Citat:
Ursprungligen postat av
Barbamamma2020
Hej! Vilket är bäst om man vill kunna komm ner i varv, o kanske kunna somna på. Stesolid 2 mg finns eller sobril 5 mg.
Trött o har svårt o sova o läkaren ringer först imorgon gällande insomningstabletter.
Hjälp mig gärna, testade stesolid 2 mg igår men kände inte ett piss.
// Sara
2mg stess är en väldigt låg dos. Vad vill du varva ner ifrån? Ångest? Droger? Kanske båda delarna? Hade jag gått på amfetamin till exempel så kastar jag helst i mig 4 blåbär och röker en fet när jag lägger mig vilket brukar räcka. Men det är ju liksom motsvarande 40mg diazepam. Så om du inte har feta mängder 2mgare så är det inte så mycket o hänga i granen.
Sobrilen tycker jag är klart underskattad, speciellt som ångestdödare. Men att ta runt 60-70mg sobril och en flaska rött under en kväll minns jag var himmelskt trevligt.
Men om du å andra sidan är en duktig pöjk/tös och hållt dig undan knark så lyfter jag först o främst på hatten och ber dig förbli restriktiv. Speciellt med luringen benzo, tro mig jag har slösat för många år på skiten.
Men lider du av ångest, stoppa i dig 15mg stesolid om du kan. Kör inte bil på nåt dygn, stessen sitter i mycket längre än xanor till exempel.