• 1
  • 2
2009-11-29, 23:27
Medlem
Hej, jag undrar om vi skulle kunna dra igång en diskussion om Mac vs Pc. Hoppas det går att diskutera utan att det spårar ur. Hoppas mod ger det ett försök till.

Och med lanseringen av dom nya imac måste vell mac nu vara prisvärt? Eller vad säger ni pc-folk? Enligt mig har mac alltid varit prisvärda.

Än en gång, låt det inte spåra ur.
2009-11-29, 23:33
Medlem
Noetlovskijs avatar
Här har du 240 sidor tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=291009

SÖK nästa gång.

2009-11-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Här har du 240 sidor tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=291009

SÖK nästa gång.

Tack men jag visste om den, du behöver inte länka en stängd tråd, då man diskuterar i nuet.

Jag skulle tycka det var väldigt kul att diskutera lite, låt mig göra det?
2009-11-29, 23:46
Medlem
Mac

Det jag har att tillföra är att jag själv är utbildad till IT-ingengör på och då är utbilgningen PC grundad ingenting i Mac världen lärs ut. Jag trodde jag var PC frälst ända tills dess att nyfikenheten tog över och jag investerade i en Macbook. jag har ALDRIG varit så nöjd, aldrig krångel och den tuffar på som bara den och jag har inte ännu hittat en funktion som jag saknar och inte kan lösa från PC världen.
2009-11-29, 23:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Hej, jag undrar om vi skulle kunna dra igång en diskussion om Mac vs Pc. Hoppas det går att diskutera utan att det spårar ur. Hoppas mod ger det ett försök till.

Och med lanseringen av dom nya imac måste vell mac nu vara prisvärt? Eller vad säger ni pc-folk? Enligt mig har mac alltid varit prisvärda.

Än en gång, låt det inte spåra ur.

Jag tror att en del av problemet i sådana här frågor är att vi är kluvna, PC-folket är något frälsta till sina PC och Mac-folket till Mac.

Jag har aldrig en arbetat vid en Mac och kommer nog inte göra det heller.
Prisvärd?
Är det inte så att man får betala en del för designen som kanske inte alltid faller alla i smaken?
2009-11-29, 23:49
Medlem
Dalailamas avatar
Om du läst i den stängda tråden så hade du sett att Mod uttryckt en önskan om att den här typen av diskussioner skall föras i PC-forumet.

F ö finns den en rad ÖPPNA trådar som behandlar samma sak.
Ett axplock nedan.

https://www.flashback.org/showthrea...283433&page=11
https://www.flashback.org/showthread.php?t=774743
https://www.flashback.org/showthread.php?t=330866

Info om sökfunktionen på FB.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=829145
Senast redigerad av Dalailama 2009-11-29 kl. 23:57.
2009-11-30, 00:37
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tror att en del av problemet i sådana här frågor är att vi är kluvna, PC-folket är något frälsta till sina PC och Mac-folket till Mac.

Jag har aldrig en arbetat vid en Mac och kommer nog inte göra det heller.
Prisvärd?
Är det inte så att man får betala en del för designen som kanske inte alltid faller alla i smaken?

Jag tycker inte att mac är prisvärda. Man betalar nog som du säger en hel del för designen. Vi har Mac i skolan och de är inget att rekommendera. Mycket krångligare, Nästan inga program som jag är van att använda finns. Plus att skolan hela tiden har problem med att dom pajar. Innan hade vi Windows och dom höll hur bra som helst.

Skolans inköps pris är 11 000 per dator. Man får mer en en bra windows dator för 11 000 kr.
2009-11-30, 01:07
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag tycker inte att mac är prisvärda. Man betalar nog som du säger en hel del för designen. Vi har Mac i skolan och de är inget att rekommendera. Mycket krångligare, Nästan inga program som jag är van att använda finns. Plus att skolan hela tiden har problem med att dom pajar. Innan hade vi Windows och dom höll hur bra som helst.

Skolans inköps pris är 11 000 per dator. Man får mer en en bra windows dator för 11 000 kr.

Hhahaha jo vi säger väl det.
2009-11-30, 01:11
Medlem
MrJacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Hhahaha jo vi säger väl det.

Går du på hans skola eller?
2009-11-30, 01:38
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp

Klart det är jobbigt att använda när man inte är van och inte vet hur man använder datorn på effektivaste sätt.

Tillägg:
Hade själv Windows i ryggmärgen, men sakta men säkert har Windowsbeteenden lämnat mig och jag arbetar nu i nästan full fart. Skulle tro att jag kan klämma ut mer effekt genom att använda mig av automator och folder actions.
Senast redigerad av Linkert 2009-11-30 kl. 01:43.
2009-11-30, 01:46
Medlem
Dom nya imac är ju verkligen prisvärda. 27tums led skärmen, tillsamanas med en bra dator. Man får också tänka på att apple tar fram ny tekonologi som microsoft kopierare. Den nya magic mouse är ju helt sinnessjukt bra.
2009-11-30, 01:49
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Dom nya imac är ju verkligen prisvärda. 27tums led skärmen, tillsamanas med en bra dator. Man får också tänka på att apple tar fram ny tekonologi som microsoft kopierare. Den nya magic mouse är ju helt sinnessjukt bra.
Angående Magic Mouse.. Det är väl diskutabelt om man skulle kunna kalla den "helt sinnessjukt bra". Den har ju ändå sina ergonomiska problem, det kan du väl inte förneka?

Jag hade inga problem med den då jag är van med lågprofil-möss.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in