för oss.
Citera
2013-02-18, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dylanou
Kan börja med att jag är stort Juventus fan. Grande juve!!

Sjukt nice om Zlatan kommer tillbaka till Juventus. Tror ni det blir så?

Själv tycker jag det finns negativa saker med det oxå. Är rädd att han gör som milan osv att han trycker ner sina lagkamrater om dom gör något misstag. Men annars är han jävligt stark för oss.
Han kommer väl knappast fungera med nuvarande exemplariska hög-presspel-a-la-grande-juve..

Förlåt. Men! Kräver inte Juventus nuvarande idé att anfallarna jobbar - relativt - hårt i defensiven? Har jag fel uppfattning?

Cavani vore väl snarare guldklimpen för detta. Sen om Juve nu har resurserna låter jag vara osagt, samt hur känsligt en sådan transfer vore i Italien. Men allt sådant är ju inte lika tabu längre så skitsamma...
Citera
2013-02-19, 04:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Dzlattan har ett gott anseende bland delar av juveanhängarna sedan han alltid varit tydlig med att de Scudetti som drogs tillbaka vanns på planen. Samt att han är god vän med Den Störste och har synts på bild med denne tillsammans med Zlatans son. Sådant ger cred.

Å andra sidan finns det fraktioner som ser honom som en svikare och än idag sjunger ramsor om zingaro. Men jag tror inte att det skulle ta många veckor att få fansen på sin sida om han levererar sitt vanliga spel.

Personligen vill jag absolut inte ha honom, då han har en tendens att ta upp allt syre i ett rum och gör alla sina lag Zlatanberoende.
Citera
2013-02-19, 10:53
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
På vilket sätt är majoriteten av backlinjen bättre när man släpper in tre mål? På vilket sätt är Sirigu bättre? På vilket sätt är Pastore och Lavezzi bättre när de slår bort 10 passningar och tappar bort 8 mottagningar var? Eller Matuidi och Chantome som visserligen är rollspelare men som visar bristfällig spelintelligens och teknik under hela matchen. Deras bidrag till det defensiva spelet var bevisligen inte heller tillräckligt.

Zlatan ska definitivt inte ha sämre betyg än någon annan efter matchen igår, det är det som stör mig. De har högre förväntningar på honom än på alla andra, och tilldelas således missvisande betyg vid slätstrukna insatser. Förväntningar ska inte spela någon roll på betyget.

Backlinjen var inte bra inte heller Sirigu men tycker fortfarande att Zlatan var sämst. Han var inte vän med bollen öht. Jag tror snarare att Zlatan är en spelare som inte har förmånen av att bli försvarad i media när han är usel utan dom bedömer honom som vem som helst och så ska det vara. Kolla Messi i jämförelse, där har du en spelare som inte bedöms korrekt utan som kan vara sämst på planen men ändå inte få såna betyg som han förtjänar i media. Eller göra ett dåligt VM o Copa America och ändå påstås det att han var bra spelmässigt. Den förmånen har inte Zlatan nej, han är inte medias gullegris utom här i Sverige då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in