2010-03-22, 20:37
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Din läsförståelse är det allvarliga fel på den saken är klar.
Och ja du får gärna döma ut Zlatan totalt efter en dryg halv säsong, det säger väl det mesta om dig bara för att han inte har gjort 30 mål hittills.
Jag kan hålla med dig att han floppat totalt OM han fortsätter spela lika dåligt som dom 5 senaste matcherna resten av säsongen och hela nästa.
Får man fråga hur många mål zlatan borde ha gjort om han enligt dig ska få godkänt?
Och sen vet jag inte hur dina mattekunskaper ser ut men 0.6 och 0.69 är ingen väsentlig skillnad

Det är snarare din läsförståelse som inte håller måttet.

500 milj. + Eto för Zlatan
En Eto som presterade enormt mycket bättre innan han lämnade än vad Zlatan gör nu.
Det är helt irrelevant hur bra Eto presterade i sin debutsäsong. Vi snackar om förlusten Barcelona gjorde när de bytte bort Eto och slängde iväg 500 milj i sjön, inte vinsten de gjorde när han skrev på 2003.

Precis som ensamensam säger kommer Zlatan inte få 5 år på sig att komma upp i samma nivå. Det är nu han ska vara som bäst. Uppenbarligen är han inte det. Vad spelar det då för roll hur Eto presterade för några år sedan? Det är fortfarande ett byte Barcelona som klubb har förlorat på.

Sluta hylla någon som om han vore den bästa när han inte kvalificerar sig som topp 5 i listan på världens bästa fotbollspelare. Aftonbladet har trängt sig in i folks huvuden i Sverige och media blåser upp Zlatan så mycket så att det inte är sant. Undra vilka folk ska runka till när Zlatan lägger av. Mellberg?

Sammanfattningsvis:

Du jämför med Etos debutsäsong.
Tror du man la ut en halv miljard och bytte bort Eto för att träna upp Zlatan under en 5-årsperiod?
Senast redigerad av davveboy 2010-03-22 kl. 20:41.
Citera
2010-03-22, 21:22
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Det är snarare din läsförståelse som inte håller måttet.

500 milj. + Eto för Zlatan
En Eto som presterade enormt mycket bättre innan han lämnade än vad Zlatan gör nu.
Det är helt irrelevant hur bra Eto presterade i sin debutsäsong. Vi snackar om förlusten Barcelona gjorde när de bytte bort Eto och slängde iväg 500 milj i sjön, inte vinsten de gjorde när han skrev på 2003.

Precis som ensamensam säger kommer Zlatan inte få 5 år på sig att komma upp i samma nivå. Det är nu han ska vara som bäst. Uppenbarligen är han inte det. Vad spelar det då för roll hur Eto presterade för några år sedan? Det är fortfarande ett byte Barcelona som klubb har förlorat på.

Sluta hylla någon som om han vore den bästa när han inte kvalificerar sig som topp 5 i listan på världens bästa fotbollspelare. Aftonbladet har trängt sig in i folks huvuden i Sverige och media blåser upp Zlatan så mycket så att det inte är sant. Undra vilka folk ska runka till när Zlatan lägger av. Mellberg?

Sammanfattningsvis:

Du jämför med Etos debutsäsong.
Tror du man la ut en halv miljard och bytte bort Eto för att träna upp Zlatan under en 5-årsperiod?
Slänga bort 500 miljoner? Hur mycket mer pengar i reklamintäkter tror du zlatan generar än etoo?
Även om zlatan skulle göra hat trick i varje match som återstår av säsongen så hittar ni alltid på nåt annat att gnälla på.......så jävla patetiskt. Vänta åtminståne till efter säsongen innan ni sågar en spelare ni har ett personligt hat emot.
Jag påstår inte att Zlatan har varit grym hittills denna säsong, men när han är det så tillhör han dom allra bästa. Annars skulle inte Barca "slänga bort" en halv miljard på honom. Annars skulle han aldrig bli framröstad i diverse världslag. Annars skulle ha aldrig kommit bland dom 10 bästa i Ballon d`Or 4 gånger dom 5 senaste åren. Men vad vet jag......dom svenska förtåsigpåarna på flashback kanske vet bättre
Och ja Etoo har varit bättre i Barca än zlatan än så länge.....det säger jag inte emot.
Så återigen en fråga till er zlatan hatare: Hur många mål tycker ni han ska göra för att få godkänt denna säsong?
Citera
2010-03-22, 21:29
Bannlyst
Angående utmärkelserna. Zlatan Ibrahimovic är en av de mest överskattade spelarna idag. Han presterar bara mot sämre lag, därav de uteblivna framgångarna i CL och landslaget.
Citera
2010-03-22, 21:30
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Angående utmärkelserna. Zlatan Ibrahimovic är en av de mest överskattade spelarna idag. Han presterar bara mot sämre lag, därav de uteblivna framgångarna i CL och landslaget.
Det var det jag misstänkte hela tiden.....TROLL
Citera
2010-03-22, 21:34
Bannlyst
Citat:
Det var det jag misstänkte hela tiden.....TROLL
Troll? Det är allmänt känt att han bara presterar mot San Marino, Vittese och Atalanta. Ett par mål mot ett extremt dåligt Milan och målet i el Clasico men sen är det inte mycket mer.

