2016-11-22, 12:51
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Hittade inget om bensedins bindemedel, då der inte är ett registrerat läkemedel i sverige, är det svårt. Sen är det bra att kolla från samma källa som stesoliden, fass som jag kollade i.

Men har du tagit ritalin nån gång? Och har du tagit medikinet? Båda finns som 10mg-tabletter, och det är STOR skillnad mellan dessa, båda innehåller 10mg metylfenidat. Men effekten är det stor skillnad på, det kan nog många intyga på, jag kan skriva ett inlägg i metylfenidatttråden och fråga .

Nu kom jag på! Du kan bläddra lite i Xanor-alprazolam fancluben, eller så kan jag hitta en sida och PM dig, där skriver de att de olika alprazolam-märkena ger olika effekt och rus. Xanor och frontin tex.
Som jag skrev tidigare, jag har 10 års erfarenheter av bensodiazepiner, jag orkar inte diskutera med korkade personer, totalt slöseri med tid. Jag ser ju hur stor din okunskap är, varje inlägg du skriver visar på det.

Slutdiskuterat.
Citera
2016-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Placeboeffekten.

Kanske, kanske inte säger jag nog på den.

Läkare sätter ju ibland en "stämpel" när de skriver ut medicin att det måste vara ett visst läkemedel. Man skall alltså inte få ett substitut även om det är samma verksamma ämne.

Vad kan de bero på? Svårt o tro att det är för att råda bot på placeboeffekten.
Citera
2016-11-23, 21:15
Medlem
Silentminds avatar
Är Bensedine den enda Diazepam som cirkulerar nu? Har köpt från olika butiker och tycker att de flesta varit väldigt svaga, tvivlar på att de egentligen innehåller 10mg per tablett då äkta Stesolid ger mig en mycket starkare effekt. Ingen som vet något aktuellt alternativ till Bensedine?
Citera
2016-11-23, 21:52
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Är Bensedine den enda Diazepam som cirkulerar nu? Har köpt från olika butiker och tycker att de flesta varit väldigt svaga, tvivlar på att de egentligen innehåller 10mg per tablett då äkta Stesolid ger mig en mycket starkare effekt. Ingen som vet något aktuellt alternativ till Bensedine?
Bensedine har fungerat väl för mig när jag trappade ner från 6mg Alprazolam per dag, jag ersatte den minskade dosen av alpran med Bensedine, visst kände jag av lite abstinens, sömnlösheten har varit jobbigast. Nu är det 4 veckor sedan jag slutade med Alpran och håller på att sätta ut Diazepam (i mitt fall Bensedine), jag är nere på 35mg, minskar med 5mg varannan vecka. Jag tror nog att det är 10mg i dem, för jag känner inte av någon abstinens tills dag 3 och det måste ju bero på den långa halveringstiden som Diazepam har. Men det är ingen svår abstinens dag 3-5, humörsvängningar, känner av mycket ilska, ingen ökad ångest eller så, men sömnlösheten blir värre. Vilket inte är så bra, helst ska man sova 7-8 timmar om man medicinerar med Diazepam.

Jag har inte hittat någon nätkran som säljer något annat än Bensedine, gatuhandeln är jag inte ett dugg insatt i, men jag tror inte det är så lätt att hitta Diazepam där, det är ju ingen flödderbenso direkt, då är det nog lättare att hitta Alprazolam eftersom den har så kort halveringstid och går att flöddra på.
Senast redigerad av Doleo 2016-11-23 kl. 21:58.
Citera
2016-11-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Några frågor: Om man har stått på stesolid 5-10 mg om dagen i 5 år, kan man ha den som vid behovs tablett sen typ vid tankläkarbesök lr panikångest?

Hur påverkar imovane när man sätter ut stesolid, kan inte somna utan?

Har vari utan stesolid i 7 veckor nu, testade ta 2 mg i går och hela kroppen kändes som en stor puls 2 timmar efteråt, jobbigt, är det insättningsbesvär lr tål inte jag stesolid längre?

