Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Jo visst kan det vara så att Zlatan och Raiola bestämt detta tillsammans, det är just det jag funderar på. Men jag håller inte med om att han räddar Zlatans karriär om han får Barca att sälja honom till Milan. Det är ju ett steg åt fel håll. Vill han vinna CL bör han spela i Barca, Real, Inter, Chelsea eller Man Utd. De måste väl ses som de lag med störst chans att vinna CL? Milan är absolut ett nedbyte jämfört med Barcelona. Jag är övertygad om att Zlatan har det som krävs för att lyckas i Barcelona. Jag förstår inte varför han inte ger det en chans. Är han rädd att Pedro ska överglänsa han? Är han rädd att Messi och Villa kommer få all uppmärksamhet? Han kanske helt enkelt vill vara den största stjärnan i laget? Jag vet inte men något måste det vara som får han att fundera på Milan istället för Barca.
Det är bara att se till fakta. Ibra avslutade förra säsongen som fjärdeanfallare. Barca har köpt en anfallar till (Villa) och därmed är han femteanfallare på tre platser. Som om inte det vore nog indikerade även Guardiola mot Sevilla att han hellre använder Iniesta vilket gör honom till sjättealternativ på tre platser.
Om valet stod mellan en startplats i Milan och en startplats i Barcelona hade Zlatan valt Barcelona men nu ser inte valet ut så. Valet står mellan en stjärnroll i Milan och i bästa fall en inhopparroll i Barcelona. En vinnare väljer i det fallet det första alternativet. Vad spelar det för roll om han vinner CL om han inte finns med på plan. Hans stjärnstatus skulle snart försvinna.
Om Ibras karriär ska fortsätta på högsta nivå måste han byta klubb. En stor spelare sitter inte på bänken. Så enkelt är det. Med tanke på hur Barca spelade ifjol finns det inte mycket som talar för att Ibra snart skulle ta en startplats.
Skulle Milan vinna CL och Serie A i år har han chans på guldskon. I Barcelona är det en omöjlighet.