Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det gör Zlatan också.
Så mitt förtydligande räckte inte.
kukhuve verkar inte förstå att det inte är Cavanis prestationer som inte gör att han vunnit en titel (med sitt klubblag, om man räknar bort en obetydlig ligatitel i Uruguay) eller spelar i ett större lag.
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Okej då förstår jag, men Zlatko är en större och bättre spelare, sett till titlar och individuella priser. Cavani har " bara " presterat bra i två säsonger, om man han lyckas hålla en så hög nivå till i 2 år så kan han jämföras med Zlatko.
Då kan man inte jämföra t.ex. Özil med Iniesta med den logiken du använder. Klart det går att göra det. Två säsonger duger utmärkt och man kan ju inte gå tillbaks hur långt som helst i tiden när vi diskuterar vem som är bäst av vem.
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan är unik och det är svårt att jämföra honom med andra anfallare. Det är väl en smaksak helt enkelt. Zlatan gör oftare fel och löper mycket mindre än andra världsklassanfallare, typ Cavani, men han har ju ett större register och han väljer oftare svårare alternativ (ibland genialt, ibland idiotiskt). Zlatan är en artist och Cavani är en arbetare.
I de flesta lag hade jag föredragit en Cavani framför en Zlatan, men det går inte att bortse från att Zlatans lag varit enormt framgångsrika. Vad jag vill säga är att det är en smaksak, och att målstatistik egentligen saknar betydelse i sammanhanget då spelarna påverkar sina lags spel mycket mer än vad en siffra på antal mål förtäljer.
Saknar betydelse? Målstatistik är väldigt relevant när man diskuterar anfallare. Det betyder dock inte allt. Cavani är snabbare, mer teknisk och en bättre avslutare än Zlatan.