2010-03-18, 14:59
Medlem
Noxvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hjälpa hur då? Samtalsterapi eller traumabehandling?
Han får väl för fan hjälpa sig själv genom att ändra attityd, kämpa mer på planen samt skaffa sig en ödmjukare inställning till sina lagkamrater, fansen och fotbollslandet Spanien.
Zlatan är ljusår från Messis nuvarande klass. Han får i första hand inrikta sig på att bli jämbördig med Henry, Pedro och Bojan.

Tjaa, till att börja med så behöver man kanske inte direkt börja prata om möjliga ersättare. Henri fick ju lov och vara kass ett helt år när han kom (något som Ibra inte varit hela året, och fortfarande har chans att vända.)

Sen vet väl knappast vi något om hans inställning till "lagkamrater, fans eller spanien"? Han har väl bara utalat sig positivt om vad det än är frågan om.. dvs politiskt korrekt. Det e det jag menar att man vet ju egentligen inte vad som sägs inom klubben, är ju bara skvaller i media vi ser.

Att han inte är är i klass med Messi är ju en helt annan sak, liksom, vem skulle vara det i nuläget?

Henri hade ju inte många rätt under hösten när Zlatan kom och jag har väl inte sett något som gör att han är plötsligt är flera nivåer bättre nu när zlatan har oflyt.

Räcker ju med att han gör några mål så är säkerligen allt glömt och förlåtet.
Citera
2010-03-18, 15:31
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Tror Mr Zlatan behöver känna sig som den största stjärnan i varje lag.
Samt att verkar bli uttråkad rätt snabbt.

Som många andra genier är han lite för självupptagen, egocentrisk för sitt eget
bästa. Pep bestämmer i barca punkt.

Han verkar ju vara extremt långtjurig åxå (aftonhoran, laul)

Lite komsikt att han ofta framhäver sig som professionell.
När han själv verkar ibland spela mer för sig själv än laget.

Samt inte så professionellt att inte anpassa sig till gruppen.
Du får gärna ge ett svar till att han inte skulle vara professionell, överskattad och en flopp, måhända men professionell är han dock.
Citera
2010-03-18, 15:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag tror faktiskt i detta fall att Zlatan är den mera mogna, jag tror både giftemål och barn har fått honom på rätt bana. Vårsäsongen får utvisa, han VAR petad ett tag i alla sina större klubbar och kom igen.

Därmed inte sagt att han är en ikon likt Del Piero, Gerrard, Keane, Scholes, Giggs, Raul, Batistuta.

Ja, jag håller med dig. Undrar om inte Zlatan passade in i gruppen bättre i Inter.

I Barcelona är det bara en pojkar som inte ens flyttat hemifrån än.
Citera
2010-03-18, 15:59
Medlem
Tänk om Inter skulle plocka hem Champions League (eller åtminstone gå till semi/final) nu i vår medans Ibra blir successivt börjas bänkas allt oftare i Barca. Vilken fruktansvärt knäck för självförtroendet.
Citera
2010-03-18, 16:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxville
Tjaa, till att börja med så behöver man kanske inte direkt börja prata om möjliga ersättare. Henri fick ju lov och vara kass ett helt år när han kom (något som Ibra inte varit hela året, och fortfarande har chans att vända.)

Sen vet väl knappast vi något om hans inställning till "lagkamrater, fans eller spanien"? Han har väl bara utalat sig positivt om vad det än är frågan om.. dvs politiskt korrekt. Det e det jag menar att man vet ju egentligen inte vad som sägs inom klubben, är ju bara skvaller i media vi ser.

Att han inte är är i klass med Messi är ju en helt annan sak, liksom, vem skulle vara det i nuläget?

Henri hade ju inte många rätt under hösten när Zlatan kom och jag har väl inte sett något som gör att han är plötsligt är flera nivåer bättre nu när zlatan har oflyt.

Räcker ju med att han gör några mål så är säkerligen allt glömt och förlåtet.

Instämmer, mycket bra inlägg. Att jämföra Z med Messi är bara idiotiskt. Dem är två helt olika spelare. Jag förstår inte hur man kan påstå att Henry spelat bra den här säsongen, om man jämför statistiken kommer sanningen fram, och det ser riktigt illa ut för Henry. Zlatan däremot har gjort en hel del mål och assist. Jag stör mig även på dem som anser att Henry kommit igång med sitt spel, se bara igår, fiasko, total fiasko. Henry misslyckades med allt. Detta är knappast något ovanligt, han varit sådan hela säsongen. Sist men inte minst, en sak är säker, Henry finns inte kvar i Barca nästa säsong, det är jag helt säkert på.
Citera
2010-03-18, 17:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Tänk om Inter skulle plocka hem Champions League (eller åtminstone gå till semi/final) nu i vår medans Ibra blir successivt börjas bänkas allt oftare i Barca. Vilken fruktansvärt knäck för självförtroendet.
Har svårt att se hur Inter ska kunna slå United eller Barcelona... fast du skrev ju "tänk om"
Citera
2010-03-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNCJ-exLR
Snacka om att Messi har svårt att passa. Ful liten dvärg är vad han är.

