Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Men hallå där din KUNG!
Jag har full förståelse för att han gick från Juve till Inter. Inte kul att spela i Serie B under något av de viktigaste åren i karriären.
Därefter gick han från Inter till VÄRLDENS BÄSTA KLUBB. Visst hade många andra säkert stannat, men inte ofta man får chansen att representera Barcelona.
Han kom till Milan efter att ha blivit petad i Barcelona... Varför stanna?
Han åker till PSG eftersom Milan inte satsar ordentligt.
Zlatan gör enligt sig själv helt rätt. Skulle han vara helt lojal och spela kvar i Malmö menar du? Inte många besitter sådan dumhet/lojalitet.
Sedan var det ju förstås rätt fult att kyssa klubbmärket så fort inpå flytten till Barca.
När det kommer till landslaget håller jag delvis med. Klart att man ska ta varje tillfälle att representera sitt land. Men många andra t ex Henke Larsson har gjort bra mycket värre skymfer mot oss svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Zlatan lämnade Juve när dom blev degraderade. Han lämnade Inter för världens bästa klubb. Han lämnade världens bästa klubb för att han inte fick spela. Han lämnar Milan för att dom vill halvera hans lön.
Fixade till ditt stavfel, han solo.
Jag snackar om lojalitet, han och många andra i Juve claimade att de hade lojalitet gentemot klubben. När de degraderades valde X antal spelare att lämna, däribland Zlatte. Spelare som hade hjärta för klubben, även när det blev motgångar, stannade. Dvs, de spelare som inte endast är ute efter ära och berömmelse.
Han petades i Barca mestadels för att han betedde sig som en skitstövel och kastade paj mot många i sin omgivning där. Helt och hållet hans eget fel att han inte fick lira.
Malmö är ju verkligen inte på samma nivå som Juve, Inter och Milan. Klart man ska gå till ett så pass bättre lag och man har chansen. Men Paris är inte bättre än Milan, Ajax är bättre än Malmö. Milan-Paris/Malmö-Ajax, vilken flytt är störst steg?
Jag ogillar Zlatan mest pga att han spelar för sin egen vinning och inte lagets, innerst inne. Det har alltid varit så och kommer alltid vara.