2020-08-13, 22:32
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamamma2020
Hej! Vilket är bäst om man vill kunna komm ner i varv, o kanske kunna somna på. Stesolid 2 mg finns eller sobril 5 mg.

Trött o har svårt o sova o läkaren ringer först imorgon gällande insomningstabletter.

Hjälp mig gärna, testade stesolid 2 mg igår men kände inte ett piss.

// Sara
Ta 10mg stesolid så lär du sova gott.
Citera
2020-08-17, 12:29
Medlem
Noble-Joes avatar
Citat:
Hej! Vilket är bäst om man vill kunna komm ner i varv, o kanske kunna somna på. Stesolid 2 mg finns eller sobril 5 mg.

Trött o har svårt o sova o läkaren ringer först imorgon gällande insomningstabletter.

// Sara
Stämmer inte enligt mig tog för en timme sen två stora stark och 15 mg. Inte ens nervarvad.
Citera
2020-08-17, 16:42
Medlem
Varför slår valium så olika vid olika tillfällen?

Inbland tar jag 20-30mg och är fullt normal. Kan till och med dricka en del alkohol utan att något speciellt händer. Blir bara lugn.

Idag tog jag 35mg mot ångest/depression och jag har blivit helt utslagen. Sovit 5-6 h och kan knappt gå rakt. Drömt mardrömmar. Hög vilopuls och drömde att jag hade svårt att andas. Det enda som jag gjorde annorlunda idag var att jag även slängde i mig två atarax.

Men det finns väl ingen känd interaktion mellan stesolid och atarax?

När jag för några år sedan var som mest tolerant tog jag 130mg som mest tillsammans med några öl utan att bli speciellt trött. Dock blev jag helt bäng och gjorde bort mig några gånger inför kollegor.
Citera
2020-08-17, 18:11
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Varför slår valium så olika vid olika tillfällen?

Inbland tar jag 20-30mg och är fullt normal. Kan till och med dricka en del alkohol utan att något speciellt händer. Blir bara lugn.

Idag tog jag 35mg mot ångest/depression och jag har blivit helt utslagen. Sovit 5-6 h och kan knappt gå rakt. Drömt mardrömmar. Hög vilopuls och drömde att jag hade svårt att andas. Det enda som jag gjorde annorlunda idag var att jag även slängde i mig två atarax.

Men det finns väl ingen känd interaktion mellan stesolid och atarax?

När jag för några år sedan var som mest tolerant tog jag 130mg som mest tillsammans med några öl utan att bli speciellt trött. Dock blev jag helt bäng och gjorde bort mig några gånger inför kollegor.
skulle tro att det beror på hur man mår, vilken tid på dygnet det är, hur bra man sovit kvällen innan, likt hur det är med de flesta andra droger.
Citera
2020-08-21, 16:38
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har snart tagit min dagsdos på 40 milligram, nedsköljt med öl. Jag tror inte på nån annan effekt än att jag blir skönt trött. Tack till läkaren som skrev ut dessa till mig. Benso på laglig väg är det bästa om nu snålisrna behagar skriva ut sådant som hjälper.
Citera
2020-08-21, 21:42
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag har snart tagit min dagsdos på 40 milligram, nedsköljt med öl. Jag tror inte på nån annan effekt än att jag blir skönt trött. Tack till läkaren som skrev ut dessa till mig. Benso på laglig väg är det bästa om nu snålisrna behagar skriva ut sådant som hjälper.

Hur fick du det? Är det av vanlig läkare eller privat? Jag fick ju Stess lagligt, fick även äta det fast jag inte hade det på recept för LARO eftersom jag var beroende. Sen nu har ja gått en lång nedtrappning. Jag mår så jävla dåligt asså, jag vill fan i mig bara DÖ!. Det har gått 1 och en halv månad och jag pissar fortförande positivt vilket gör att jag kommer inte få göra ADHD prov förrns 3 månader efter rent prov och ingen ny ledig dag för SKITEN SITTER KVAR! Det är ju inte ens Diazepam som sitter kvar! De är så sjukt det är den jävla nordiazepam metaboliten som hänger kvar. Hade man pissat rent hade man ju haft nåt att kämpa för iaf men idioterna fattar ju ingenting där borta på beroende.

