2010-08-26, 02:35
Medlem
StefanAJs avatar
MilanNews.it Nu är väl inte det första gången uppgifter om hans övergång "läcker ut", men det blir ju bara mer och mer troligt. Ska bli kul att se vad han kan åstadkomma i Italien.
Citera
2010-08-26, 02:39
Medlem
Galliani om situationen:

"What effect has made me to see Ibra at the stadium? The effect is as great as always, a great champion who has absolutely given his willingness to come to Milan. Now we must solve the problem.”

http://www.acmilan.com/NewsDetail.aspx?idNews=127238
Citera
2010-08-26, 02:55
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Haha, är det något som skiljer Eto'o och Zlatan åt är det ju att Eto'o är extremt rörlig medan Zlatan är extremt orörlig. Zlatan verkar helt enkelt inte passa in i Barcelonas system, han är för dålig med bollen och för orörlig och långsam, dessutom behöver han mer frihet, i Barcelona förväntas man göra en viss sak med bollen i vissa lägen, men han har inte lyckats/velat göra det som förväntas.

Dock hade man hoppats att Pep skulle haft någon mer plan med honom, han har ju velat ha en forward som är stor och stark sedan han kom, men man har ju inte lyckats utnyttja Zlatans targetegenskaper alls.

Jag menar inte att Eto'o är orörlig utan att han ofta "bara" är sist på bollen och inte har några särskilda kreativa egenskaper. Han är även prestigelös inför det faktum att han förbjuds sväva ut på kanterna för att motta boll lågt (något som Zlatan gillar) och förväntas befinna sig längst fram i alla lägen. Därför passade han perfekt in i systemet som Barcas 9a.

Zlatan kan inte förväntas axla den rollen då han för det första inte är någon renodlad måltjuv utan en kreatör som man bygger hela anfallet kring. I Barcelona är Zlatans egenskaper dock överflödiga då Pep förlitar sig på sitt spelsätt och vägrar envist att låta Zlatan släppa på tyglarna och leva ut sitt spel. Du har ett rätt och det är att Ibras spel går långsammare än det Pep förespråkar. Därmed inte sagt att han är dålig med bollen, är detta något slags skämt från din sida? Finns få spelare i världseliten som kan göra saker med en fotboll som Ibrahimovic.
Citera
2010-08-26, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Lutar väl åt att han sticker ja. Frågan är om det kan få någon slags Inter i CL-effekt av en Zlatanvärvning till pensionärsgänget?

Fast Milan har väl inte värvat så mycket mer iofs. Får väl sparka igång Ronaldinho till gammal god form och Pato får väl hålla sig på benen. De har ju iaf presterat i CL tidigare. 07 var det väl sist om jag minns rätt.
Det är ju ett av världens mest framgångsrika lag ute i Europa.

Milan ska alltid vara och utmana om CL titeln, men gått knackit efter CL 2007. Vad det beror på, är ju uppenbart.
Citera
2010-08-26, 07:23
Medlem
Quid pro quos avatar
Att folk här i Sverige fortfarande inte har fattat att det är Zlatan det är fel på utan att de alltid skyller på tränare och andra när han får problem.
Karln är ju hopplös och borde aldrig ha börjat med en lagidrott. Ta bara det faktum att han för en kort tid sedan deklarerade att han aldrig mer skulle spela i landslaget bara för att när det (som vanligt) börjar gnissla i hans relationer med sitt klubblag återigen(som väntat) springer tillbaks till det svenska mecenatsamhället för att använda landslaget som reklamplats.

Ut med honom för gott!
Citera
2010-08-26, 07:54
Medlem
uppenbart att det är z:s fel, han snackar inte med messi, han snackar inte med pep, gemensam nämnare= z

det räcker med att se på deras kroppsspråk och hur de beter sig i intervjuer, z beter sig som ett tonårigt miffo.

diggade z förut men inte längre.
Citera
2010-08-26, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
uppenbart att det är z:s fel, han snackar inte med messi, han snackar inte med pep, gemensam nämnare= z

det räcker med att se på deras kroppsspråk och hur de beter sig i intervjuer, z beter sig som ett tonårigt miffo.

diggade z förut men inte längre.

