2025-07-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har 5mg på recept och upptäckt att de ingår inte i högkostnadsskyddet. Så när jag fick hem dem såg jag att de var från Teva och inte Actavis som det alltid varit tidigare. Minns att även Actavis 5mg inte ingick i högkostnadsskyddet för nåt år sen. Någon som har 5mg på recept och lyckas få det via högkostnadsskyddet?

Jag har provat alla möjliga sidor. Läkaren har fyllt i att de ska ingå och att utbyte är tillåtet men finns inget utbyte att välja.

Så nu har vi bytt nästa uttag till 10mg för att se om de ingår istället. Tidigare har jag haft 2mg på recept och de har alltid ingått men nåt blir skevt när man får 5mg.

Det är Diazepam som ingår i högkostnadsskyddet för alla. Det förekommer dock en del restnoteringar som ställer till det.
Citera
2025-07-14, 21:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det är Diazepam som ingår i högkostnadsskyddet för alla. Det förekommer dock en del restnoteringar som ställer till det.
Stesolid ingår också. 2mg och 10mg. Men inte 5mg. Förstår inte varför. Hursomhelst har jag 10mg och det ingår.
Citera
2025-07-23, 22:18
Medlem
Har stesolid actavis upphört, fick annat märke från apotea teva stesolid heter den.
Är det nåt nytt, går det byta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in