Ja mår ju så jävla dåligt, kan jag gå till läkaren och prata om det här? Dem kommer ju vägra mig, kan man gå till någon privat? Det är väl bättre man äter en låg dos benzo än bara tänker på självmord för fan.
Citera
2020-08-22, 15:44
Medlem
WolframTungstens avatar
Jobbigt, svampen211. Jag vet inte hur många gånger jag ringde akutenheten när jag mådde dåligt. De tröttnade kanske och skrev ut Stesolid till mig. Jag fick det av vanlig läkare, inte privat.
Citera
2020-08-25, 00:29
Medlem
Citat:

// Sara

2mg stess är en väldigt låg dos. Vad vill du varva ner ifrån? Ångest? Droger? Kanske båda delarna? Hade jag gått på amfetamin till exempel så kastar jag helst i mig 4 blåbär och röker en fet när jag lägger mig vilket brukar räcka. Men det är ju liksom motsvarande 40mg diazepam. Så om du inte har feta mängder 2mgare så är det inte så mycket o hänga i granen.

Sobrilen tycker jag är klart underskattad, speciellt som ångestdödare. Men att ta runt 60-70mg sobril och en flaska rött under en kväll minns jag var himmelskt trevligt.

Men om du å andra sidan är en duktig pöjk/tös och hållt dig undan knark så lyfter jag först o främst på hatten och ber dig förbli restriktiv. Speciellt med luringen benzo, tro mig jag har slösat för många år på skiten.

Men lider du av ångest, stoppa i dig 15mg stesolid om du kan. Kör inte bil på nåt dygn, stessen sitter i mycket längre än xanor till exempel.
Citera
2020-08-27, 13:57
Bannlyst
Är 10 mg Diazepam Apaurine (KRKA) lika bra som för några år sedan? Då krossade de vilka Diaz som helst alla dagar i veckan.
Citera
2020-08-29, 20:21
Medlem
Jag är rastlös och har ångest konstant nu när jag har varit ledig i snart 3 månader. Jag har ca 5 veckor kvar innan jag börjar jobba. Går bara i negativa tankar och tänker på annat skit från förr som man igentligen inte måste tänka på. Detta påverkar min vardag. Har kommit över några stetss 5mg men vill inte bli beroende. Men behöver varva ner och känna lite ro och kunna sova. Är de nån fara att ta en på kvällen då ångesten är som värst? Har annars atarax jag kan ta vid behov men de hjälper ju inte ett skit mer än att man är trött dagen efter.
Citera
2020-09-06, 17:21
Medlem
SvartaVargens avatar
Hur lätt är det att få beroende på 10mg stesolid 2ggr/vecka emellanåt?

Har ångest och hög stress ibland när jag ej orkar träna, och kan ej sova. Vet vilket rävgift detta är.

Får ännu starkare ångest som en blixt någon dag efter, men fan va det räddar mig i stressen man själv skapar ibland. Kan få hjärtklappning 2 dagar efter mm

Känner jag tar det då jag ej kan kontrollera min stress så blir som en sorts livräddare.

Jobbigt dilemma 🤪
Citera
2020-09-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Hur lätt är det att få beroende på 10mg stesolid 2ggr/vecka emellanåt?

Har ångest och hög stress ibland när jag ej orkar träna, och kan ej sova. Vet vilket rävgift detta är.

Får ännu starkare ångest som en blixt någon dag efter, men fan va det räddar mig i stressen man själv skapar ibland. Kan få hjärtklappning 2 dagar efter mm

Känner jag tar det då jag ej kan kontrollera min stress så blir som en sorts livräddare.

Jobbigt dilemma 🤪

Det är inget dilemma.

Kan du hålla dig till så små mängder infrekvent får du inget fysiskt beroende. Möjligen ett psykologiskt då du vet att det hjälper. Men det skall inte vara några problem att hantera.

Själv går jag på ca 30 mg om dagen - och har gjort så i många år. Har slutat "Cold Turkey" två gånger vilket som bekant inte är att rekommendera - men det gick det också.

Känner dock att jag fungerar bättre med än utan Stesolid/Diazepam så jag har valt att använda det kontinuerligt.

Har en läkare som utan problem skriver ut då hon inser att jag mår skit utan, speciellt efter att ha brukat i så många år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in