2026-09-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Tänker på svenska stesolid men kan ju också bara vara att jag av outgrundlig anledning behöver hästdoser av stess och särskilt ikto. Behöver 10mg klona för effekt jämförbar med 30mg dia vilket är helt fucked men hade också rekommenderat monero 20 alternativt 25 före flyget. Ska det ölas också så ner mot 12,5 dia

Oxascand är riktigt king om man kommer över 60mg
Just ikto kan jag ta väldigt mycket av, visst, jag tar 3 mg dagligen 10+år på recept uppdelat på två.doser men behöver minst 4 mg direkt, snarare 5-6 mg för kraftig ångest. För rus 7-8+ mg men jag tar de alltid som jag ska förutom i extremfall. Ikto har ganska dålig effekt mot svårare ångest, en av de sämre för mig
Citera
2026-09-04, 04:05
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellishexistance
Just ikto kan jag ta väldigt mycket av, visst, jag tar 3 mg dagligen 10+år på recept uppdelat på två.doser men behöver minst 4 mg direkt, snarare 5-6 mg för kraftig ångest. För rus 7-8+ mg men jag tar de alltid som jag ska förutom i extremfall. Ikto har ganska dålig effekt mot svårare ångest, en av de sämre för mig
Tycker också ikto är gravt överskattad, enda sedan den kom så har alla höjt den till skyarna och tyckt att det är riktiga finpix men personligen verkar den nästan enbart fysiskt avslappnande vilket gör den jämförbar med typ baklofen eller till och med vanliga paraflex (vet inte om dem finns kvar ens, compen är iaf borta). Fattar verkligen inte vad folk ser i denna bensodiazepin, hade jag varit du hade jag bett om ett byte till Lorazepam Eller Diazepam, har den sistnämnda själv och är det nåt man inte ens som russökande kan förneka så är det att Diazepam har den bästa medicinska effekten på alla fronter vid rätt dos. Lorazepam är som en intensivare Diazepam men med nån märklig Z-analog touch till den också, tycker faktiskt Lorazepam är jäkligt lik Nitrazepam och det var en riktigt trevlig benso.

När jag köper olagligt och min stess Lyrica eller imovane skulle ta slut så har jag en riktig favorit som enligt mig är total boss: Bromazepam. Vilken jävla grej. Identisk med dia i effektprofil fast mycket mer euforisk. 24mg och alla sinnesbilder på berg och ättestupor och skit bara försvinner putsväck. Snackat med flera andra som också får helt hyfsad eufori plus såklart lugn då dem tagit broma även under bra dagar, alpra brukar ju ba döda allt befintligt välmående man har och göra en till temporär monoton schizoid psykopat om man tar det och redan mår bra
Citera
2026-09-04, 15:10
Medlem
Citat:
Tycker också ikto är gravt överskattad, enda sedan den kom så har alla höjt den till skyarna och tyckt att det är riktiga finpix men personligen verkar den nästan enbart fysiskt avslappnande vilket gör den jämförbar med typ baklofen eller till och med vanliga paraflex (vet inte om dem finns kvar ens, compen är iaf borta). Fattar verkligen inte vad folk ser i denna bensodiazepin, hade jag varit du hade jag bett om ett byte till Lorazepam Eller Diazepam, har den sistnämnda själv och är det nåt man inte ens som russökande kan förneka så är det att Diazepam har den bästa medicinska effekten på alla fronter vid rätt dos. Lorazepam är som en intensivare Diazepam men med nån märklig Z-analog touch till den också, tycker faktiskt Lorazepam är jäkligt lik Nitrazepam och det var en riktigt trevlig benso.

När jag köper olagligt och min stess Lyrica eller imovane skulle ta slut så har jag en riktig favorit som enligt mig är total boss: Bromazepam. Vilken jävla grej. Identisk med dia i effektprofil fast mycket mer euforisk. 24mg och alla sinnesbilder på berg och ättestupor och skit bara försvinner putsväck. Snackat med flera andra som också får helt hyfsad eufori plus såklart lugn då dem tagit broma även under bra dagar, alpra brukar ju ba döda allt befintligt välmående man har och göra en till temporär monoton schizoid psykopat om man tar det och redan mår bra
Ja jo jag känner till dessa benzo då jag haft nästan alla som används i Sverige på recept.. Iktorivil har bra effekt mot underliggande på ångest och oro plus att jag behöver de antiepileptiska egenskaperna...
Citera
2026-09-05, 13:04
Medlem
Masmos avatar
Citat:

Ikto har aldrig funkat för min ångest, 0 effekt, testat många gånger och det har varit riktiga piller (fått och köpt av bensotorskar) riktigt skumt hur individuellt benso verkar vara. Samtidigt sköljer en låg dos Diazepam bort all min ångest, medan andra säger att de inte känner av den alls.
Citera
2026-09-07, 08:43
Medlem
Hur lång nedtrappning med stesolid bör man ta om man gått på blå, stavar och phenazolam i medelstora doser i över ett år?

Orkar inte hålla på med bens längre men att sluta cold turkey är potentiellt livsfarligt, så har fått läkarna gå med på stesolid nedtrappning där jag måste läggas in på avgiftning i två dagar och stabiliserad på typ 30-40mg stesolid om dagen och sen resten i öppenvården som ska ta bort 5mg i veckan.

Det är det bästa jag kan få och man får vara tacksam för det!

Det ända är att jag vill inte vara utan cannabis i två dagar under avgiftningen men jag får bara sluta vara en bäbis. Det är bra med uppehåll men jag har rökt varje dag i så många år så det ska bli spännande eller läskigt.

