2011-08-07, 12:31
Medlem
spleendids avatar
Jag sitter och småskrattar för mig själv. Zlatan har ännu en gång uttalat sig i media. Nu har han visserligen inte sagt något roligt överhuvudtaget, eller skavt sig med någon reporter på flera år. Men just därför har Zlatan äntligen blivit underhållande igen, fast på ett annat sätt. För aldrig har väl någon tuggat lika mekaniskt som honom? Om vem som helst annan hade gått och upprepat sig sådär hade man trott att personen varit ironisk. Ändå måste tidningar envisas med att citera skåningen:

"Ännu en gång gjorde jag mål tack vare mina lagkamrater."
"Vi är Milan och vi har till uppgift att vara framgångsrika."
"Vi vill vinna alla titlar."
"Att vinna är Milans mentalitet."

Självklart måste han vara utled på intervjuer, men han är bara helt makalöst repetitiv. Jag vågar påstå att jag lär mig mer italienska på en vecka än vad han gjort under sina år i olika delar av landet.
Citera
2011-09-01, 11:47
Medlem
neguins avatar
I dagens Aftonbladet kan man läsa:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/emkvalet/article13557049.ab

---

Vad tror vi om kejsarens nya kläder? Jag tror det är bra att han försöker se till att de andra håller sig fokuserade. Det är bra att han ryter till. Jag kan inte komma på någon med mer pondus än Zlatan så han är en bra ledare - bra att han tar rollen på allvar. Om Anders Svensson är alternativet så finns det inget att diskutera tycker jag.
Citera
2011-09-01, 16:45
Medlem
Ser komiskt ut när Zlatan med sin stora kropp dribblar med den där toffsen
som sitter så högt upp på skallen!

Är Zlatan Lilla My inspirerad?:

http://i.imgur.com/mOXbG.jpg

Hoppas han kör Lilla My stuket imorgon!
Senast redigerad av splitt 2011-09-01 kl. 16:54.
Citera
2011-11-09, 17:23
Medlem
neguins avatar
Är det någon som läst boken Jag är Zlatan Ibrahimovic? Någon som tänker göra det? Eller av någon anledning, i protest, inte vill läsa den?

Jag var inte särskilt intresserad av att göra det först, men all uppståndelse har faktiskt fått mig på andra tankar. Inte för att få reda på vad som egentligen hänt under hans karriär, utan för att få Zlatans version. Kanske i förhoppningen att förstå honom bättre...

Sen tänkte jag på en sak till. Boken var väl tänkt att släppas redan för någon vecka sedan, men att något "oförklarligt" gjort att den blev uppskjuten? Jag kan ha fel, men har någon tänkt på att Zlatan ville kunna skriva att han vunnit 6 guldbollar och inte 5? Priset delades ut i måndags - idag, försenat(?), släpptes boken...

edit: Boken kostar 179 kronor: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100126535
Senast redigerad av neguin 2011-11-09 kl. 17:42.
Citera
2011-11-09, 17:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Är det någon som läst boken Jag är Zlatan Ibrahimovic? Någon som tänker göra det? Eller av någon anledning, i protest, inte vill läsa den?
Jag tänker i protest inte läsa den. Protesten riktar sig mot folk som, oavsett gebit, släpper en självbiografi innan karriären är över. Då brukar det i regel innehålla små-snaskiga "skandaler" som tas upp i kvällspressen och sedan glöms bort på en vecka istället för något som faktiskt är genuint intressant. Och av vad som skrivs i media verkar det vara just så även denna gång.

Nästa biografi jag ger mig på blir nog Barneviks.
Citera
2011-11-09, 17:55
Medlem
mishimas avatar
Jag har beställt den men jag gjorde ett snålt misstag och valde den låga fraktkostnaden så jag får nog inte den förrän i början av nästa veckan. Ångrar det nu. Hade gärna satt tänderna i den till helgen. Det finns rätt mycket jag är nyfiken på att höra hans version av.
Citera
2011-11-09, 19:06
Medlem
bautas avatar
http://www.eurosport.se/kristian-borell_blog181/zlatan-tycker-att-hamren-ar-en-fjant_post1810410/blogpostfull.shtml

Jag har inte heller tänkt läsa boken, känns som det viktigaste ändå har trängt fram via pressen. Men nog ska det bli intressant att höra landslagets reaktioner på boken. Hoppas att de annars vedervärdiga kvällstidningshyenorna lyckas gräva fram lite smaskigt skvaller. Taco brukar väl läcka som ett såll?

Hur var det förresten med Zlatan vs. Allbäck? Minnet sviker mig, nån som kortfattat kan redogöra för det?
Citera
2011-11-10, 07:25
Medlem
erikbes avatar
Läste i morgonens GP ett citat från boken där han berättar om hur han störde sig på en "lagkamrat i landslaget som spelade i Arsenal" och som hela tiden skröt om just det. Lär ju inte handla om Rami Shaaban om man säger så men låter det verkligen som Ljungberg att skryta så?
Citera
2011-11-10, 08:36
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Läste i morgonens GP ett citat från boken där han berättar om hur han störde sig på en "lagkamrat i landslaget som spelade i Arsenal" och som hela tiden skröt om just det. Lär ju inte handla om Rami Shaaban om man säger så men låter det verkligen som Ljungberg att skryta så?
Det stod ju i nån annan blaska häromdagen att han tyckte att Ljungberg var en primadonna osv. Så det är med största sannolikhet samma person Zlatan syftar på där.

Det måste f.ö vara Zlatan rekord den här veckan. Han är fan överallt. Orkar inte. Förut ogillade jag Zlatan för han syntes överallt men man inser mer och mer att det är media som är så zlatan-fixerade och att det är dem man ska störa sig på. Även om Zlatan verkar ha blivit lite mer mediahorig på senaste tiden.

Värst måste vara aftonbladet som skriver att zlatan inte är het i England då de sålt få biljetter till träningslandskampen. Om det bara är Zlatan som ska spela mot 11engelsmän kan jag förstå att de inte är intresserade för det skulle bli rätt tråkigt.....
Senast redigerad av Kessler 2011-11-10 kl. 08:39.
Citera
2011-11-10, 16:50
Medlem
fiskfisks avatar
En knuff eller en för hård tackling kanske kan vara förståeligt (om än inte okej) när man inte kommer överens, men när man går in rakt av för att skada en medspelare så har det gått för långt. Bär man dessutom en lagkaptensbindel runt armen så är det fan i mig skandal. Jag tycker egentligen om Zlatan som fotbollsspelare men det här uppenbara stämplingsförsöket fick mig att må lite illa.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/article13912265.ab
Citera
2011-11-10, 17:10
Medlem
Jag är nyfiken på hur mycket pengar aftonbladet får för att varenda jävla dag göra brutal reklam för hans tråkiga bok. Som säkert är överkryddad för att det ska bli "skandaler" hela tiden.

Skit säljer verkligen om man säger så.
Citera
2011-11-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Jag är nyfiken på hur mycket pengar aftonbladet får för att varenda jävla dag göra brutal reklam för hans tråkiga bok. Som säkert är överkryddad för att det ska bli "skandaler" hela tiden.

Skit säljer verkligen om man säger så.

Ger minst tre "artiklar" om dan. Dagens "journalistik" med andra ord; man rycker loss citat från en bok och vips har du en nyhet på första sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in