2018-03-31, 19:55
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Sjukt nojig över andningsdepp Men ja som sagt har inte kännt direkt effekt av 5mg:aren så.

Då får du trycka i dig betydligt högre doser av både benso och alkohol. Men det är rätt, det är bättre att fråga än att riskera livet.
Citera
2018-04-04, 16:43
Medlem
Vad är en bra dos på dessa för att ta bort KRAFTIG ångest? har nämligen fått Stesolid 5 MG;are utskrivet, men vill inte bli "flöddrad" som det heter, 10 MG? 12,5 MG? Tack för svar.

Anledningen till att jag inte vet är för att doktorn inte kunde säga vilken medicin jag skulle få på mötet vi hade eftersom han var tvungen att kolla upp vilken benso-sort som fungerade tillsammans med mina andra mediciner, så vi talade aldrig om dosering.
Citera
2018-04-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Vad är en bra dos på dessa för att ta bort KRAFTIG ångest? har nämligen fått Stesolid 5 MG;are utskrivet, men vill inte bli "flöddrad" som det heter, 10 MG? 12,5 MG? Tack för svar.

Anledningen till att jag inte vet är för att doktorn inte kunde säga vilken medicin jag skulle få på mötet vi hade eftersom han var tvungen att kolla upp vilken benso-sort som fungerade tillsammans med mina andra mediciner, så vi talade aldrig om dosering.

Prova dig fram, om du saknar tolerans kanske 5mg räcker.
Räcker inte 5mg tar du bara en till.
Citera
2018-04-04, 22:24
Medlem
hn19s avatar
Citat:

Testa med 5 mg om du har fått det ordinerat av din läkare! För mig räcker det med allt från 10 mg till 35 mg, beroende på hur jävligt jag mår. Men då har jag lite tolerans också (nästan tio år av sparsamt bruk). Brukar ta 45-60 minuter för mig innan det har börjat verka fullt ut. Femton minuter sa min läkare, stämmer inte för mig.
Citera
2018-04-10, 06:01
Medlem
Citat:

Det finns ju ingen definitiv mening med "kraftig" i textform men om du inte har tolerans skulle jag - om det är okej att jag somnar - ta 15 mg. Om det inte är okej att däcka av så stanna vid 10.
Idealet är ju dock att du tar 5 en gång när du är i normalt tillstånd så att du får känna substansen som den är, och vilka effekter och bieffekter den har för just dig utöver det du fått den utskriven för.
Det tar mig ungefär 15-20 minuter innan jag börjar känna att något händer och 25-35 till peak.
Citera
2018-04-12, 16:41
Medlem
Flusons avatar
Citat:

Börja alltid med lägsta dos möjlig. Onödigt att ta för mycket om det inte krävs så stora doser för att strypa din kraftiga ångest. Själv blir jag toklugn på 10 mg, 5 mg fungerar på mig om jag helt saknar tolerans. Men runt 5-15 mg, funkar inte 5 så prova 10, funkar inte 10 så prova 15, och så vidare..
Citera
2018-04-25, 19:03
Medlem
PlanetCaravans avatar
Tycker ni att det blir nån skillnad på rus om man t ex tar 5st 2mgare istället för att ta en 10mg tablett?

Jag har några 2mg tabletter som jag ska ta i väntan på 10mg. Kanske kan hjälpa mig bli av med mitt tidigare ksasol missbruk.

Förresten, jag brukar alltid låta dem smälta under tungan, älskar smaken av Stes! Om jag istället sväljer dem, då kommer känningen lite senare men det håller i sig längre, eller?
Citera
2018-04-25, 23:50
Medlem
Någon mer än jag som köpt blå 10mg wattson diazepam? Upplever dem i princip verkningslösa. Har både 10or och 5or Stesolid ifrån svenskt apotek. 1 5mg stesolid ger mer än en blå 10a från watson. Är det någon mer som upplevt detta? Är dem kända fejk?
Mvh
Citera
2018-04-26, 12:56
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cayona
Någon mer än jag som köpt blå 10mg wattson diazepam? Upplever dem i princip verkningslösa. Har både 10or och 5or Stesolid ifrån svenskt apotek. 1 5mg stesolid ger mer än en blå 10a från watson. Är det någon mer som upplevt detta? Är dem kända fejk?
Mvh
Googlar du ”Wattson diazepam fake” så dyker det upp lite om det. Orkade inte läsa allt men verkar som att det cirkulerar falska.
Citera
2018-05-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Googlar du ”Wattson diazepam fake” så dyker det upp lite om det. Orkade inte läsa allt men verkar som att det cirkulerar falska.
Ja dessa va tvärfejk. Tyckte det gav minimal effekt blandat med vanliga stess. Gick 3 dagar på endast dessa blå. Konstant illamående, andningspåverkad och känt mig sjuk. Vet i fan om det är någon rc benso i eller något annat. För har inte dött av utsättningssymptom iaf. Men läste att någon pissa posetivt på opiater i England.
Citera
2018-05-09, 23:13
Medlem
Tog 10mg diazepam, en snok tjack, en lina sub och ett par glas vin. En mycket bra kombo, tycker jag. Jag känner att jag har energi men ändå inte så där stissig man annars blir på tjack. Har inte tagit diazepam på flera år, men jag gillar det.

När jag tog benso för första gången med alkohol så hade jag ingen erfarenhet = ingen respekt för den kombon. Det slutade (så klart!) med att jag tog typ 60mg (för man "känner ju ingenting") och drack fem starköl och sedan gjorde jag bort mig inför mina vänner. Pricken över i:t var att jag inte kommer ihåg så mycket heller, utan fått det mesta återberättat. Fan vad jag skämdes. Passa er för att kombinera benso med annat om ni inte vet vad ni håller på med.

Nu till min fråga: Jag tog en vit "Bensedin" utan något tryck eller skåra, är de äkta? Det kom i blister men avsaknaden av tryck och skåra får mig att fundera. Den känns äkta men som sagt så var det så länge sen jag tog diazepam så jag vet inte vad jag ska jämföra med.
Senast redigerad av HemmaHosMig 2018-05-09 kl. 23:18.
Citera
2018-05-11, 19:02
Medlem
Citat:

Det är väldigt individuellt. Men ca 10 mg bör räcka. Men min fråga är HUR fick du Stesolid utskrivet av läkare?
De har ju blivit stenhårda med att inte skriva ut beroendeframkallande medicin oavsett hur dåligt man mår. Det är hemskt! Jag har fått handla Valium över nätet för att överhuvudtaget överleva min enorma ångest. Jag tar 10 mg × 3 ggr om dan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in