Nej det är nästan som att han blivit ännu mer störigare sedan han kom till Barca även om jag trodde dom skulle ta ner honom på jorden. Det är det som är Zlatans stora problem, så länge han väljer att gå sin egen väg och sätta jaget före laget komme rhan aldrig bli världens bästa som många redan vill ha honom till. Han är bra i Barca finns det dom som är bättre.
Citera
2010-08-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Nej det är nästan som att han blivit ännu mer störigare sedan han kom till Barca även om jag trodde dom skulle ta ner honom på jorden. Det är det som är Zlatans stora problem, så länge han väljer att gå sin egen väg och sätta jaget före laget komme rhan aldrig bli världens bästa som många redan vill ha honom till. Han är bra i Barca finns det dom som är bättre.

håller med, dessutom har jag visst tålamod med duktigt folk om de är lite mongo, i italien var han bra så det kompenserade för hans beteende men i barcelona har han inte varit bra och beter sig ännu värre. Vem pallar med sånt? Helt ny i ett lag och tror han ska vara stjärnan direkt. Funkar inte så. Han har dessutom inte varit bra, då är det läge att bli JÄVLIGT ödmjuk istället för att kaxa.

sen ska man förstå att en kille som varit miljonär i hela sitt vuxna liv inte utvecklas så mycket mentalt, de behöver helt enkelt inte göra det.

och det är också uppenbart att pep inte klarar av att ha hand om såna här megaegon
Citera
2010-08-26, 10:00
Medlem
Tycker det är så roligt med alla "vetare" och åsiktssprutare här på fb. Ni som säger att han har vatt dålig. Börja titta på ridsport istället era jävla idioter. Han har spelat som han har blivit tillsagd. Att stå längs fram och vara orörlig. Men nu är det som så att under ca 10 års tid har zlatan spelat på ett helt annat sätt. Och om ni tror att man bara kan ändra inbitna vanor sen 10år tillbaka på 5 min så är ni efterblivna.

Och vilken attityd zlatan än har så är det ändå tränarens fel ALLTID. Han är fan ledaren. Vadå inte snackat på 6 månader?! 39år gammal och kan inte ens lösa en konflikt med sin 28åriga 750miljoners investering. Snacka om ledare?!?! Arroganta fittspanjack..

Och under CL så rasa pep i samman när han fick en bättre tränare med ett sämre lag framför sig.
INTE ENS DÅ... ändra han sin taktik..

Nej ska jag vara ärlig så tyckre jag dem borde byta tränare. Till med Lasse lagerbäck hade vunnit titlar med barcelonas laguppställning.

Edit: Anledningen till att jag kallar honom arrogant fitthuve. Under hela sommaren så anser jag att zlatan har fjäskat i media för pep o barca. Men pep har inte ens 1 gång kunnat dementera rykten o skit. Det säger mig att det är han som har ett problem och zlatan försöker slicka hans röv. Men den arroganta jäveln ville inte för han såg en möjlighet på villa istället, samtidigt som pedro blommat ut. Och han är ju trots allt spansk, eller hur?
Senast redigerad av fukkup 2010-08-26 kl. 10:04.
Citera
2010-08-26, 10:08
Medlem
olllies avatar
Om Milan kan värva Ibra hoppas jag att de överväger 4-3-3. Rätt intressant elva och "bara" 2-3 bra värvningar ifrån att vara ett riktigt komplett lag:

-----------------------Amelia--------------------------
---------------------------------------------------------
--Sokratis-----Nesta-----Thiago Silva-----Antonini--
---------Abate--------Pirlo--------Ambrosini----------
---------Pato--------Ibra--------Ronaldinho---------
Senast redigerad av olllie 2010-08-26 kl. 10:10.
Citera
2010-08-26, 11:40
Medlem
kpr85s avatar
En flytt är nära, men drar han inte till Real må tro?
Citera
2010-08-26, 11:46
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kpr85
En flytt är nära, men drar han inte till Real må tro?
Barca lär inte vara sugna på att förstärka Real mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in