2013-07-13, 12:55
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men erkänn Zlatan är ett unikum om att flytta mellan toppklubbar? Dvs det finns ingen alls klubbkänsla där överhuvudtaget. Det handlar bara om pengar. Kanske om han varit mer lik Henke så hade han kanske varit en än bättre spelare. Dvs hålla ut i vått och torrt. Om han gjort det hade han ju haft sin CL-titel säkerligen.

Ja RM kanske borde vara ett bra val nu. En sista anhalt för att lyckas i detta "jävla champions league!"

Problemet för Zlatan är att han är väldigt kortsiktig i sitt tänkande. Han jagar pengar och han jagar en titel i CL. Ett annat problem är att alla tränare och klubbdirektörer känner till detta. Man ser Zlatan som en hoppjerka som helt tappat det som kallas klubbkänsla.

Det bästa sättet att få en CL-titel är, med största sannolikhet, att stanna i en bra klubb i 4 år. Då ger man klubben tid att bygga upp ett bra lag som kan ge en CL-titel. Idag finns det inte någon klubbdirektör som vågar satsa på något långsiktigt arbete med Zlatan som centralspelare eftersom Zlatan byter klubb för ofta.

Zlatan driver omkring på fotbollshavet som ett vinddrivet spökskepp utan någon riktigt säker och långsiktig förtöjning.

Studerar man Zlatan så förefaller han dessutom vara ganska irrationell i sitt beslutsfattande. Det här kunde man tydligt se när Zlatan var riktig ung men tyvärr tror jag inte att det har ändrats. Han förefaller ha en tendens att "ge upp" när det strular vilket har märkts flera gånger då han lämnat klubbar - "Om inte Kalle får spela i mitt lag så skiter jag också i det".

Han köpte ett hus I Malmö för ett kraftigt överpris. Nu sitter han med huset, vill göra sig av med det men verkar inte få det sålt. Det verkar vara slumpens ingivelser som till viss del styr hans beslut.

Zlatans fotbollsbegåvning behöver inte diskuteras. Jag tror dock att han kunde ha fått ut mer av den än han fått med en bättre agent.

Att Zlatan skulle kunna vara en aspirant på världens bäste spelare genom tiderna tror man bara om man helt saknar kunskap.
Citera
2013-07-14, 18:39
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan är ju känd för att göra mål på oerhört många sätt och ofta vackert som konst allt ifrån bicykletas till klackar och taekwondosparkar, en av de sätt han har kvar dock det är att sätta en hörna i mål som bl.a. Nacka Skoglund och Thierry Henry gjorde/gjort

Nu slår han ju inte så många hörnor. (om ens alls) men jag tror han har den tekniska skickligheten för att göra det och sätta bollen i mål.

Här ett hörnmål av Henry :

https://www.youtube.com/watch?v=Vx7FDdL3crw
Citera
2013-07-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Zlatan är ju känd för att göra mål på oerhört många sätt och ofta vackert som konst allt ifrån bicykletas till klackar och taekwondosparkar, en av de sätt han har kvar dock det är att sätta en hörna i mål som bl.a. Nacka Skoglund och Thierry Henry gjorde/gjort

Nu slår han ju inte så många hörnor. (om ens alls) men jag tror han har den tekniska skickligheten för att göra det och sätta bollen i mål.

Här ett hörnmål av Henry :

https://www.youtube.com/watch?v=Vx7FDdL3crw

Tycker inte det är så speciellt, det bygger ju egentligen på andras misstag. Tror de flesta fotbollsproffs klarar att skruva en hörna i mål men för att den ska gå in i en match måste ju målvakt och backar klanta sig.
Citera
2013-07-14, 18:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vid Henrys mål så hade de inga backar vid stolparna.
Citera
2013-07-15, 10:52
Medlem
Ventilos avatar
Visst, att Zlatan skulle skruva in en hörna skulle säkerligen bli omskrivet, men i ärlighetens namn är det inte särskilt svårt - jag själv har lyckats ett par gånger.

Notera att jag nu på intet vis jämför mig själv, eller motståndarna för den delen, med Zlatan-klass. MEN - själva konsten att från hörnflaggan få in den i mål, är inte särskilt komplicerat. Jag såg det senaste för några veckor sen i en dammatch.

Skulle Zlatan göra det, handlar det snarare om överraskning och felplacering än om grymma skills.
Citera
2013-07-15, 16:04
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
http://www.eurosport.se/fotboll/ibrahimovic-6a-i-varlden-fick-hela-fotbollsvarlden-att-bara-gapa_sto3839152/story.shtml#disqus_thread

Zlatan framröstad till en 6:e plats. Bara en 6:e plats om jag får säga mitt. Det sjukaste är att RVP och Iniesta kommer gå före honom. Det är fan helt jävla sjukt.

