2026-07-05, 09:24
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
4mg räcker gott och väl om du inte har tolerans och har en måttlig ångest.. Annars ta mer när du är på planet då Stesolid verkar inom ca 15 minuter. 10mg bör du inte ta om du inte är van då det kan bli för mycket... Det är ingen hög dos, men även jag som är van känner av det rejält om jag tar 10mg och haft ett längre uppehåll.

Jag har ingen tolerans. Detta var första gången.

Förstår vad du menar. Men jag tog tabletterna när jag redan var lugn och avslappnad hemma. Så troligtvis därför jag inte kände så mycket.

Är ju svårt att veta om det dämpar mig ångest för flyget då.

Jag har ganska mycket muskler, väger runt 90 kilo. Kan det ha betydelse?
Citera
2026-07-08, 20:05
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ska du få någon sorts lugnande effekt så krävs det - även helt utan tolerans - en dos om ca 15 mg. Juste läkare du har som skriver ut Stess! 15 mg motsvarar enl ekvivalenstabeller 30-45 mg (faktor 2, 2,5 eller 3) Oxascand, "standard" för typ flygrädsla.

2-5mg räcker för att dämpa min ångest, även när jag hade "tolerans" a.k.a hade ätit samma dos under ett par år. Men antar att det är väldigt individuellt, då typ ingen annan benso än Diazepam dämpar min ångest av någon anledning. Eller jo, Lorazepam, den kan jag sakna.

Upplevde också att Diazepam har ett tak runt 10-15mg där ifall man tar mer så händer ingenting. Någon som känner igen det?
Citera
2026-08-08, 12:06
Medlem
Finns det nå schyssta diazepam piller på gatan just nu?

Ända diazepam jag kan få tag på är bensedin men dom är för dåliga. Jag får bättre effekt av en stesolid 10mg än tre stycken bensedin 10mg.

Saknar dom gamla blå vallarna från typ Thailand. Små blå med skåra. Dom var lika bra som svenska stesolid men detta var typ 20år sen.

Hur ser eran tillgång ut?
Citera
2026-08-12, 03:05
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse

Ända diazepam jag kan få tag på är bensedin men dom är för dåliga. Jag får bättre effekt av en stesolid 10mg än tre stycken bensedin 10mg.

Saknar dom gamla blå vallarna från typ Thailand. Små blå med skåra. Dom var lika bra som svenska stesolid men detta var typ 20år sen.

Har du inte en jäkligt stabil kran så är det omöjligt att hitta annat än bensedin idag, vallarna försvann helt kring 2021. Diazepam hemofarm GÅR iofs att hitta perioder men baserat på hur deras Lorazepam är så är det tveksamt om dem är jämförbara med en stesstia men sämre än galenika går det väl inte å bli
Citera
2026-08-12, 06:05
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Nån som har erfarenhet av Diazepam Accord? Bra eller anus? Försöker hitta den bästa då apotekaren berättat för mig att Orifarm är bättre än Stesolid (5or)
Citera
2026-08-15, 22:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:

Det har aldrig någonsin funnits "schyssta diazepam-piller" på gatan. Bara kontaminerat livsfarligt skit med ex fentanyl. Stesolid från apoteket på recept tycker jag ej om. I längden är benzodiazepiner åt helvetet. Jag har haft Diazepam och alla andra benzodiazepiner på recept i över tio år nu.
Citera
2026-08-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det har aldrig någonsin funnits "schyssta diazepam-piller" på gatan. Bara kontaminerat livsfarligt skit med ex fentanyl. Stesolid från apoteket på recept tycker jag ej om. I längden är benzodiazepiner åt helvetet. Jag har haft Diazepam och alla andra benzodiazepiner på recept i över tio år nu.

Aldrig och aldrig stämmer inte, enligt mig iaf.

För ~20år sedan så fanns det det hur många blå vallar som helst och dom var det tryck i.

Men den senaste tiden har jag inte stött på nå diazepam av värde. Bara bensedin och dom är och har typ alltid varit skräp.
Citera
2026-08-21, 10:17
Medlem
Citat:
Aldrig och aldrig stämmer inte, enligt mig iaf.

För ~20år sedan så fanns det det hur många blå vallar som helst och dom var det tryck i.

Men den senaste tiden har jag inte stött på nå diazepam av värde. Bara bensedin och dom är och har typ alltid varit skräp.
Bensedin är skräp ja. Kan få tag på Diazepam 10 mg Hemofarm i karta samt svenska stesolid 5 mg i burk... Och ja det fanns sjukt bra vallar och liknande. Vet inte om du minns Valium Apaurine? De är serbiska eller slovenska, helt vansinnigt bra var dom.
Citera
2026-08-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellishexistance
Bensedin är skräp ja. Kan få tag på Diazepam 10 mg Hemofarm i karta samt svenska stesolid 5 mg i burk... Och ja det fanns sjukt bra vallar och liknande. Vet inte om du minns Valium Apaurine? De är serbiska eller slovenska, helt vansinnigt bra var dom.

Jag hade 20mg stesolid om dagen utskrivet i tre år och det funkade felfritt, men sen gick min läkare i pension och min nästa läkare tyckte inte jag skulle ha bens så kan tog bort det utan nedtrappning!

Men detta var typ 20 år sedan och då fanns det massor av små blå MSJ diazepam 10or. Dom var det tryck i och billiga var dom. Tusenpack för 3000kr.
Citera
2026-08-21, 16:02
Medlem
Citat:
Jag hade 20mg stesolid om dagen utskrivet i tre år och det funkade felfritt, men sen gick min läkare i pension och min nästa läkare tyckte inte jag skulle ha bens så kan tog bort det utan nedtrappning!

Men detta var typ 20 år sedan och då fanns det massor av små blå MSJ diazepam 10or. Dom var det tryck i och billiga var dom. Tusenpack för 3000kr.
Msj var suveräna, Apaurine ännu bättre.
Citera
2026-08-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Har du inte en jäkligt stabil kran så är det omöjligt att hitta annat än bensedin idag, vallarna försvann helt kring 2021. Diazepam hemofarm GÅR iofs att hitta perioder men baserat på hur deras Lorazepam är så är det tveksamt om dem är jämförbara med en stesstia men sämre än galenika går det väl inte å bli

Är väl ba o gå in på Tor och så får du DD finns andra märken än bensedin
Citera
2026-08-25, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet

Hittade just diazepam hemofarm.
Köpte en karta men inte testat dom än. Käkar stav och phenazolam just nu och då kanske man inte ger den en ärlig chans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in