2012-03-17, 15:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Zlatan vann fortfarande titlarna. Jag förstår inte vad man ser i Cavani som är bättre än i Zlatan. Zlatan skulle vara ordinarie i ALLA lag i världen.

Här kan du kolla vad Zlatan är rankad. Över 200 saker ska vara mätta för att få fram den listan.

About us

Zlatans ligatitlar med Juventus är inte giltiga enligt FIGC, allt annat är irrelevant. Snabbheten, tekniken och avsluten är det Cavani är bättre på. Tre viktiga egenskaper.

Att Zlatan är rankad trea just nu på WhoScored är bra för hans del men det är inget ultimat bevis på att han är den tredje bästa spelaren i världen. Precis som att Xavi och Reus inte är topp fem i världen, Claudio Pizarro inte är bättre än Di Maria eller Silva, Van Persie borde komma högre upp än plats sex, Benzema resp. Iniesta ska inte komma på plats 34 resp. 21 o.s.v.

Zlatan skulle inte alls vara ordinarie i alla lag. Barca, Real Madrid, Manchester City och United behöver inte en statisk anfallare som Zlatan. Bayern Munchen har Gomez.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-17 kl. 15:54.
Citera
2012-03-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Zlatans ligatitlar med Juventus är inte giltiga enligt FIGC, allt annat är irrelevant. Snabbheten, tekniken och avsluten är det Cavani är bättre på. Tre viktiga egenskaper.

Att Zlatan är rankad trea just nu på WhoScored är bra för hans del men det är inget ultimat bevis på att han är den tredje bästa spelaren i världen. Precis som att Xavi och Reus inte är topp fem i världen, Claudio Pizarro inte är bättre än Di Maria eller Silva, Van Persie borde komma högre upp än plats sex, Benzema är inte 34:a bäst i världen och Iniesta ska inte komma på plats 21 o.s.v.

Zlatan skulle inte alls vara ordinarie i alla lag. Barca, Real Madrid, Manchester City och United behöver inte en statisk anfallare som Zlatan. Bayern Munchen har Gomez.

Zlatan skulle ta plats i alla dom lagen, i Barca gick det ju bra tills Pep fick för sig att spela Messi i mitten. Cavani är snabbare och rörligare, men bättre teknik? skojar du? Cavani är ingen dribbler precis, hans teknik är inte i närheten av Zlatans.
Citera
2012-03-17, 15:55
Medlem
kukhuves avatar
zlatan har vunnit varje säsong, har gjort fantastiska mål, ajax målet bland århundradets mål, klackat in bollen mot italien, avgjort el clasico, vunnit skytteligan i italien, uefa team of the year, årets spelare i serie a 09 och blir det i år med.
19 mål på 21 matcher denna säsongen.

zlatans stora konkurrenter är ronney och van persie. villa, drogba, torres var med för ett par år sen.
Citera
2012-03-17, 16:04
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:

Att Zlatan är rankad trea just nu på WhoScored är bra för hans del men det är inget ultimat bevis på att han är den tredje bästa spelaren i världen. Precis som att Xavi och Reus inte är topp fem i världen, Claudio Pizarro inte är bättre än Di Maria eller Silva, Van Persie borde komma högre upp än plats sex, Benzema resp. Iniesta ska inte komma på plats 34 resp. 21 o.s.v.

Zlatan är inte en statisk anfallare så som han spelar nu...
Senast redigerad av ILoveBigButts 2012-03-17 kl. 16:12.
Citera
2012-03-17, 16:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Zlatan skulle ta plats i alla dom lagen, i Barca gick det ju bra tills Pep fick för sig att spela Messi i mitten. Cavani är snabbare och rörligare, men bättre teknik? skojar du? Cavani är ingen dribbler precis, hans teknik är inte i närheten av Zlatans.

Allt från Cavanis mottagningar till avslut är världsklass. Kolla igenom hans 33 mål 10/11 så förstår du vad jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=1rucaT7Tohg

Messi spelar som centeranfallare för Barca idag, alltså hade Zlatan inte platsat. Dessutom bygger Barcas spel mycket på presspel och Zlatan är lat i det avseendet. Madrid behöver inte heller en svensk staty på topp, de behöver snabba och rörliga anfallare som Benzema och Higuain.

Manchester City har Dzeko, Tevez, Aguero och Balotelli. Alla förutom bosniern är rörliga spelare och det är exakt dessa typer av anfallare som City behöver.

