2010-08-30, 14:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymusius
Jag gillar verkligen Barcelona. Men med det hjärtat jag har till Zlatan, så vill man nästan att det går dåligt för dem i år
Tror att enda möjligheten att det blir så är om det blir en långtidsskada på en nyckelspelare te.x Xavi, Messi etc
Citera
2010-08-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Problemet var väl att Z blev bänkad pga måltorka, och då började grodor hoppa ur Raiolas mun. Och så kommer då den måttligt intelligente Zlatan med ''nä vadå??? - jag kan ju inte hjälpa vad Raiola säger...''

Du är bra naiv ifall du tror att det där är vad som egentligen hände. Det var riktigt snyggt jobbat av Raiola och Galliani, lirka loss en sådan spelare för 240 mille eller vad det var.
Citera
2010-08-30, 15:19
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerr
Du är bra naiv ifall du tror att det där är vad som egentligen hände. Det var riktigt snyggt jobbat av Raiola och Galliani, lirka loss en sådan spelare för 240 mille eller vad det var.
Men nån sa att ''Zlatan stack för att Pep var så kass på att ta hand om sina spelare''.
Problemet var väl ändå att de hade olika åsikter om hur mycket speltid Z skulle få.
Och sen är det väl ingen merit direkt att man sjunkit i värde??
Citera
2010-08-30, 15:37
Medlem
Citat:
Men nån sa att ''Zlatan stack för att Pep var så kass på att ta hand om sina spelare''.
Problemet var väl ändå att de hade olika åsikter om hur mycket speltid Z skulle få.
Och sen är det väl ingen merit direkt att man sjunkit i värde??

Det verkar ju vara den viktigaste anledningen. Sedan vill ju Zlatan självklart inte sitta på bänken. Det är väl ingen merit att gå ner i värde, men att lyckas köpa Zlatan för mindre än en tredjedel av inköpet är riktigt bra jobbat av Galliani och Raiola. Genom bland annat manipulering av media och diverse utspel som helt enkelt gör det omöjligt att ha kvar Zlatan i Barcelona så blir de tvingade att rea ut honom dagar innan transferfönstret stänger. Sedan har ju knappast Zlatans värde som spelare sjunkit så lågt som det pris han går till Milan för. De hade helt enkelt inget val, de har inte ekonomin att betala ut 100+ miljoner om året till Zlatan när Guardiola inte vill använda honom.

Dessutom lär hans värde stiga rätt rejält då han lär passa perfekt in i Milans spel.
Citera
2010-08-30, 15:47
Medlem
FritzDaCats avatar
Och man kan ju lika väl säga det omvända, att när Barca köpte honom var han övervärderad.
Sen tycker jag inte man bör säga att Raiola ''manipulerade'' media eftersom ALLA är medvetna om vilka metoder som kan användas i sammanhanget. Och vad Raiola höll på med påpekade media ständigt.
En spelare som inte VILL vara kvar är ju ingen tillgång för laget, så det hade inte kunnat sluta annorlunda egentligen.

Glöm inte att det hela började med 8 matchers måltorka i vintras. Om detta var en tillfällig svacka eller om Z har nått sin topp får vi snart se.
Citera
2010-08-30, 16:04
Medlem
Citat:
Och man kan ju lika väl säga det omvända, att när Barca köpte honom var han övervärderad.
Sen tycker jag inte man bör säga att Raiola ''manipulerade'' media eftersom ALLA är medvetna om vilka metoder som kan användas i sammanhanget. Och vad Raiola höll på med påpekade media ständigt.

Jo han var förmodligen övervärderad, men det fixade Raiola och Morinho även där mycket med hjälp av media

Angående själva manipuleringen så var det främst Milan och Galliani som gjorde det, att spansk media sedan valde att publicera exakt allting Raiola sa var ju bara en bonus.
Citera
2010-08-30, 16:16
Medlem
Nugs avatar
Någon annan som såg Milan - Lecce igår? Blev riktigt imponerad av framförallt anfallsspelet, Pato var bra och Ronaldinho var stundtals briljant, jag tror att Ronaldinho - Zlatan - Pato kan bli en spännande trio att se fram emot. Om han kommer vinna allt med Milan som han säger tvivlar jag på men jag tror dom kommer göra betydligt bättre ifrån sig iår än vad dom gjorde i fiol.
Citera
2010-08-30, 17:57
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nug
Någon annan som såg Milan - Lecce igår? Blev riktigt imponerad av framförallt anfallsspelet, Pato var bra och Ronaldinho var stundtals briljant, jag tror att Ronaldinho - Zlatan - Pato kan bli en spännande trio att se fram emot. Om han kommer vinna allt med Milan som han säger tvivlar jag på men jag tror dom kommer göra betydligt bättre ifrån sig iår än vad dom gjorde i fiol.

Ronnie i form kommer bli kul att följa, även om jag inte brukar följa seria A och i synnerhet inte Milan. Tycker däremot att Seria A är ganska intressant i år. Ibra, Ronnie, Pato och kanske Robinhio i Milan, Adriano i Roma och mästarna. Kan bli intressant.
Citera
2010-08-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerr

40 miljoner euro kostade Zlatan och inget annat.
Citera
2010-08-30, 20:38
Medlem
Passar fint i tröjan;

http://lmms.esperia.com/multimedia/622-2.jpg

Vita shorts på det. Milans tröja är riktigt snygg i år (bredare ränder och mindre adidas-krimskrams). Estetiker som jag är. Nu ska bara Huntelaar packa väskan till tyskland så Ibra tar nr 11.
Citera
2010-08-30, 21:09
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete D
Passar fint i tröjan;

http://lmms.esperia.com/multimedia/622-2.jpg

Vita shorts på det. Milans tröja är riktigt snygg i år (bredare ränder och mindre adidas-krimskrams). Estetiker som jag är. Nu ska bara Huntelaar packa väskan till tyskland så Ibra tar nr 11.

Inzaghi (jag har inte en aning om hur han stavas) har bytt klubbaddress också. Nämligen till Barca, så pass jag har förstått det så fick Barcelona Inzaghi på köpet. Jag har hört att Milan gav Barca Inzaghi bara för att nummer 9 ska bli ledigt, vilket Zlatan alltid vill ha, eftersom att det är hans favoritnummer.
Citera
2010-08-30, 21:10
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
40 miljoner euro kostade Zlatan och inget annat.

Maffia i allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in