2012-03-16, 20:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Ingen spelare leder sitt lag som Zlatan. Han gör verkligen skillnad när han spelar. Cavani är duktig, men ganska långt från Zlatan, som för övrigt är den bästa spelaren i hela Serie A.

Miccoli, Klose, Cavani, Jovetic och Di Natale betyder också mycket för sina resp. lag. I nivå med Zlatans betydelse för Milan. Jag står fast vid att Cavani är den bästa spelaren i Italien.

Citat:
Player Team Goal Penalty goas First Goals
Z. Ibrahimovic Milan 19 6 9
A. Di Natale Udinese 18 4 10
E. Cavani Napoli 16 2 8

http://www.soccerway.com/national/italy/serie-a/2011-2012/regular-season/

Cavanis och Di Natales statistik är otrolig. Detta i två lag som är långt ifrån Milan.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-16 kl. 20:47.
Citera
2012-03-16, 21:52
Medlem
kukhuves avatar
Zlatan är överlägsen cavani, kom tillbaka när han vunnit en titel, hade han varit bättre skulle han spelat i ett större lag, känns bara som du vill hylla cavani för att du ogillar Zlatan.
Citera
2012-03-16, 22:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhuve
Zlatan är överlägsen cavani, kom tillbaka när han vunnit en titel, hade han varit bättre skulle han spelat i ett större lag, känns bara som du vill hylla cavani för att du ogillar Zlatan.

Jag gillar Zlatan. Däremot anser jag att Cavani är bättre än Zlatan och att han är Serie A:s bästa spelare. Cavani är bara 25 år och skulle kunna starta i stort sett alla topplag.

Grande Cavani!
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-16 kl. 22:22.
Citera
2012-03-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag gillar Zlatan. Däremot anser jag att Cavani är bättre än Zlatan och att han är Serie A:s bästa spelare. Cavani är bara 25 år och skulle kunna starta i stort sett alla topplag.

Grande Cavani!

Zlatan tog en ordinarie plats i kanske världens bästa lag som 24 åring.
Citera
2012-03-16, 23:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Zlatan tog en ordinarie plats i kanske världens bästa lag som 24 åring.

Det gör dock inte Zlatan till en bättre spelare idag. Anledningen till att jag tog upp Cavanis ålder är för att kukhuve skrev att "Zlatan är överlägsen cavani, kom tillbaka när han vunnit en titel, hade han varit bättre skulle han spelat i ett större lag, känns bara som du vill hylla cavani för att du ogillar Zlatan. ---". Det var en konstig logik kukhuve använde.

Cavani är ung, bara 25 år, därför är det inte så konstigt att Napoli är den bästa klubb han spelat för. Han har många år framför sig. Redan idag platsar Cavani i stort sett alla klubbar.
Citera
2012-03-16, 23:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Det gör dock inte Zlatan till en bättre spelare idag. Anledningen till att jag tog upp Cavanis ålder är för att kukhuve skrev att "Zlatan är överlägsen cavani, kom tillbaka när han vunnit en titel, hade han varit bättre skulle han spelat i ett större lag, känns bara som du vill hylla cavani för att du ogillar Zlatan. ---". Det var en konstig logik kukhuve använde.

Cavani är ung, bara 25 år, därför är det inte så konstigt att Napoli är den bästa klubb han spelat för. Han har många år framför sig. Redan idag platsar Cavani i stort sett alla klubbar.

Det gör Zlatan också.
Citera
2012-03-16, 23:51
Medlem
Citat:

Okej då förstår jag, men Zlatko är en större och bättre spelare, sett till titlar och individuella priser. Cavani har " bara " presterat bra i två säsonger, om man han lyckas hålla en så hög nivå till i 2 år så kan han jämföras med Zlatko.
Citera
2012-03-17, 00:08
Medlem
Smerchs avatar
Zlatan är unik och det är svårt att jämföra honom med andra anfallare. Det är väl en smaksak helt enkelt. Zlatan gör oftare fel och löper mycket mindre än andra världsklassanfallare, typ Cavani, men han har ju ett större register och han väljer oftare svårare alternativ (ibland genialt, ibland idiotiskt). Zlatan är en artist och Cavani är en arbetare.

I de flesta lag hade jag föredragit en Cavani framför en Zlatan, men det går inte att bortse från att Zlatans lag varit enormt framgångsrika. Vad jag vill säga är att det är en smaksak, och att målstatistik egentligen saknar betydelse i sammanhanget då spelarna påverkar sina lags spel mycket mer än vad en siffra på antal mål förtäljer.
Citera
2012-03-17, 00:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det gör Zlatan också.

