2012-02-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Rätt bisarrt att två användare med över 14 000 inlägg tillsammans inte kan urskilja en sådan grundläggande ironi.

Ni kanske ska börja försöka förstå innebörden i vad andra skriver innan ni spottar ut eget. Bara ett tips.

OnT: oavsett om det är Guidetti, Elmander eller Toivonen som tar emot dem, så kommer Zlatans passningar sprida mycket glädje i sommar om han klarar att uppehålla den kvalitén han visade igår

Det beror helt och hållet på Erik Hamrén. Ifall han inte drar ner Zlatan i banan utan fortsätter att köra honom längst upp så kommer det inte bli några passningar från Zlatan, för han kommer aldrig ha bollen.

Sverige har dessutom inte helt kassa spelare. Vi har Källström på mittfältet som är en bra spelare på internationell nivå. Den som säger något annat kan inget om fotboll.
Dessutom har vi Chippen (ja, han är grym) som kan latcha ute på vänsterkanten och Guidetti som kan vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Hade man bara använt rätt taktik i landslaget så hade Sverige kunnat gå långt i ett EM-slutspel.
Senast redigerad av libertay 2012-02-16 kl. 17:12.
Citera
2012-02-16, 17:12
Medlem
Casabas avatar
Citat:
OnT: oavsett om det är Guidetti, Elmander eller Toivonen som tar emot dem, så kommer Zlatans passningar sprida mycket glädje i sommar om han klarar att uppehålla den kvalitén han visade igår
För sent för att editera, men för att rätta mig själv ska det såklart stå upprätthålla och inte uppehålla. Det senare hade endast gett glädje till motståndarna...
Citera
2012-02-16, 17:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Som framspelare har Zlatan i landslaget aldrig varit på den nivån han var igår, om anfallarna i landslaget sedan inte lyckas sätta bollen är en annan sak. Det handlar inte om att förvalta hans finurligheter, utan för Zlatan att sätta anfallarna i ett bra läge, vilket inte hänt så ofta man borde kunna önska den senaste tiden, i landslaget.

Är det Zlatans uppgift att sätta andra spelare i bra läge? Bra spelare sätter sig själv i bra lägen.
Exempelvis Robinho två gånger igår samt Boateng en gång.
Citera
2012-02-16, 17:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är det Zlatans uppgift att sätta andra spelare i bra läge? Bra spelare sätter sig själv i bra lägen.
Nja första målet så behövde ju Robinho inte göra ett skit. Zlatan prickade perfekt till Robinhos huvud
Citera
2012-02-16, 19:54
Medlem
Smerchs avatar
Igår spelade Zlatan mot ett lag med en hög och slarvig backlinje och med ett mittfält som inte satte press på bollhållaren. Jag tror inte att Sverige kommer ställas mot något liknande lag i EM, men ifall vi gör det så är det fler än Zlatan som skulle kunna pricka in liknande passningar, t.o.m Elmander.

Jag minns tre av gårdagens djupledspassningar, och alla var egentligen självklara. Det var inte främst Zlatans förtjänst att han kunde slå dem, utan medspelarnas rörelser och framförallt motståndarnas inkompetens. Assisterna var ju i ena fallet en solklar felpass, och i det andra fallet en chanspassning med fel fot, som blev perfekt. Inget att sitta och hoppas på att han ska kunna upprepa i landslaget, för det kommer vara andra förutsättningar där.

Zlatans största styrka är att han ibland ser passningar som ingen annan ser, men just igår såg inte jag någon sådan?
Citera
2012-02-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
...
Zlatans största styrka är att han ibland ser passningar som ingen annan ser, men just igår såg inte jag någon sådan?
!

Om du hade sett den, så hade det inte varit en sådan passning...

(Sorry kunde inte låta bli)
Citera
2012-02-16, 22:18
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Igår spelade Zlatan mot ett lag med en hög och slarvig backlinje och med ett mittfält som inte satte press på bollhållaren. Jag tror inte att Sverige kommer ställas mot något liknande lag i EM, men ifall vi gör det så är det fler än Zlatan som skulle kunna pricka in liknande passningar, t.o.m Elmander.

Jag minns tre av gårdagens djupledspassningar, och alla var egentligen självklara. Det var inte främst Zlatans förtjänst att han kunde slå dem, utan medspelarnas rörelser och framförallt motståndarnas inkompetens. Assisterna var ju i ena fallet en solklar felpass, och i det andra fallet en chanspassning med fel fot, som blev perfekt. Inget att sitta och hoppas på att han ska kunna upprepa i landslaget, för det kommer vara andra förutsättningar där.

Håller med. Zlatan är fett överskattad. Presterar aldrig mot bra motstånd. Elmander är mycket bättre. Allbäck också.
Citera
2012-02-16, 22:26
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Man kan väl inte riktigt säga att kvällens Arsenal var ett bra motstånd.

Men folk som dissar Zlatan kommer dissa honom även om han skulle lyckas med bedriften att leda Sverige till VM guld.

Det var det dummaste jag hört.

Citera
2012-02-16, 23:56
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Missade du Nocerinos underbara pass till KPB eller?
Citera
2012-02-17, 00:08
Medlem
4522s avatar
Citat:

Sveriges största Zlatan-belackare har talat.
Citera
2012-02-17, 00:13
Medlem
Citat:
Då missade du den, för han slog minst en riktigt snygg genomskärare.

Han har egenskaper som när han var som bäst var på toppnivå.
Citera
2012-02-17, 01:16
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
!

Om du hade sett den, så hade det inte varit en sådan passning...

(Sorry kunde inte låta bli)
Osäker på om du misstolkade mig eller inte, men för att förtydliga vad jag menar så blev jag inte överraskad av någon av de passningar jag såg honom lägga, men jag reserverar mig för att jag kan ha missat något pga toabesök eller annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Håller med. Zlatan är fett överskattad. Presterar aldrig mot bra motstånd. Elmander är mycket bättre. Allbäck också.
Nej då, jag menar bara att man inte kan se hans match igår och hans prestationer isolerat, utan att det till stor del beror på vad de andra 21 på planen får för sig att göra. Jag såg inget igår som får mig att omvärdera vad jag tror att han kan bidra med till ett svenskt landslag. Hade det varit med landslaget han klev ut på planen igår mot ett Frankrike eller England tror jag inte att han varit bäst på planen, jag tror t.o.m att Sverige skulle ha tjänat på att inte ha med gårdagens Zlatan i en sån match, trots att han igår var bäst av alla.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Sveriges största Zlatan-belackare har talat.
När han vaknar på rätt sida är han dock fortfarande en av mina absoluta favoritspelare. När han är ambitiös och man ser att han vill visa något varje gång han får bollen. I början av karriären spelade han nästan alltid så, men de senaste åren har jag bara sett honom så i enstaka matcher.

Kunde Hamrén få fram den mentaliteten hos Zlatan igen (som det såg ut i Hamréns första matcher) vore det inget snack, då skulle han vara vår viktigaste spelare. När Zlatan är slö, slarvig, men ändå avgör några matcher p.g.a sin överlägsna talang kan man fortfarande luras att tro att han är vår viktigaste spelare, men i själva verket tror jag att laget tjänat på att ha honom utanför truppen.
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Då missade du den, för han slog minst en riktigt snygg genomskärare.---
Möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här