• 1
  • 2
2008-10-29, 21:49
Medlem
Ojojoj vilken beslutsångest...

Jag har kikat på en iMac under en längre tid nu och
har väl i stort sett bestämt mig. Men jag undrar ändå
hur bra den är alltså...
Jag spelar inte så mycket men vill ändå kunna köra Call Of Duty 4
och liknande spel med rätt bra flyt i, och det kan jag idag med
min nuvarande PC.
Min fråga är alltså om någon verkligen vet hur nedanstående
konfig på iMac står sig mot min PC.

iMac
2,66 ghz Core2Duo
2 gb ram
Geforce 8800 gs

jämfört med

PC
3 ghz Core2Duo
2 gb ram
Geforce 7900 GT

Om jag förstått det rätt bygger iMac på moderkort
och komponenter från bärbara datorer? Påverkar detta
prestandan på grafikkortet eller är det jämförbart med
samma serie i stationär?

Hoppas någon som verkligen vet svarar nu...inga gissningar
eller "borde" tack...vill ju köpa nytt, och rätt!
Citera
2008-10-29, 23:53
Medlem
Sweemans avatar
Enligt min mening så ska man ha en Mac om man ska jobba med färger inom grafiska branchen, så om du redan har en pc så behåll den! man betalar mer för designen av burken än det som finns inuti..

Nu lär jag väll bli lynchad av mac nördar men de skiter jag i
Citera
2008-10-29, 23:58
Medlem
Håller med föregående. Håll dig till PC. Kan också tipsa om en rolig video som handlar om "Mac eller PC". Såvida du inte redan har sett den.

http://www.youtube.com/watch?v=Jkrn6ecxthM
Citera
2008-10-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the blackmaba
Håller med föregående. Håll dig till PC. Kan också tipsa om en rolig video som handlar om "Mac eller PC". Såvida du inte redan har sett den.

http://www.youtube.com/watch?v=Jkrn6ecxthM

Fast nu har jag ju mer eller mindre bestämt mig för att köpa en iMac för jag orkar inte ha 2 datorer och undrar helt enkelt hur bra den är för spel...
Citera
2008-10-31, 18:53
Medlem
Har använt både Mac och PC.

Mac OSX är ett skönt operativsystem, men annars har inte Mac några fördelar mot PC, varken funktionellt eller estetiskt. Hårdvaran är dyrare för priset, och det blir inte mindre krångel med Mac. Dessutom är Mac jobbigt eftersom man binder sig till ett företag mer.
Senast redigerad av Sidhe 2008-10-31 kl. 18:58.
Citera
2008-10-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martingbg
Ojojoj vilken beslutsångest...

Jag har kikat på en iMac under en längre tid nu och
har väl i stort sett bestämt mig. Men jag undrar ändå
hur bra den är alltså...
Jag spelar inte så mycket men vill ändå kunna köra Call Of Duty 4
och liknande spel med rätt bra flyt i, och det kan jag idag med
min nuvarande PC.
Min fråga är alltså om någon verkligen vet hur nedanstående
konfig på iMac står sig mot min PC.

Äger du redan orginalversion av spelen du vill spela så är det långt ifrån garanti att de kommer fungera på mac om du köpt dem för PC. De stora spelen brukar dock finnas att köpa till båda.
Citera
2008-10-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhe
Har använt både Mac och PC.

Mac OSX är ett skönt operativsystem, men annars har inte Mac några fördelar mot PC, varken funktionellt eller estetiskt. Hårdvaran är dyrare för priset, och det blir inte mindre krångel med Mac.

Jag har aldrig ägt en mac men jag har dock hört att OS:et till mac är gjort för den hårdvaran som är i datorn och det är en fördel enligt mig.
Citera
2008-10-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Jag har aldrig ägt en mac men jag har dock hört att OS:et till mac är gjort för den hårdvaran som är i datorn och det är en fördel enligt mig.

Det har en fördel eftersom man inte behöver installera drivrutiner, som förövrigt är väldigt enkelt. Så ingen stor fördel.

Om man köper en Dell har dom själva sett till att hårdvaran funkar med operativsystemet också.
Citera
2008-10-31, 19:00
Medlem
aCeees avatar
Call of duty 4= PC.
Citera
2008-10-31, 19:01
Medlem
Men till dell får du med windows som enligt mig är ett väldigt jobbigt OS, och som dessutom ett flertal gånger (i alla fall för min del) har vägrat att installera vissa drivrutiner.
Citera
2008-10-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeman
Enligt min mening så ska man ha en Mac om man ska jobba med färger inom grafiska branchen, så om du redan har en pc så behåll den! man betalar mer för designen av burken än det som finns inuti..

Nu lär jag väll bli lynchad av mac nördar men de skiter jag i
Fast jobbar man med färgkänsligt material så skall man aldrig någonsin använda en laptop.
Citera
2008-11-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Fast jobbar man med färgkänsligt material så skall man aldrig någonsin använda en laptop.

Vem har sagt nåt om laptop? Tråden handlar om iMac.

Förövrigt tror jag att jag kommer vänta med mitt köp, måste ju komma en uppdaterad iMac snart också med bättre grafik och ny processor.
Fick aldrig riktigt svar på min fråga dock...jag vet redan att jag får mer för pengarna om jag köper en PC så den diskussionen behöver ej föras vidare i tråden. Min grundfråga var egentligen hur bästa iMacen står sig mot det grafikkort och processor jag kör idag(info i första inlägget i tråden)...om någon har ett svar på det så får den personen gärna höra av sig, i annat fall kallar jag den här tråden avslutad i alla fall för min egen del...tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in