Vill inte smuggla med mig nått och riskera att bli av med nedtrappningen.
Har dock en hel del thca isolat och det är inte så svårt att smuggla och det luktar knappt….

Sorry för ot
Citera
2026-09-14, 11:53
Medlem
Håller på att äta upp det sista jag har hemma nu för jag har tänkt lägga in mig på avgiftningen imorgon och vill inte komma hem till massa piller. Hittade en karta diazepam hemofarm 10mg’are.

Är dom ok som stesolid eller är dom som bensedin?
Citera
2026-09-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Håller på att äta upp det sista jag har hemma nu för jag har tänkt lägga in mig på avgiftningen imorgon och vill inte komma hem till massa piller. Hittade en karta diazepam hemofarm 10mg’are.

Är dom ok som stesolid eller är dom som bensedin?

Testade käka en för typ två timmar sen och jag vet inte om jag fick nån effekt. Jag har tolerans men borde känna av 10mg diazepam ändå. Känner av en ksalol eller en halv Xanax stav.
Citera
2026-09-16, 20:39
Medlem
Nu fick jag en nedtrappning med stesolid. Just nu får jag runt 50mg om dagen men kommer bli nedtrappad till 20-30mg och sen ta bort en femma i veckan i öppenvården

Stesolid funkar SÅ mycket bättre bensedin och hemofarm. Tar hellre en stess tia än 5st hemofarm eller bensedin.

Ska bli skönt att sluta med skiten
Citera
2026-09-17, 19:01
Medlem
Citat:
Nu fick jag en nedtrappning med stesolid. Just nu får jag runt 50mg om dagen men kommer bli nedtrappad till 20-30mg och sen ta bort en femma i veckan i öppenvården

Stesolid funkar SÅ mycket bättre bensedin och hemofarm. Tar hellre en stess tia än 5st hemofarm eller bensedin.

Ska bli skönt att sluta med skiten

Härligt att du har fått hjälp!

Dock håller jag inte med dig när det kommer till Stesolid och Hemofarms Diazepam.

Dessa 10mg Hemofarm är riktigt bra, medans dessa Bensedin är något annat. Har själv köpt Hemofarm på apotek. Märker ingen skillnad på min svenska stesolid & apotekets hemofarm diazepam.

Mvh & stort lycka till!
Citera
2026-09-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av implicit467
Härligt att du har fått hjälp!

Dock håller jag inte med dig när det kommer till Stesolid och Hemofarms Diazepam.

Dessa 10mg Hemofarm är riktigt bra, medans dessa Bensedin är något annat. Har själv köpt Hemofarm på apotek. Märker ingen skillnad på min svenska stesolid & apotekets hemofarm diazepam.

Mvh & stort lycka till!

Tack så mycket!

Jag ska ta vara på den här nedtrappningen och sköta mig så gott jag kan.

Jag måste ha fått en dålig batch av hemofarm eller nått. För jag känner knappt(eller inte alls) av hemofarmens tior medan stesolid tia mår jag bra på.

Nu får jag tio mg nitrazepam till kvällen oxå så jag mår faktiskt bra, men nedtrappningen har inte börjat än så ska inte ropa hej riktigt än
Citera
2026-09-20, 11:56
Medlem
Citat:
Tack så mycket!

Jag ska ta vara på den här nedtrappningen och sköta mig så gott jag kan.

Jag måste ha fått en dålig batch av hemofarm eller nått. För jag känner knappt(eller inte alls) av hemofarmens tior medan stesolid tia mår jag bra på.

Nu får jag tio mg nitrazepam till kvällen oxå så jag mår faktiskt bra, men nedtrappningen har inte börjat än så ska inte ropa hej riktigt än

Nu är nedtrappningen igång.
Började med 30mg stesolid och 10mg nitrazepam. Nu ligger jag på 20mg stess och nitran är borttagen.

Ska, enligt planen, ta bort 5mg i veckan. Så ska vara klar med nedtrappningen om 4 veckor. Kommer försöka få ligga på 20mg en extra vecka för jag känner att det redan går för fort och vill verkligen att det ska funka den här gången.
Citera
2026-09-23, 12:28
Medlem
Citat:
Finns det nå schyssta diazepam piller på gatan just nu?

Ända diazepam jag kan få tag på är bensedin men dom är för dåliga. Jag får bättre effekt av en stesolid 10mg än tre stycken bensedin 10mg.

Saknar dom gamla blå vallarna från typ Thailand. Små blå med skåra. Dom var lika bra som svenska stesolid men detta var typ 20år sen.

Hur ser eran tillgång ut?
Har samma frågeställining. Inte hållbart med Ksalol i längden under en jobbig fas. Och här i Syd har jag aldrig sett något annat förutom just detta, pratat med dussintals olika tomtar under året. Haffade de blåa Zepam i Thailand du menar, så sent som i januari inför flyget hem - bästa flygresan i mitt liv f.ö. Har varit utan Benz över 10 år men just vid långflygningar har jag accepterat att jag behöver det för att sova. Resor inom Europa funkar alpra perfekt. 2mg 20 min innan avfärd och en trevlig stund istället för stresspåslag.

Kom över ett låda Bromazepam nyligen men slut nu, de är riktigt sköna om man inte har tolerans men också korttidsverkande + svårt få tag på här kontinuerligt. Folk snackar om detta Bensedine, också från Galenika men har aldrig stött på, hade lätt kört på det istället. Kanske mer kring Sthlm/GBG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in