2010-09-01, 22:47
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan
[/b]

Eftersom att hissen har stannat och åker inte ända upp så får jag la förklara:

Guardiola började bänka Zlatan mer och mer i slutet på säsongen och nästa säsong skulle han vara reserv till Villa.

Det är det han inte vill vara.
Svårt att fatta eller?
Får då tacka för ditt intelligenta inlägg, frågan är vad du baserar antagandet att han skulle bänkas i år på? Han nämnde också idag att det var Guardiola som värvade honom, vore det inte konstigt om han då inte skulle få spela ifall han spelade som Guardiola ville att han skulle spela? Vad säger att ett anfall med Villa-Zlatan-Messi inte fungerat?

För Zlatan är det viktigt att få spela sitt eget spel, och han kräver också att få spela varje vecka. Barcelona roterar sina spelare och man spelar ett ganska styrt anfallsspel där det krävs att spelarna underkastar sig systemet. Han borde tänkt på det innan han skrev på, i början var han också ödmjuk och jobbade i defensiven som aldrig förr, det verkar som att han tröttnade självmant och att han när Pep ställde krav lackade totalt, hans agent sa att Pep var galen och Zlatan började kalla honom "filosofen".

Det är också ganska pinsamt att han sitter och skrattar åt Barcelona för att de förlorade 60 miljoner euro på ett år på honom som om det vore något för honom att vara stolt över.
Citera
2010-09-01, 23:00
Medlem
NirvanAs avatar
Skön med en ärlig Arrigo Sacchi:

"– En solist kan inte spela i en orkester. Ibra är en stor solist, men han har svårt att anpassa sig till de andra.Ibrahimovic vet inte hur man rör sig i ett lag."

"– Det handlar om fotboll, men också om hans karaktär. Han spelar alltid för sig själv. I Italien kommer han att spela huvudrollen på nationell nivå, men inte internationellt. Fotbollen i Italien är speciell. Först kommer individen, sedan kollektivet, säger Arrigo Sacchi. "
Citera
2010-09-01, 23:10
Medlem
Nu när Robinho har skrivit på för Milan, vilka potentiella uppställningar kan vi förvänta oss? Zlatan är inte heller självklar i Ac Milan?
Citera
2010-09-01, 23:12
Medlem
NirvanAs avatar
Antingen att Robinho eller Ronaldinho går ner som offensiv mittfältare / släpande forward eller vad man nu vill kalla det, sen 3st i anfallet.
Citera
2010-09-01, 23:30
Medlem
Cheppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Får då tacka för ditt intelligenta inlägg, frågan är vad du baserar antagandet att han skulle bänkas i år på? Han nämnde också idag att det var Guardiola som värvade honom, vore det inte konstigt om han då inte skulle få spela ifall han spelade som Guardiola ville att han skulle spela? Vad säger att ett anfall med Villa-Zlatan-Messi inte fungerat?

För Zlatan är det viktigt att få spela sitt eget spel, och han kräver också att få spela varje vecka. Barcelona roterar sina spelare och man spelar ett ganska styrt anfallsspel där det krävs att spelarna underkastar sig systemet. Han borde tänkt på det innan han skrev på, i början var han också ödmjuk och jobbade i defensiven som aldrig förr, det verkar som att han tröttnade självmant och att han när Pep ställde krav lackade totalt, hans agent sa att Pep var galen och Zlatan började kalla honom "filosofen".

Det är också ganska pinsamt att han sitter och skrattar åt Barcelona för att de förlorade 60 miljoner euro på ett år på honom som om det vore något för honom att vara stolt över.

Håller faktiskt med Sokan en hel del här...Han bänkades nästan hela våren och inte bara för dålig form eller skada. Han bänkades då med konkurrenter som Bojan, Pedro... Varför skulle han då INTE bänkas när han nu konkurreras med Bojan, Pedro och Villa?

Så mycket roterar dem inte på de bästa spelarna, Xavi, iniesta och messi spelar alltid en del av matchen om det inte står 3-0...

Pinsamt? Varför då? Jag hade skrattat alla dagar i veckan...
De får skylla sig själv när Pep bestämmer sig för att inte vilja ha Zlatan när det är 5 dagar kvar av transferfönstret. Klart de får en struntsumma, och klart att Zlatan är glad att hans nya klubb gör en bra deal?

Och jag är då BARCAFAN år innan zlatan kom dit!!
Citera
2010-09-02, 00:02
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Det är faktiskt ganska kul när Barca skjuter sig själva i foten som i det här avseendet, jag har iaf garvat och liksom Zlatan hade det inte varit för att vara stolt över något.
Citera
2010-09-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Nu när Robinho har skrivit på för Milan, vilka potentiella uppställningar kan vi förvänta oss? Zlatan är inte heller självklar i Ac Milan?

Rätt övertygad att Zlatan är självklar i deras spel. Med tanke på att de redan gått ut och sagt att de kommer bygga sitt lag runt honom, och det tror jag är det bästa med tanke på hur Zlatan är som person.

