Citat:
Men erkänn Zlatan är ett unikum om att flytta mellan toppklubbar? Dvs det finns ingen alls klubbkänsla där överhuvudtaget. Det handlar bara om pengar. Kanske om han varit mer lik Henke så hade han kanske varit en än bättre spelare. Dvs hålla ut i vått och torrt. Om han gjort det hade han ju haft sin CL-titel säkerligen.
Ja RM kanske borde vara ett bra val nu. En sista anhalt för att lyckas i detta "jävla champions league!"
Ja RM kanske borde vara ett bra val nu. En sista anhalt för att lyckas i detta "jävla champions league!"

Problemet för Zlatan är att han är väldigt kortsiktig i sitt tänkande. Han jagar pengar och han jagar en titel i CL. Ett annat problem är att alla tränare och klubbdirektörer känner till detta. Man ser Zlatan som en hoppjerka som helt tappat det som kallas klubbkänsla.
Det bästa sättet att få en CL-titel är, med största sannolikhet, att stanna i en bra klubb i 4 år. Då ger man klubben tid att bygga upp ett bra lag som kan ge en CL-titel. Idag finns det inte någon klubbdirektör som vågar satsa på något långsiktigt arbete med Zlatan som centralspelare eftersom Zlatan byter klubb för ofta.
Zlatan driver omkring på fotbollshavet som ett vinddrivet spökskepp utan någon riktigt säker och långsiktig förtöjning.
Studerar man Zlatan så förefaller han dessutom vara ganska irrationell i sitt beslutsfattande. Det här kunde man tydligt se när Zlatan var riktig ung men tyvärr tror jag inte att det har ändrats. Han förefaller ha en tendens att "ge upp" när det strular vilket har märkts flera gånger då han lämnat klubbar - "Om inte Kalle får spela i mitt lag så skiter jag också i det".
Han köpte ett hus I Malmö för ett kraftigt överpris. Nu sitter han med huset, vill göra sig av med det men verkar inte få det sålt. Det verkar vara slumpens ingivelser som till viss del styr hans beslut.
Zlatans fotbollsbegåvning behöver inte diskuteras. Jag tror dock att han kunde ha fått ut mer av den än han fått med en bättre agent.
Att Zlatan skulle kunna vara en aspirant på världens bäste spelare genom tiderna tror man bara om man helt saknar kunskap.