Så mitt förtydligande räckte inte. kukhuve verkar inte förstå att det inte är Cavanis prestationer som inte gör att han vunnit en titel (med sitt klubblag, om man räknar bort en obetydlig ligatitel i Uruguay) eller spelar i ett större lag.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Okej då förstår jag, men Zlatko är en större och bättre spelare, sett till titlar och individuella priser. Cavani har " bara " presterat bra i två säsonger, om man han lyckas hålla en så hög nivå till i 2 år så kan han jämföras med Zlatko.

Då kan man inte jämföra t.ex. Özil med Iniesta med den logiken du använder. Klart det går att göra det. Två säsonger duger utmärkt och man kan ju inte gå tillbaks hur långt som helst i tiden när vi diskuterar vem som är bäst av vem.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan är unik och det är svårt att jämföra honom med andra anfallare. Det är väl en smaksak helt enkelt. Zlatan gör oftare fel och löper mycket mindre än andra världsklassanfallare, typ Cavani, men han har ju ett större register och han väljer oftare svårare alternativ (ibland genialt, ibland idiotiskt). Zlatan är en artist och Cavani är en arbetare.

I de flesta lag hade jag föredragit en Cavani framför en Zlatan, men det går inte att bortse från att Zlatans lag varit enormt framgångsrika. Vad jag vill säga är att det är en smaksak, och att målstatistik egentligen saknar betydelse i sammanhanget då spelarna påverkar sina lags spel mycket mer än vad en siffra på antal mål förtäljer.

Saknar betydelse? Målstatistik är väldigt relevant när man diskuterar anfallare. Det betyder dock inte allt. Cavani är snabbare, mer teknisk och en bättre avslutare än Zlatan.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-17 kl. 00:19.
Citera
2012-03-17, 14:27
Bannlyst
Zlatan har en speluppfattning långt från denna världen. Gör han inte briljanta mål så står han för briljanta assists. Cavani är en bättre avslutare och är snabbare men sen är Zlatan bättre på allt. Det är därför Zlatan spelar i Milan och Cavani i Napoli...

Håller på Napoli men man måste inse fakta ibland.

Det är ingen slump att de lagen Zlatan spelar i vinner ligan precis. 2004 vann Milan sin senaste titel sen kom Zlatan och de ser nu ut att ta sin andra raka scudetto.
Citera
2012-03-17, 14:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavezzi
Zlatan har en speluppfattning långt från denna världen. Gör han inte briljanta mål så står han för briljanta assists. Cavani är en bättre avslutare och är snabbare men sen är Zlatan bättre på allt. Det är därför Zlatan spelar i Milan och Cavani i Napoli...

Håller på Napoli men man måste inse fakta ibland.

Det är ingen slump att de lagen Zlatan spelar i vinner ligan precis. 2004 vann Milan sin senaste titel sen kom Zlatan och de ser nu ut att ta sin andra raka scudetto.

Fast Cavani kan som sagt spela i större lag redan nu om Napoli säljer honom och om han vill lämna. Det där om Zlatans ligatitlar är överdrivet. Man kan inte räkna med de två scudetton han vann med Juventus då de inte är giltiga enligt FIGC. Sen att Milan vann ligatiteln nu senast har att göra med att man rustat (där Zlatan är en vital del) samtidigt som Inter varit på nedgång sedan mitten av 2010.

Jag håller i alla fall med om att Zlatan är en duktig spelare men han är helt klart på Cavanis nivå i mina ögon (även om jag anser att den senare är bättre). Bara för att Zlatan gjort några utomordentliga matcher de senaste tre månaderna försöker vissa få honom till att vara den bästa spelaren i världen efter Messi och Ronaldo.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-03-17 kl. 15:04.
Citera
2012-03-17, 15:32
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Fast Cavani kan som sagt spela i större lag redan nu om Napoli säljer honom och om han vill lämna. Det där om Zlatans ligatitlar är överdrivet. Man kan inte räkna med de två scudetton han vann med Juventus då de inte är giltiga enligt FIGC. Sen att Milan vann ligatiteln nu senast har att göra med att man rustat (där Zlatan är en vital del) samtidigt som Inter varit på nedgång sedan mitten av 2010.

Jag håller i alla fall med om att Zlatan är en duktig spelare men han är helt klart på Cavanis nivå i mina ögon (även om jag anser att den senare är bättre). Bara för att Zlatan gjort några utomordentliga matcher de senaste tre månaderna försöker vissa få honom till att vara den bästa spelaren i världen efter Messi och Ronaldo.
Zlatan vann fortfarande titlarna. Jag förstår inte vad man ser i Cavani som är bättre än i Zlatan. Zlatan skulle vara ordinarie i ALLA lag i världen.

Här kan du kolla vad Zlatan är rankad. Över 200 saker ska vara mätta för att få fram den listan.

About us
Citat:
Player ratings are based on each event recorded in the game calculated live automatically using our own algorithms, which comprise of over 200 raw statistics. All events are valued based on a researched perception of the effect on the outcome of the match. Positive events are valued against negative events.
Senast redigerad av ILoveBigButts 2012-03-17 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in