Ronnie lär ju gå ner som offensiv mittfältare, ser hellre pato och robinho till höger och vänster om Zlatan. Tror inte de har värvat Robinho för att bänka honom eller någon av de andra ur anfallstrion. Skulle vara slöseri med Milans pengar. Så ekonomiskt bra mår inte klubben. Fast det gör visserligen Berlusconi, men skulle gissa på att han inte vågar bränna för mycket pengar på klubben för då kommer folket se det som en dålig sak(förutom Milan-fansen kanske) eftersom ekonomin i Italien inte är på topp just nu.
Citera
2010-09-02, 09:57
Medlem
Zlatan kommer vara självklar som spjutspetsen i laget då han ersätter Borriello.
Däremot kommer det nog roteras en hel del. Glöm att vi kommer få se alla 4 samtidigt. (Ronaldinho, Ibra, Pato, Robinho) Det är för obalanserat.
Citera
2010-09-02, 10:36
Medlem
Schampoflaskans avatar
Fan vad AC Milan kommer bli tunga på FM 2011
Citera
2010-09-02, 11:17
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheppen
Håller faktiskt med Sokan en hel del här...Han bänkades nästan hela våren och inte bara för dålig form eller skada. Han bänkades då med konkurrenter som Bojan, Pedro... Varför skulle han då INTE bänkas när han nu konkurreras med Bojan, Pedro och Villa?

Så mycket roterar dem inte på de bästa spelarna, Xavi, iniesta och messi spelar alltid en del av matchen om det inte står 3-0...

Pinsamt? Varför då? Jag hade skrattat alla dagar i veckan...
De får skylla sig själv när Pep bestämmer sig för att inte vilja ha Zlatan när det är 5 dagar kvar av transferfönstret. Klart de får en struntsumma, och klart att Zlatan är glad att hans nya klubb gör en bra deal?
Minns jag inte helt fel var det först efter skadan som han bänkades, Bojan gjorde då ett mål per match trots att han bänkats hela säsongen tidigare. En tränare belönar nog hellre den attityden än den som Zlatan visat. Självklart skulle Zlatan varit petad i höst med ifall han spelat som han gjorde i våras, men det hade han varit i Barcelona B med, hade han däremot tagit sig i kragen och kämpat för det så är jag övertygad om att han gått före både Bojan och Pedro.

Ok om Zlatan garvar, men han måste ju förstå att det är ett stort personligt misslyckande, han försöker dölja det misslyckandet genom att lägga all skuld på tränaren, men det enda "hemska" Pep skulle ha gjort är att vilja att han ska anpassa sig till spelet och ibland ge plats åt andra som behöver speltid.
Citera
2010-09-02, 12:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Zlatan är för dyr (och för stolt) att användas som en utbytbar komplementspelare. En tränare måste mer eller mindre anpassa lagets spel till Zlatan. Guardiolas ursprungliga tanke måste väl ha varit att göra det för att kunna växla det vanliga Barca-spelet med en annan typ av spel. Sedan övergav han den idén, eller lyckades inte genomföra den, och gav instruktioner till Zlatan som fick Zlatan att funka sämre på plan eller i alla fall se sämre ut på plan. Zlatan vill inte se ut som en dålig spelare för att skydda en tränare. Om man tycker att det var rätt eller fel av Zlatan eller Guradiola beror på hur mycket man vill se Zlatan lyckas på plan. Jag gillar att se Zlatan dominera på plan.
Citera
2010-09-02, 12:57
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Zlatan är för dyr (och för stolt) att användas som en utbytbar komplementspelare. En tränare måste mer eller mindre anpassa lagets spel till Zlatan. Guardiolas ursprungliga tanke måste väl ha varit att göra det för att kunna växla det vanliga Barca-spelet med en annan typ av spel. Sedan övergav han den idén, eller lyckades inte genomföra den, och gav instruktioner till Zlatan som fick Zlatan att funka sämre på plan eller i alla fall se sämre ut på plan. Zlatan vill inte se ut som en dålig spelare för att skydda en tränare. Om man tycker att det var rätt eller fel av Zlatan eller Guradiola beror på hur mycket man vill se Zlatan lyckas på plan. Jag gillar att se Zlatan dominera på plan.

Mycket osannolikt att Guardiola någon gång ville anpassa laget efter Zlatan, visst, några småsaker kunde man göra för att utnyttja honom på bästa sätt, men i huvudsak var tanken att Zlatan skulle anpassa sig till Barcelona. Han var också medveten om det när han kom, han sa tex ungefär "ifall de vill att jag ska pressa så kommer jag pressa" och att Barcelonas sätt att spela är framtiden och att han ville vara en del av ett sådant lag. Man märkte också tydligt på hans kroppsspråk i början att han var villig att anpassa sig, men efter ett tag tröttnade han.

Annars håller jag med dig, Zlatan kanske gjorde det bästa för sin karriär när han lämnade, men man ska inte glömma att tiden i Barcelona blev ett gigantiskt misslyckande för honom, oavsett hur "illa" han blivit behandlad. Pep ville uppenbarligen ha honom från början, men Zlatan tappade på ett eller annat sätt det förtroendet och fick ta ett steg ner till en klubb där han har större chans att lyckas.

Jag hade hoppats på att Zlatan stannat, kämpat, tagit en plats och gjort en säsong likt den Eto'o gjorde för två år sen då han gjorde uppåt 40 mål, avgjorde CL och kämpade som ett djur trots att tränaren ville ha bort honom. Zlatan tog en enklare väg och smutskastar sedan tränaren och skrattar åt klubben som gjorde en dålig ekonomisk affär på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in