2012-07-14, 17:02
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag ser detta som ett uppköp, knappast som vissa tokar där ute yrar om som ett nedköp. Serie A är på Dekis och andra ligor tar dess plats Hur många i forumet kan erkänna att dom inte vet ett piss om Ligue 1?

När det gäller lag så går han till ett bättre lag (vilket kanske blir bättre i och med att han och Silva går dit) men ser man till ligan så är den inte bättre eller intressantare. Jag kikar på franska ligan men inte regelbundet, det är helt enkelt inte en rolig liga. Marseille är det lag jag följer och det kommer bli intressanta matcher eftersom den hetaste matchen i Frankrike är PSG-Marseille, något av en hatmatch, det är Le Classique. Tyvärr har det inte varit så hett mellan lagen på senare tid, det har ofta varit en vanlig seriematch.

PSG är inget klassisk lag, inget lag som spelare runt om i världen längtar efter att spela för. Det är som att spela för City, man går dit och horar till sig en stor summa pengar. Alla vet om det, det är knappast en hemlighet. Jag har väldigt svårt att se att PSG är ett lag som Zlatan har velat spela för, det blev så nu av andra omständigheter.

PSG kommer jogga hem ligan under några år nu men jag tror att de får svårt att vinna CL.
Citera
2012-07-14, 18:22
Medlem
Ferry31s avatar
Snacka om humor ifall Milan mot alla odds lyckas vinna CL när Zlatan precis har stuckit
Citera
2012-07-14, 20:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Snacka om humor ifall Milan mot alla odds lyckas vinna CL när Zlatan precis har stuckit
Haha vilken deja vu känsla han måste få som förut när han gick från Inter till Barcelona för att vinna CL! ironi på högsta nivå..
Citera
2012-07-15, 00:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
När det gäller lag så går han till ett bättre lag (vilket kanske blir bättre i och med att han och Silva går dit) men ser man till ligan så är den inte bättre eller intressantare. Jag kikar på franska ligan men inte regelbundet, det är helt enkelt inte en rolig liga. Marseille är det lag jag följer och det kommer bli intressanta matcher eftersom den hetaste matchen i Frankrike är PSG-Marseille, något av en hatmatch, det är Le Classique. Tyvärr har det inte varit så hett mellan lagen på senare tid, det har ofta varit en vanlig seriematch.

PSG är inget klassisk lag, inget lag som spelare runt om i världen längtar efter att spela för. Det är som att spela för City, man går dit och horar till sig en stor summa pengar. Alla vet om det, det är knappast en hemlighet. Jag har väldigt svårt att se att PSG är ett lag som Zlatan har velat spela för, det blev så nu av andra omständigheter.

PSG kommer jogga hem ligan under några år nu men jag tror att de får svårt att vinna CL.

Frågan är ju som sagt hur många andra alternativ som Zlatan har. Att stanna är ju inget större alternativ även om det säkert är det som var hans mål men med än sämre trupp och de uttalanden som kommit så framstår han som mindre önskvärd.
Citera
2012-07-15, 01:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Frågan är ju som sagt hur många andra alternativ som Zlatan har. Att stanna är ju inget större alternativ även om det säkert är det som var hans mål men med än sämre trupp och de uttalanden som kommit så framstår han som mindre önskvärd.

Kan Barbara haft ett finger med i spelet?
Zlatan håller hennes "toyboy" utanför laget och att de sedan tjänar en hel del pengar gör ju kanske valet lättare.
Citera
2012-07-15, 01:50
Bannlyst
Många som blir PSG fans nu då.
Tips: Köp en gammal tröja från typ 05-09 å säg att ni hållt på dem hela livet :P
Citera
2012-07-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Tycker Zlatan gör helt!!, han vill ha bra betalt, en klubb som satsar, där han får vara numero uno och en klubb som vill ha honom som fan . Just nu är bara PSG alternativet.

Sen att hans äckliga fans kommer byta favoritlag osv är ju en annan historia (har ni köpt PSG-tröja än ).

https://www.flashback.org/t1831735

Ed Bra tips ovan från Daman
Senast redigerad av svennekebab 2012-07-15 kl. 01:53.
Citera
2012-07-15, 12:11
Medlem
QEX13s avatar
Inte speciellt smart av Zlatan att pika den som betalar hans lön.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article15120460.ab

"Nu uppges Zlatan ha skickat en passning till klubbledningen i telefon.