Skönt att han inte fick både utseende och en otrolig talang.

Hade han sett ut som en fotomodell hade gud gett honom för mycket fördelar i livet. Nu kan man stå ut med att han är en grym fotbollspelare eftersom man samtidigt som man beundrar hans spel kan skratta åt att han ser ut som ett litet troll.

För trots hans grymma talang och alla miljoner han har på banken vet man att man både är snyggare och förmodligen har större kuk än lillkillen.
Senast redigerad av OscarDeLa 2010-03-18 kl. 18:22.
Citera
2010-03-18, 18:56
Medlem
Jag tror inte det varit något problem för Barcelona om det bara varit det att Zlatan är ur form. Men det är så mycket annat också. Han drar på sig utvisningar när det går honom emot, ibland är han rent brutal. Han blir aldrig glad när någon annan gör mål, såvida det inte var han som stod för passningen. I Barcelona gäller regeln att man ska springa över halva plan för att gratulera målgöraren och se ut som om man just vunnit Champions League. Zlatan står och surar vid en hörnflagga.

Henry däremot följer helt regelboken och därför kan man ha mycket större tålamod med hans övriga brister. Barcelona klarar sig just nu utan både Zlatan och Henry, man kan vinna med nio man som spelar bra fotboll. Men med Zlatan på plan riskerar man så mycket mer: att det blir osämja bland spelarna. Vad händer med spelglädjen på plan när spelarna är rädda för att passa Zlatan för att han förstör så många anfall och resultatet blir att han står och viftar med armarna varje gång han borde haft bollen? Vad händer med lagkänslan när Zlatan sparkar ner en motståndare bakifrån och t.om. lagkamraterna önskar att han ska bli utvisad?
Senast redigerad av Andraandningen 2010-03-18 kl. 18:59.
Citera
2010-03-18, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har svårt att se hur Inter ska kunna slå United eller Barcelona... fast du skrev ju "tänk om"
De slog ju Chelsea, 2ggr dessutom. Chelsea leder väl Premier League? Chelsea skulle ha slagit ut Barcelona förra året ur CL. Domaren var blind.

Ja nu leker jag bara runt lite med tankarna, skulle inte precis vara någon jätteskräll om inter slår någon av ovanstående. Har inte följt inter så mycket före 2004, men har de någonsin haft bättre trupp än nu?

De är såklart inga favoriter mot dessa lag, men knappast så stora underdogs som vissa vill tro.
Citera
2010-03-18, 19:19
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
För trots hans grymma talang och alla miljoner han har på banken vet man att man både är snyggare och förmodligen har större kuk än lillkillen.

Trots att du har större kuk och är snyggare än Messi (enligt dig själv) så kommer han knulla jävligt mycket snyggare brudar än du ens kan fantisera om. Så vad exakt är det som känns så bra med att du tror att du är snyggare än Messi?
Citera
2010-03-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Trots att du har större kuk och är snyggare än Messi (enligt dig själv) så kommer han knulla jävligt mycket snyggare brudar än du ens kan fantisera om. Så vad exakt är det som känns så bra med att du tror att du är snyggare än Messi?

Jag känner inte Messi (Nehe?! ) men vad man läst i intervjuer verkar han vara en jävligt blyg kille som mest tycker om att sitta hemma och spela TV-spel. Man ser aldrig kort på han då han är ute och festar med supermodeller som många andra fotbollspelare.

Själv har jag gjort väldigt mycket i mitt liv och spridit min säd i många vackra (!!!) flickor så det känns fortfarande jävligt bra.
Citera
2010-03-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
De slog ju Chelsea, 2ggr dessutom. Chelsea leder väl Premier League? Chelsea skulle ha slagit ut Barcelona förra året ur CL. Domaren var blind.

Ja nu leker jag bara runt lite med tankarna, skulle inte precis vara någon jätteskräll om inter slår någon av ovanstående. Har inte följt inter så mycket före 2004, men har de någonsin haft bättre trupp än nu?

De är såklart inga favoriter mot dessa lag, men knappast så stora underdogs som vissa vill tro.
Inter blev dock helt utspelade av Barcelona i två matcher i höstas. Så klart att Barca varit storfavoriter. United är inte bättre än Chelsea så där har de däremot en god chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in