2012-04-06, 06:35
Medlem
OleYellers avatar
Bojan har helt rätt i sak; det tar ju tydligt emot för många. Det ser man inte minst här när det nämns namn som Gre-No-Li och den sympatiske men klart underlägsne Larsson. Nordahl... Som om nostalgiska 80-åringar hänger på Flashback... Säkerligen fantastiska spelare och meritmässigt jämförbara, men kom igen!

Den bäste vi fått fram är Zlatan och om det råder ingen tvekan. Jag tycker t o m att hans landslagsprestationer är helt ok, trots multipla svordomar över honom genom åren...

Det har varit riktigt kul att få följa honom från den talangfulla junioren som storklubbsscouter höll ögonen på till den teamleadern han är idag. En studie i fantastisk talang som verkligen lyckats ta vara på det.

Bojan var nästan lika hypad som 18-åring som Zlatan var. Young Player Of The Year i Manchester United är inget man blir av en slump, kolla tidigare spelare som fått utmärkelsen, men man kan fortfarande misslyckas om man inte är av det rätta virket. Zlatan har pekats ut som framtida världsspelare sen han var 18 och verkligen klarat av att bli det! Fantastiskt. All respekt.

Jag är faktiskt inte Zlatans största fan, även om det kan verka så. Dags att leverera i Ukraina/Polen nu!
Citera
2012-04-06, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Haha svensk? Zlatan är väl bosnier/kroat?

Själv är jag inte tillräckligt insatt i fotboll för att ha någon åsikt om vem som är bäst, men han är i alla fall bland de bästa, om inte bäst.

Kungen är fransman och drottningen är brasse...whats your point?
Citera
2012-04-06, 06:58
Medlem
santamans avatar
Vem orkar jämföra spelare med helt olika förutsättningar som Ziggisen och det äldre gardet hade.

Som att utse bästa prestanda på en Ferrari anno 1950 Vs 2000

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Bojan har helt rätt i sak; det tar ju tydligt emot för många. Det ser man inte minst här när det nämns namn som Gre-No-Li och den sympatiske men klart underlägsne Larsson. Nordahl... Som om nostalgiska 80-åringar hänger på Flashback... Säkerligen fantastiska spelare och meritmässigt jämförbara, men kom igen!

Om man nu ska jämföra spelare så faller meritmässigt jämförbara bort

http://www.youtube.com/watch?v=cMmswyy7cPs
Senast redigerad av santaman 2012-04-06 kl. 07:41.
Citera
2012-04-06, 07:02
Medlem
Varför skulle någon ha något emot Zlacke?

Zlacke är bland det coolaste vi har inom idrotten i Sverige.

Tycker det är lite roligare att han har den bakgrund han har.

All heder åt Zlartan !!!
Citera
2012-04-06, 07:11
Medlem
Zlatan är osportslig. Zlatan är ett dåligt föredöme. Zlatan är en dålig förlorare. Zlatan är ingen lagspelare och han har aldrig varit omtyckt av sina lagkamrater oavsett var han har spelat. Zlatan är inte svensk (man är inte svensk bara därför att man har ett svenskt pass, om du anser detta påstående vara felaktigt, fråga dig själv ifall DU är kines bara därför att du skulle råka bo i Kina). Visst är Zlatan en jättebra fotbollsspelare, men med tanke på hans dåliga karaktär får han alldeles för mycket positiv uppmärksamhet. Jag vill verkligen inte att våra barn skall ta efter honom.
Citera
2012-04-06, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Zlatan är osportslig. Zlatan är ett dåligt föredöme. Zlatan är en dålig förlorare. Zlatan är ingen lagspelare och han har aldrig varit omtyckt av sina lagkamrater oavsett var han har spelat. Zlatan är inte svensk (man är inte svensk bara därför att man har ett svenskt pass, om du anser detta påstående vara felaktigt, fråga dig själv ifall DU är kines bara därför att du skulle råka bo i Kina). Visst är Zlatan en jättebra fotbollsspelare, men med tanke på hans dåliga karaktär får han alldeles för mycket positiv uppmärksamhet. Jag vill verkligen inte att våra barn skall ta efter honom.

