Citat:
Ursprungligen postat av
Bullsquid
hade kanske inte behövt ta benso om jag fått tillgång till KBT. Men så länge jag inte är drogfri får jag ej hjälp med den delen och kan inte bli drogfri utan att bli av med min ångest så är liksom fast i ett evigt moment 22.
Förstår ditt resonemang helt.. Samtidigt vet jag inte hur mottaglig jag hade varit för KBT i mina yngre dagar. Man var ju odödlig med 542or i munnen.
Hade en liknande situation för några år sedan, min nuvarande psykolog ifrågasätter inte mitt bruk av THC fri cannabis, eller Stesoliden som jag har på recept. Har stött på exakt samma problem, där min psykiatriker avbröt behandlingen pga att jag tog stesolid.
Nuvarande kontakt är lite mer liberal och anser att så länge jag inte är påverkad under besöken så är det okej, och onykter är det sällan jag blir även om jag försöker ibland. Jag hade väl tur, VC har trugat om BC i många år men jag vägrar då det inte skulle fungera rent logistiskt.
Jag har nog en del skelett i garderoben men ärligt talat vet jag inte om jag vågar släppa ut dom. Många minnen som har förträngts och av goda anledningar. Känner i mångt och mycket att jag skulle bli, om något mer dysfunktionell om jag minnas allt från barnsben till idag.
Önskar dig lycka till med mentala hälsan och nykterheten!