2010-08-25, 10:23
Medlem
BabyJesuss avatar
Zlatan dra till Real Madrid nu för fan. Världens bästa klubb. Att tävla mot dvärgspanjorerna och en tredje anfallsplats kan inte vara någon höjdare.
Citera
2010-08-25, 10:43
Medlem
Så Zlatte och Raiola "bråkar" sig iväg från ännu en klubb. Det har väl hänt varje gång haha.
Citera
2010-08-25, 11:03
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Så Zlatte och Raiola "bråkar" sig iväg från ännu en klubb. Det har väl hänt varje gång haha.
Känns lite så. Sen är ju frågan om Zlatan är med på detta helt och hållet. Hade det handlar om en klubb som lockar mer så kanske, men vill Zlatan verkligen göra sig omöjlig i Barca för att gå till Milan? Känns ju inte riktigt att det är rätt klubb för honom med de mål som han har. Han har ju vunnit det mesta i Italien redan och ville ha nya utmaningar samt vinna CL. Inter är ju Italiens bästa lag just nu så att gå till Milan känns ju sådär. Då återstår PL och La Liga. Just nu är han i Barca som är La Ligas bästa klubb just nu sen har vi ju Real som fortsätter storsatsa och nu även med Zlatans gamla tränare. I PL är det väll Man Utd och Chelsea som skulle kunna locka och dessa har ju inte visat något seriöst intresse.

Nja, Milan är nog inte rätt val, det blir att byta ner sig. Ska bli spännande att se vad som händer.
Citera
2010-08-25, 11:16
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det är väl inte Zlatans problem att engelsmän är inskränkta och mentalt underutvecklade. Känns inte värt att åka över och spendera dom sista åren av sin karriär i ett land bara för att befolkningen i just det landet inte är kapabla att inse det som resten av fotbollsvärlden förstått.

Milan är dock ett nerköp i dagsläget, även om det historiskt sett är en mer prestigefull klubbadress än allt vad England eller Spanien kan erbjuda. Jag tycker att Zlatan ska gå till Madrid för att arbeta med Mourinho som garanterar honom en plats i startelvan. Övergången kommer att ses av Barca-anhängare med helt andra ögon än Figos då Ibra mer eller mindre tvingas ut.

Knappast fallet om Real rycker i honom.
Citera
2010-08-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Nu går Raiola ut igen och kritiserar Pep i media. Detta kom ganska snabbt efter Peps "högra hand" som dem kallar han påstått att Raiola inte är bra för Zlatan. Känns lite som att Zlatan borde byta agent om han vill vara kvar i Barca.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1757428/2010/08/25/zlatans_agent_i_nytt_utspel_guardiola_har_stora_pr oblem_med_sig_sjalv

Vad tror ni? Är Zlatan med på detta eller är det agenten själv som känt sig kränkt av kritiken han fick och därför väljer att kritisera Pep än en gång? Sist han gjorde det verkade det ju inte som att Zlatan varit med på det då han (Raiola) bara timmar efter gick ut och bad om ursäkt.

Zlatan vill inte stanna. Han vill iväg (antagligen till Milan och Milano där han redan har hus och där hans fru och familj trivs).

Om vi bortser från övergången mellan Inter och Barcelona så har Ibrahimovic övergångar varit smutsiga. Han började bråka med lagkamrater i Ajax för att underlätta övergång. I Juventus bråkade han sig också fri.

Men nu är situationen annorlunda. Zlatan har utvecklats och är numera en av världens bästa spelare. Han har ett namn som inte får ta skada. Därför tar nu Raiola på sig den smutsiga roll som Zlatan hade vid övergångarna från ajax och Juventus. Eftersom Milan inte har den största plånboken måste han göra sitt bästa för att få Barcelona att verkligen vilja bli av med Zlatan och göra en affär möjlig.

Tycker att Raiola får mycket skit men han är verkligen ett missuppfattat geni. Han har räddat Ibras karriär mer än en gång. Nu gör han det igen.
Senast redigerad av Rot5 2010-08-25 kl. 11:25.
Citera
2010-08-25, 11:43
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Zlatan vill inte stanna. Han vill iväg (antagligen till Milan och Milano där han redan har hus och där hans fru och familj trivs).

Om vi bortser från övergången mellan Inter och Barcelona så har Ibrahimovic övergångar varit smutsiga. Han började bråka med lagkamrater i Ajax för att underlätta övergång. I Juventus bråkade han sig också fri.

Men nu är situationen annorlunda. Zlatan har utvecklats och är numera en av världens bästa spelare. Han har ett namn som inte får ta skada. Därför tar nu Raiola på sig den smutsiga roll som Zlatan hade vid övergångarna från ajax och Juventus. Eftersom Milan inte har den största plånboken måste han göra sitt bästa för att få Barcelona att verkligen vilja bli av med Zlatan och göra en affär möjlig.