Troll är du själv, det eller seriösa mentala problem. Försök åtminstånde svara på argumenten alla andra kommer med, jag tänker inte svara på dina fjortisinlägg mer och låter dig skämma ut i ro.
Citera
2010-03-22, 21:37
Medlem
Månsans avatar
Citat:
.
Så återigen en fråga till er zlatan hatare: Hur många mål tycker ni han ska göra för att få godkänt denna säsong?
Jag ser mig inte som zlatanhatare. Att stillsamt påpeka hans knackiga insatser i Barcelona har inget med hat att göra.

Med Messi som anfallskollega och dessutom uppbackad av den suveräna framspelartrion Xavi-Iniesta-Alves bör Zlatan göra 25-30 ligamål för att passera godkänt. Under förutsättning att han samtidigt också presterar på en rimlig nivå även spelmässigt, vilket han varit långt ifrån hittills.
Citera
2010-03-22, 21:44
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Slänga bort 500 miljoner? Hur mycket mer pengar i reklamintäkter tror du zlatan generar än etoo?
Även om zlatan skulle göra hat trick i varje match som återstår av säsongen så hittar ni alltid på nåt annat att gnälla på.......så jävla patetiskt. Vänta åtminståne till efter säsongen innan ni sågar en spelare ni har ett personligt hat emot.
Jag påstår inte att Zlatan har varit grym hittills denna säsong, men när han är det så tillhör han dom allra bästa. Annars skulle inte Barca "slänga bort" en halv miljard på honom. Annars skulle han aldrig bli framröstad i diverse världslag. Annars skulle ha aldrig kommit bland dom 10 bästa i Ballon d`Or 4 gånger dom 5 senaste åren. Men vad vet jag......dom svenska förtåsigpåarna på flashback kanske vet bättre
Och ja Etoo har varit bättre i Barca än zlatan än så länge.....det säger jag inte emot.

Jag ger upp. Den dagen du läser igenom mitt inlägg och förstår det får du gärna höra av dig. Ha en trevlig kväll.

EDIT: Hur många mål?
Mer än vad ETOO gjorde förra säsongen, annars blir det automatiskt ett nedköp. Hur många gånger ska jag behöva förklara det för dig?
Citera
2010-03-22, 21:47
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Troll? Det är allmänt känt att han bara presterar mot San Marino, Vittese och Atalanta. Ett par mål mot ett extremt dåligt Milan och målet i el Clasico men sen är det inte mycket mer.

Troll är du själv, det eller seriösa mentala problem. Försök åtminstånde svara på argumenten alla andra kommer med, jag tänker inte svara på dina fjortisinlägg mer och låter dig skämma ut i ro.
*suck* "Det är allmänt känt..." nej, det är det verkligen inte, du blir förlöjligad när håller på med "mot ett extremt dåligt Milan...". Han har gjort mål mot bra lag också, du kanske ska titta istället för att blunda nästa gång.
Citera
2010-03-22, 22:02
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trocker
Zlatan var ett väldigt dyrt köp, vilket tillåter honom att underprestera i en mycket högre utsträckning än en betydligt billigare spelare men ändå få en återkommande plats i startuppställningen. Om det hänger på det rent sportsliga skulle jag tro att de skulle ge honom 2-3 säsonger för att komma upp i den potential de trodde han hade när de köpte honom.
Men för en spelare som inte bara spelar dåligt utan också jobbar dåligt både i matcher och på träning. En spelare vars attityd föder ett ogillande hos samtliga medspelare och skapar dålig harmonin i truppen. En sån spelare vill de nog bli av med snarast, även om det betyder en finansiell brakförlust.