– Har Milan inga pengar? Då måste det vara dåligt... Ska jag skriva en check?, säger han enligt Corriere Della Sera."
Citera
2012-07-15, 12:21
Medlem
JamesTrombleys avatar
Zlatan är en patetisk jävla tomte. Inte bara det att han är sjukt överskattad, han spelar även över sin lojalitet till varenda jävla klubb han spelat för. I Italien har han spelat i de tre största klubbarna; Juve, Inter och Milan. Snyggt? När det börjar bli lite kärvt lämnar han och hoppas på det bästa i nästa klubb. När han presenterades i Barca kysste han klubbmärket åtskilliga gånger och lovade sig till klubben. Att vara lojal menar inte bara att visa lojalitet och respekt gentemot klubben och märket, också mot medspelare och tränare - vilket han inte gjorde.

Även i Sverige så spelar han ut sin stjärnstatus allt för mycket. När Sverige inte tog sig till VM 2010 så valde han att inte spela mer för landslaget, för att sedan komma tillbaka i tid till EM-kvalet och de viktiga matcherna. Dvs, han hoppade av för att inte spela de skitiga träningsmatcherna mot lag som Bosnien och Vitryssland. Han kommer och går som det passar honom bäst.

Lycka till i framtiden Zlatan, din pajas.
Citera
2012-07-15, 12:42
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Inte speciellt smart av Zlatan att pika den som betalar hans lön.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article15120460.ab

"Nu uppges Zlatan ha skickat en passning till klubbledningen i telefon.

– Har Milan inga pengar? Då måste det vara dåligt... Ska jag skriva en check?, säger han enligt Corriere Della Sera."

Corriere Della Sera är la förfan en Juventusbaserad tidning. Att det skulle vara sant är = 0%
Citera
2012-07-15, 13:04
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Zlatan är en patetisk jävla tomte. Inte bara det att han är sjukt överskattad, han spelar även över sin lojalitet till varenda jävla klubb han spelat för. I Italien har han spelat i de tre största klubbarna; Juve, Inter och Milan. Snyggt? När det börjar bli lite kärvt lämnar han och hoppas på det bästa i nästa klubb. När han presenterades i Barca kysste han klubbmärket åtskilliga gånger och lovade sig till klubben. Att vara lojal menar inte bara att visa lojalitet och respekt gentemot klubben och märket, också mot medspelare och tränare - vilket han inte gjorde.

Även i Sverige så spelar han ut sin stjärnstatus allt för mycket. När Sverige inte tog sig till VM 2010 så valde han att inte spela mer för landslaget, för att sedan komma tillbaka i tid till EM-kvalet och de viktiga matcherna. Dvs, han hoppade av för att inte spela de skitiga träningsmatcherna mot lag som Bosnien och Vitryssland. Han kommer och går som det passar honom bäst.

Men hallå där din nolla!

Jag har full förståelse för att han gick från Juve till Inter. Inte kul att spela i Serie B under något av de viktigaste åren i karriären.

Därefter gick han från Inter till VÄRLDENS BÄSTA KLUBB. Visst hade många andra säkert stannat, men inte ofta man får chansen att representera Barcelona.

Han kom till Milan efter att ha blivit petad i Barcelona... Varför stanna?

Han åker till PSG eftersom Milan inte satsar ordentligt.

Zlatan gör enligt sig själv helt rätt. Skulle han vara helt lojal och spela kvar i Malmö menar du? Inte många besitter sådan dumhet/lojalitet.

Sedan var det ju förstås rätt fult att kyssa klubbmärket så fort inpå flytten till Barca.

När det kommer till landslaget håller jag delvis med. Klart att man ska ta varje tillfälle att representera sitt land. Men många andra t ex Henke Larsson har gjort bra mycket värre skymfer mot oss svenskar.
Citera
2012-07-15, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley

Zlatan lämnade Juve när dom blev degraderade. Han lämnade Inter för världens bästa klubb. Han lämnade världens bästa klubb för att han inte fick spela. Han lämnar Milan för att dom vill halvera hans lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in