United spelar oftast med 4-5-1 och 4-4-2. Mycket tveksamt om Zlatan hade fått starta före Welbeck och Hernandez (om Ferguson bara tar en av dessa plus Rooney, den senare är ju självklar). Både Dzeko och Berbatov är bra spelare men PL:s tempo är för högt och samma sak hade gällt Zlatan.

Zlatan påminner mer om statiska spelare som Carroll, Dzeko, Berbatov och Gomez än Rooney, Benzema, Messi o.s.v.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-17 kl. 16:16.
Citera
2012-03-17, 16:20
Medlem
kukhuves avatar
du hade inte kallat han en svensk staty om du gilla han, du gör bort dig, starta en cavani tråd, du suger
Citera
2012-03-17, 16:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhuve
du hade inte kallat han en svensk staty om du gilla han, du gör bort dig, starta en cavani tråd, du suger

Jag tyckte att svensk staty passade bra in. Zlatan har kallat Pep Guardiola för tusentals saker men det klagar ingen på. Återigen, jag gillar Zlatan men det är svårt att se en så lat och icke-rörlig spelare platsa i t.ex. Barca där mycket bygger på presspel.

En Cavani-tråd? Varför inte? Jag har dock inte tid att skapa en sådan just nu men men....
Citera
2012-03-17, 16:24
Bannlyst
TKD_1337 är du Cavani eller varför detta Cavani runk? Aldrig sett någon vara så besatt av en spelare som du är just nu. Det är skrämmande. Hur kan du blunda för verkligheten?
Citera
2012-03-17, 16:24
Medlem
kukhuves avatar
Citera
2012-03-17, 16:25
Medlem
snillet_1s avatar
Alltså, Zlatan må ge ett intryck av att vara statisk och det är han på så sätt att han mycket sällan tar löpningar men hans aktionsradie på den offensiva planhalvan är faktiskt imponerande nu för tiden. Han är i stort sett komplett, och kombinationen spelgeni och kanske den bästa target playern jag sett är unik. Den storleken och den tekniken i ett är sällsynt.
Citera
2012-03-17, 16:28
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Allt från Cavanis mottagningar till avslut är världsklass. Kolla igenom hans 33 mål 10/11 så förstår du vad jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=1rucaT7Tohg

Messi spelar som centeranfallare för Barca idag, alltså hade Zlatan inte platsat. Dessutom bygger Barcas spel mycket på presspel och Zlatan är lat i det avseendet. Madrid behöver inte heller en svensk staty på topp, de behöver snabba och rörliga anfallare som Benzema och Higuain.

Manchester City har Dzeko, Tevez, Aguero och Balotelli. Alla förutom bosniern är rörliga spelare och det är exakt dessa typer av anfallare som City behöver.

United spelar oftast med 4-5-1 och 4-4-2. Mycket tveksamt om Zlatan hade fått starta före Welbeck och Hernandez (om Ferguson bara tar en av dessa plus Rooney, den senare är ju självklar). Både Dzeko och Berbatov är bra spelare men PL:s tempo är för högt och samma sak hade gällt Zlatan.

Zlatan påminner mer om statiska spelare som Carroll, Dzeko, Berbatov och Gomez än Rooney, Benzema, Messi o.s.v.
Då fick vi det vi ville bekräftat....

Dessutom är det roligt hur du säger att PL har för högt tempo för Zlatan, men sedan nämner Balotelli. Balotelli har spelat i Serie A tillsammans med Zlatan och Zlatan är och var mycket bättre än Balotelli.

Du verkar inte titta på Zlatan. Att du jämför hans rörlighet med Carroll tyder på det
Citera
2012-03-17, 16:32
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavezzi
TKD_1337 är du Cavani eller varför detta Cavani runk? Aldrig sett någon vara så besatt av en spelare som du är just nu. Det är skrämmande. Hur kan du blunda för verkligheten?

Haha. Nej, jag har Cavani som en av mina favoritspelare och inte mer än så. Däremot ogillar jag alla Zlatanister som försöker få Zlatan till att vara så jävla bra och så mycket bättre än Benzema, Cavani, Gomez o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Alltså, Zlatan må ge ett intryck av att vara statisk och det är han på så sätt att han mycket sällan tar löpningar men hans aktionsradie på den offensiva planhalvan är faktiskt imponerande nu för tiden. Han är i stort sett komplett, och kombinationen spelgeni och kanske den bästa target playern jag sett är unik. Den storleken och den tekniken i ett är sällsynt.

Jag håller med och Zlatan är i stort sett komplett . Däremot tror jag att han hade varit en bättre spelare om han vägt några kilo mindre då han ofta misslyckas med att ta sig förbi sin gubbe när han är i de situationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in