Klarar du inte av att hantera grundläggande svensk grammatik bör du nog vara riktigt försiktig med att kalla andra "jävla dum i huvudet". Du skriver som om du vore förståndshandikappad, utgår man ifrån ditt dyrkande av Zlatan är du nog det också.

När har han uppfört sig som en jävla barnunge och gjort sig omöjlig på alla möjliga plan?

Jag har ingen aning om vad du pratar om och jag har sätt alla Barcelona matcher
Citera
2010-03-22, 22:21
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Du menar alltså att du vet bättre än Pep?

Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
EDIT: Hur många mål?
Mer än vad ETOO gjorde förra säsongen, annars blir det automatiskt ett nedköp. Hur många gånger ska jag behöva förklara det för dig?
Verkar som att du missuppfattat detta lite. Det handlar inte bara om att göra mål. Visst, en anfallare ska göra mål och det är viktigt att han gör det men att direkt säga att om han gör mindre mål än sin företrädare så är det ett misslyckande är ju bara dumt. Säsongen 06-07 gjorde Messi 14 ligamål, säsongen 07-08 gjorde han 10 ligamål och spelade ändå två matcher mer än föregående säsong. Betyder det att han blev "underkänd" av dig säsongen 07-08 då?

Jobbigt för David Villa då också som måste göra 12 ligamål på 8 matcher för att göra fler ligamål än föregående säsong (han har spelat 25 matcher denna säsong och spelade 33 förra).

För att inte tala om Cristiano Ronaldo som säsongen 07-08 gjorde 31 ligamål men säsongen 08-09 gjorde han bara 18 ligamål, det måste ju vara en katastrof. Ändå blev han utsedd till världens näst bästa spelare efter Messi, väldigt konstigt. Eller är det helt enkelt så att mål inte är allt och det tycker jag att du borde förstå innan du skriver mer i ett fotbollsforum
Citera
2010-03-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Messi leder även assistligan. Räcker det som motargument.
Inte nödvändigtvis.
Citera
2010-03-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Stubin
Efter Zlatans dundermisslyckade inledning i Barcelona är nog inte hans aktier särskilt starka i jämförelse med Messis. Att spendera 80% av tiden under match med att befinna sig off-side gör nog inte att aktierna stiger för hans favör; samtidigt som Messi serverar både mål och målpassningar. Roliga är att Messi slutat passa Zlatan just för att han står off-side alternativt schabblar bort bollen för att han inte har den blicken som krävs för att spela i La Liga. Istället gör Messi målen själv eller passar annan medspelare, snacka om kyla - trots han är så ung är han så mycket mer utvecklad spelare än vad Zlatan är;tyvärr.

Efter Ajax hände något.
Iofs ingen dålig inledning.

När tycker du Zlatan skall löpa på djupet då?
När läget finns eller efter Messi har tråcklat in sig i 4st försvarare - kommit loss och rusar fri mot mål?

I gårdagens match höll Messi och faktiskt en del andra bollen lite för länge vid flera tillfällen. Zlatan fick ofta försöka tvärnita på offsidelinjen och blev sedan stående där "ryckandes" förgäves. Då vet dom flesta att man redan förlorat 75% av styrkan i ett djupledsspel då timeing gått förlorad.

Jag tycker faktiskt många och framför allt Messi inte utnyttjade Zlatans djupledslöpningar tillräckligt igår för att få ut det mesta ur Barcas spel.

Jag är absolut ingen stor Zlatan fan utan beundrar Messi och dussintal fotbollspelare betydligt mer för deras kvaliteter. Men som SVENSK (arisk) skulle jag tycka det var väldigt kul om Zlatan lyckades och gjorde succé i världens bästa fotbollslag. Det vore om inte annat väldigt bra och kul för Svensk fotbolls framtid. Tom om han inte gör en landskamp till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in