Vilka lagkamrater som han har idag, gillar inte Zlartan?
Att Fd lagkamrater inte gillar honom beror ju på att när han drar försvinner chanserna att vinna något.

Kolla när Milan spelar och kom med ett omdöme, vad lagkamraterna tycker om honom.
Som jag ser det så ser dem upp till honom, samma med landslaget.

Zlartan är en förebild på många sätt, om du ej fattat det, kan du inte mkt om något.
Citera
2012-04-06, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Vilka lagkamrater som han har idag, gillar inte Zlartan?

Spelar man i ett lag talar man inte illa om en lagkamrat offentligt. Har du aldrig spelat i ett lag eller?

Citat:
Att Fd lagkamrater inte gillar honom beror ju på att när han drar försvinner chanserna att vinna något.

Först som fd lagkamrat kan man säga vad man verkligen tycker om en medspelare.

Citat:
Kolla när Milan spelar och kom med ett omdöme, vad lagkamraterna tycker om honom.
Som jag ser det så ser dem upp till honom, samma med landslaget.

Menar du att de tycker om att Zlatan skriker okvädingsord efter dom när han inte får en passning eller när de missar en målchans? Är det att vara en bra lagspelare? Zlatan hälsar inte ens på nya spelare i landslaget. Är det att vara en bra lagspelare?

Kan du berätta vad som gör att Zlatan är en bra lagspelare?

Citat:
Zlartan är en förebild på många sätt, om du ej fattat det, kan du inte mkt om något.

På vilket sätt är han en bra förebild?
Citera
2012-04-06, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Spelar man i ett lag talar man inte illa om en lagkamrat offentligt. Har du aldrig spelat i ett lag eller?

Först som fd lagkamrat kan man säga vad man verkligen tycker om en medspelare.

Menar du att de tycker om att Zlatan skriker okvädingsord efter dom när han inte får en passning eller när de missar en målchans? Är det att vara en bra lagspelare? Zlatan hälsar inte ens på nya spelare i landslaget. Är det att vara en bra lagspelare?

Kan du berätta vad som gör att Zlatan är en bra lagspelare?

På vilket sätt är han en bra förebild?

Du har missat allt..
Citera
2012-04-06, 08:13
Bannlyst
Nacka är bäst. Inget snack.

Men visst gör det ont i många att Zlatan tillhör de bättre och redan nu är historisk. Det finns en karikatyr av Jimmie Åkesson när han följer sitt Mjällby och någon spelare med utländskt namn gör mål, och Åkesson tänker: "Om han ändå hette..."...Också nåt svenskare namn på det.

Kan inte hitta bilden nu, men så tror jag nog att många känner. Blir du provocerad nu? Ta dig en fundering på varför.
Citera
2012-04-06, 08:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfon
Jag är varken SD eller rasist/nazist, jag tycker om Zlatans spelsätt, men för mig är Henrik Larsson den bästa!!!! :-)

Det beror på att ni aldrig sett Bosse Larsson spela. Han är Sveriges bäste fotbollsspelare.
Citera
2012-04-06, 08:17
Medlem
zizacons avatar
Bojan känner dessutom igen sig.. haha, ja vad ska man säga. Stor käft och dåligt omdöme: det har alltid varit Bojan.
Citera
2012-04-06, 08:49
Medlem
Madiskens avatar
Varför avgudar alla Zlatan så mycket? Skit samma om han är svensk eller inte. I senaste matchen var han helt osynlig. Han är inte ens i närheten av att vara en bra lagspelare och han tar aldrig egen initiativ. Skulle jag inte letat efter honom på plan skulle jag nog aldrig vetat att han spelat från start. Vi snackar om att överskatta en spelare helt sjukt mycket. Fattar inte ens hur ni kan jämföra honom med fotbollsstjärnor som Messi och Ronaldo
Senast redigerad av Madisken 2012-04-06 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in