Avgå, alla som har röstat.

EDIT: För övrigt en pinsamt usel motivering av Eurosport.

Ett jävla skämt att svenskar rankar Van Persie högre än Zlatan. Bara för att han spelar i PL, jävla anglofiler.
Citera
2013-07-15, 19:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske att Zlatan med sin känsla borde slå lite hörnor ibland inte för att sätta dem direkt i mål (även om man någon gång kan pröva det) men för att ge sina medspelare bra nick och volleychanser.

Nu är han ju så pass farlig själv som målgörare att han med rätta för det mesta står i straffområdet för att sätta dem men kanske att han är bättre än t.ex. Sebastian Larsson på att slå bra hörnor och borde få ta hand om några på prov för att se vad som händer hur farligt det blir.
Citera
2013-07-15, 21:03
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kanske att Zlatan med sin känsla borde slå lite hörnor ibland inte för att sätta dem direkt i mål (även om man någon gång kan pröva det) men för att ge sina medspelare bra nick och volleychanser.

Nu är han ju så pass farlig själv som målgörare att han med rätta för det mesta står i straffområdet för att sätta dem men kanske att han är bättre än t.ex. Sebastian Larsson på att slå bra hörnor och borde få ta hand om några på prov för att se vad som händer hur farligt det blir.

Vill påstå, och det gör jag, att en av Zlatans sämre egenskaper är huvudspelet vid inlägg och hörnor. Med det i åtanke vore det kanske ingen dum idé att ge honom hörnorna. Inte för att jag kan se någon annan än Petter Hansson trycka in en boll på det viset...
Citera
2013-07-15, 22:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Problemet för Zlatan är att han är väldigt kortsiktig i sitt tänkande. Han jagar pengar och han jagar en titel i CL. Ett annat problem är att alla tränare och klubbdirektörer känner till detta. Man ser Zlatan som en hoppjerka som helt tappat det som kallas klubbkänsla.

Det bästa sättet att få en CL-titel är, med största sannolikhet, att stanna i en bra klubb i 4 år. Då ger man klubben tid att bygga upp ett bra lag som kan ge en CL-titel. Idag finns det inte någon klubbdirektör som vågar satsa på något långsiktigt arbete med Zlatan som centralspelare eftersom Zlatan byter klubb för ofta.

Zlatan driver omkring på fotbollshavet som ett vinddrivet spökskepp utan någon riktigt säker och långsiktig förtöjning.

Studerar man Zlatan så förefaller han dessutom vara ganska irrationell i sitt beslutsfattande. Det här kunde man tydligt se när Zlatan var riktig ung men tyvärr tror jag inte att det har ändrats. Han förefaller ha en tendens att "ge upp" när det strular vilket har märkts flera gånger då han lämnat klubbar - "Om inte Kalle får spela i mitt lag så skiter jag också i det".

Han köpte ett hus I Malmö för ett kraftigt överpris. Nu sitter han med huset, vill göra sig av med det men verkar inte få det sålt. Det verkar vara slumpens ingivelser som till viss del styr hans beslut.

Zlatans fotbollsbegåvning behöver inte diskuteras. Jag tror dock att han kunde ha fått ut mer av den än han fått med en bättre agent.

Att Zlatan skulle kunna vara en aspirant på världens bäste spelare genom tiderna tror man bara om man helt saknar kunskap.

Otroligt välskrivet och huvudet på spiken. Det är precis det som är Zlatans problem, och skälet till att han förmodligen aldrig kommer att få lyfta CL-bucklan: Kortsiktigheten. När han kom till PSG hette det att han "trodde på projektet" och "ville vara med och bygga något". Man hade även förpliktigat T. Silva, och hade flera av Europas bästa mittfältare i truppen. Man vinner enkelt Ligue 1 2012-13, men åker i kvartsfinalerna i CL mot Barcelona. Så var sagan slut - för denna gång? Jag tänkte mig att något redan där måste ha börjat gro i Zlatans skalle. Ingen Champions? Då drar vi. Skulle gärna vilja veta varför han stannade två säsonger i Milan. Var det så att hjärtat faktiskt klappade för rossoneri då? Trodde han på löftena han fått, att man skulle värva hårt? Kanske retoriska frågor, men jag försöker komma fram till hur karln tänker.

Zlatans kvaliteter som fotbollsspelare är odiskutabla. Det är ju också hans vinnarskalle som tagit honom till den absoluta världstoppen. Som andra säkert redan diskuterat: Hade han bara varit spanjor, italienare eller kanske engelsman hade han redan vunnit Champions League, eller i alla fall spelat final. Men det är den enorma kortsiktigheten i tänkandet som blir hans bane. Visst, jag förstår att han blir äldre, och att det inte finns lika mycket tid att spela med nu som tidigare. Elden rusar fortfarande genom vinthundens blod, men den börjar också känna av höften en smula. Typ.