Tycker att Raiola får mycket skit men han är verkligen ett missuppfattat geni. Han har räddat Ibras karriär mer än en gång. Nu gör han det igen.
Jo visst kan det vara så att Zlatan och Raiola bestämt detta tillsammans, det är just det jag funderar på. Men jag håller inte med om att han räddar Zlatans karriär om han får Barca att sälja honom till Milan. Det är ju ett steg åt fel håll. Vill han vinna CL bör han spela i Barca, Real, Inter, Chelsea eller Man Utd. De måste väl ses som de lag med störst chans att vinna CL? Milan är absolut ett nedbyte jämfört med Barcelona. Jag är övertygad om att Zlatan har det som krävs för att lyckas i Barcelona. Jag förstår inte varför han inte ger det en chans. Är han rädd att Pedro ska överglänsa han? Är han rädd att Messi och Villa kommer få all uppmärksamhet? Han kanske helt enkelt vill vara den största stjärnan i laget? Jag vet inte men något måste det vara som får han att fundera på Milan istället för Barca.
Citera
2010-08-25, 11:50
Medlem
Citat:
Amelia(28)

papa(22) - silva(25) - nesta(34) - antonini(28)

boateng(23) - pirlo(31) - flamini(26) - r80(30)

pato(20) - zlatan(28)

Snittålder: 26,81818181818182

Troligtvis kommer inte startelvan exakt se ut så men ändå, riktigt bra elva.
Citera
2010-08-25, 12:01
Medlem
Citat:
Jo visst kan det vara så att Zlatan och Raiola bestämt detta tillsammans, det är just det jag funderar på. Men jag håller inte med om att han räddar Zlatans karriär om han får Barca att sälja honom till Milan. Det är ju ett steg åt fel håll. Vill han vinna CL bör han spela i Barca, Real, Inter, Chelsea eller Man Utd. De måste väl ses som de lag med störst chans att vinna CL? Milan är absolut ett nedbyte jämfört med Barcelona. Jag är övertygad om att Zlatan har det som krävs för att lyckas i Barcelona. Jag förstår inte varför han inte ger det en chans. Är han rädd att Pedro ska överglänsa han? Är han rädd att Messi och Villa kommer få all uppmärksamhet? Han kanske helt enkelt vill vara den största stjärnan i laget? Jag vet inte men något måste det vara som får han att fundera på Milan istället för Barca.
Största anledningen är väl att han inte känner sig behövd. Det är inte Zlatan van vid. Barcelonas ekonomi krisar pga den förra ledningens vanstyre och Zlatan sitter på enorm lön. Dessutom spelade Barcelona bättre när Zlatan inte var med förra året. Det ligger verkligen i Barcelonas intresse att sälja Zlatan, och då kan det inte vara alltför kul att stanna kvar. Även om jag tror att Zlatan innerst inne gärna ger det en säsong till.
Citera
2010-08-25, 12:14
Medlem
Citat:

Det är bara att se till fakta. Ibra avslutade förra säsongen som fjärdeanfallare. Barca har köpt en anfallar till (Villa) och därmed är han femteanfallare på tre platser. Som om inte det vore nog indikerade även Guardiola mot Sevilla att han hellre använder Iniesta vilket gör honom till sjättealternativ på tre platser.

Om valet stod mellan en startplats i Milan och en startplats i Barcelona hade Zlatan valt Barcelona men nu ser inte valet ut så. Valet står mellan en stjärnroll i Milan och i bästa fall en inhopparroll i Barcelona. En vinnare väljer i det fallet det första alternativet. Vad spelar det för roll om han vinner CL om han inte finns med på plan. Hans stjärnstatus skulle snart försvinna.

Om Ibras karriär ska fortsätta på högsta nivå måste han byta klubb. En stor spelare sitter inte på bänken. Så enkelt är det. Med tanke på hur Barca spelade ifjol finns det inte mycket som talar för att Ibra snart skulle ta en startplats.

Skulle Milan vinna CL och Serie A i år har han chans på guldskon. I Barcelona är det en omöjlighet.
Senast redigerad av Rot5 2010-08-25 kl. 12:17.
Citera
2010-08-25, 12:16
Medlem
Citat:

Hur vet du att de är Zlatan som inte vill ge Barcelona en chans? För mig känns det mer som att det är Barcelona som vill bli av med honom..
Citera
2010-08-25, 12:27
Medlem
TheBunks avatar
Hade Zlatan gått till PL så hade han iaf kunnat säga att det är en utmaning att komma till världens bästa liga, mycket fler tv-tittare osv osv. Hade nog klingat bättre för hans varumärke att gå till lag som Spurs, Everton, Villa eller Liverpool jämfört med att gå till Milan, men hans senaste transfersumma och lön gör honom extremt svårsåld.

Nu blir det som att vifta vit flagg och ge upp, åka tillbaka till Italien och framförallt till ett Milan på dekis. Personligen bryr jag mig inte, då han känns som en osympatisk person som bara ser till sig själv och sin plånbok. Vill dock att han ska få speltid så att han kan prestera i landslaget, så då är väl Milan bättre än bänken iaf. Ska bli spännande att se hur Canal + lyckas med sin La Liga-satsning
Citera
2010-08-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Hade Zlatan gått till PL så hade han iaf kunnat säga att det är en utmaning att komma till världens bästa liga, mycket fler tv-tittare osv osv. Hade nog klingat bättre för hans varumärke att gå till lag som Spurs, Everton, Villa eller Liverpool jämfört med att gå till Milan, men hans senaste transfersumma och lön gör honom extremt svårsåld.

Nu blir det som att vifta vit flagg och ge upp, åka tillbaka till Italien och framförallt till ett Milan på dekis. Personligen bryr jag mig inte, då han känns som en osympatisk person som bara ser till sig själv och sin plånbok.

Mycket kan du anklaga Zlatan för men att han skulle följa sin plånbok är en lögn eller så är du bara oinsatt. Hade Zlatan brytt sig om pengar hade gått till Man C. Rent ekonomiskt är det en dålig affär för honom att gå till Milan men han vill spela fotboll. Inte dra in pengar på bankkontot från bänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in