Visst har massmedia en enorm del i den här kultifieringen av Zlatan Ibrahimovic. Jag kan inte tänka mig att ett dygn går utan att hans namn nämns i någon publikation, oavsett hur långsökt koppling. Tidningar som Expressen, Aftonbladet (och dess nätdito Fotbollskanalen) bidrar själva till allt skvaller runt eventuella övergångar. Ibland när man klickar undrar man vem som egentligen sagt vad, och vad som bara är feberfantasier i någon klickkåt sommarredaktörs hjärna. Zlatan är pengar, det är ett som är säkert. Oavsett om han vinner Champions eller inte. Men han borde sluta säga saker som "jag respekterar kontraktet" och dylikt, eftersom det är en ren jävla lögn. Att Mino Raiola utan Zlatans godkännande skulle gå ut och stampa upp damm i pressen för att få till löneförhöjning, kontraktsförmåner eller eventuella flyttar finns bara inte.

Jag undrar vad hardcorefans till klubbarna Zlatan ansluter till tycker när han presenteras som ny spelare.
Citera
2013-07-15, 23:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Otroligt välskrivet och huvudet på spiken. Det är precis det som är Zlatans problem, och skälet till att han förmodligen aldrig kommer att få lyfta CL-bucklan: Kortsiktigheten. När han kom till PSG hette det att han "trodde på projektet" och "ville vara med och bygga något". Man hade även förpliktigat T. Silva, och hade flera av Europas bästa mittfältare i truppen. Man vinner enkelt Ligue 1 2012-13, men åker i kvartsfinalerna i CL mot Barcelona. Så var sagan slut - för denna gång? Jag tänkte mig att något redan där måste ha börjat gro i Zlatans skalle. Ingen Champions? Då drar vi. Skulle gärna vilja veta varför han stannade två säsonger i Milan. Var det så att hjärtat faktiskt klappade för rossoneri då? Trodde han på löftena han fått, att man skulle värva hårt? Kanske retoriska frågor, men jag försöker komma fram till hur karln tänker.

Visst har massmedia en enorm del i den här kultifieringen av Zlatan Ibrahimovic. Jag kan inte tänka mig att ett dygn går utan att hans namn nämns i någon publikation, oavsett hur långsökt koppling. Tidningar som Expressen, Aftonbladet (och dess nätdito Fotbollskanalen) bidrar själva till allt skvaller runt eventuella övergångar. Ibland när man klickar undrar man vem som egentligen sagt vad, och vad som bara är feberfantasier i någon klickkåt sommarredaktörs hjärna. Zlatan är pengar, det är ett som är säkert. Oavsett om han vinner Champions eller inte. Men han borde sluta säga saker som "jag respekterar kontraktet" och dylikt, eftersom det är en ren jävla lögn. Att Mino Raiola utan Zlatans godkännande skulle gå ut och stampa upp damm i pressen för att få till löneförhöjning, kontraktsförmåner eller eventuella flyttar finns bara inte.

Jag undrar vad hardcorefans till klubbarna Zlatan ansluter till tycker när han presenteras som ny spelare.
Anledningen till att han stannade två säsonger i Milan är nog för att han så gärna ville bort från Barcelona, första säsongen var han väl bara utlånad och sen köpte Milan loss honom. Förutom det ekonomiska så kanske han insåg Milans ambitioner i CL och bestämde sej för att dra, tror inte han själv trodde på att PSG skulle vinna första säsongen heller utan han måste som ni säger ha mer is i magen för att vinna CL. Ifall han nu skulle svälja stoltheten och gilla läget i Barcelona hade han med största sannolikhet vunnit CL tillslut men han är ingen sån person, på gott och ont.

Hardcorefansen borde inte bli för missnöjda, dom kan inte förvänta sej ömsesidig kärlek men däremot en spelare som levererar och får jobbet gjort (i alla fall i ligan). På tal om det undrar jag vart en eventuell flytt skulle bli, många klubbar är skeptiska till en affär pga hans ålder men han besitter ju hittills en sorts "vineffekt" så ett tvåårskontrakt bör inte vara omöjligt med nån annan storklubb ifall han nu har bestämt sej.
Citera
2013-07-15, 23:37
Medlem
Kafferastens avatar
Men ponera nu att det inte blir Real Madrid, finns det så många andra alternativ än PL då? Eller kan Napoli, Milan, Inter vara alternativ? Det låter väl inte så troligt? Galatasaray..knappast va? Kanske finns en chans att få se han i PL trots allt
Citera
2013-07-15, 23:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilket lag i PL vill ni Kafferasten att han går till helst om det inte blir Real Madrid i La Liga ?

Jag hoppas på någon av Londonlagen Arsenal eller Chelsea.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-15 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in