Tveksamt om jag klarar mig utan stesolid då livskvaliten blivit så mycket sämre, ska man testa nått nytt lr gå tillbaka till stesolid som funkade ok?

Vad som kan ställa med alltihopa är att det är svårt att avgöra när abstinensen är över, den
kan ju sitta i flera år. Om man då tar en tablett (som sedan kan bli både en och två o.s.v.) kan
göra att abstinensen kör igång igen och så sitter man i helvetet igen...

Att ta Imovane om man sätter ut Stesolid är inte så lyckat. Det är ju ett likartat medel och
kan göra att du bara förlänger abstinensen.
Att man efter en tid får sömnproblem, trots Imovane, är inte heller något ovanligt. Det har
med toleransökning att göra. Det är skälet till att det bara ska användas under en kortare period.
Dessutom så kan detta preparat ge så många andra problem. Både en vän till mig, och jag själv,
fick problem med hjärtrytm och blev insatta på hjärtmedicin. Det var förstås fel, hade de läkarna
varit lite mer insatta i detta med abstinens så hade vi sluppit dessa helt onödiga mediciner.
Om man upplever det som att man inte kan sova utan en sömntablett så tror jag att det psykiska
ställer till en del. Vet man att man har tagit en tablett så känns bra, och det omvända förstås.

Jag har själv satt ut Stesolid, och en massa annat elände, och jag kan garantera att när man
är fri från detta så mår man mycket, mycket bättre.
Går man igenom en helvetisk abstinensperiod så är den ångest man hade ingenting mot det
som man under denna svåra tid får uppleva. För värre ångest än den, då man är livrädd för
att det ska ringa på dörren, är det ingen ångest som slår.
Senast redigerad av sabrina56 2016-11-24 kl. 16:08.
Citera
2016-11-24, 16:58
Medlem
Doleos avatar
Som jag redan tjatat om, jag håller på att sätta ut Diazepam och sömnlösheten är den jobbigaste delen. Förrut skrev ju min numera pensionerade psykiatiker ut Lergigan, jag orkar inte att etablera en ny vårdkontakt för att få Lergigan utskrivet. Så jag har köpt receptfria allergitabletter på Apoteket, Cetirizin, tar jag 20mg så hjälper det mig att sova en hel natt, vilket är viktigt när man medicinerar med Diazepam. Rekommendationen är ju 7-8 timmar, så står det i FASS men även i Ashtons Manual.
Citera
2016-11-25, 00:10
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Som jag redan tjatat om, jag håller på att sätta ut Diazepam och sömnlösheten är den jobbigaste delen. Förrut skrev ju min numera pensionerade psykiatiker ut Lergigan, jag orkar inte att etablera en ny vårdkontakt för att få Lergigan utskrivet. Så jag har köpt receptfria allergitabletter på Apoteket, Cetirizin, tar jag 20mg så hjälper det mig att sova en hel natt, vilket är viktigt när man medicinerar med Diazepam. Rekommendationen är ju 7-8 timmar, så står det i FASS men även i Ashtons Manual.
Hur långt ner ska du trappa ur innan du klipper diazepamen helt?
Citera
2016-11-25, 04:13
Bannlyst
Påverkas blodtrycket vid utsättning lr insättning?
Citera
2016-11-25, 07:48
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Hur långt ner ska du trappa ur innan du klipper diazepamen helt?
Som jag skrev tidigare, när jag kommer ner till 20mg, kommer jag att hålla mig väldigt strikt till Ashtons Manual, dvs en mycket långsam utsättning.
Citera
2016-12-01, 09:49
Medlem
Inte undra pa man varit torstig pa rattgiftet alkohol nar man mer eller mindre legat pa nyborjardoser om 5 - 10 mg /24 h.

Tog 25 mg idag efter ca 2.5 ar och na, inte sugen alls pa alkohol.
En hemmarullad skadar ju inte att satta fyr pa dock.

Mvh, *Babu*
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2016-12-01 kl. 10:06.
Citera
2016-12-01, 14:03
Medlem
trueforgoods avatar
Tar Stress 1-2 gånger i veckan och gjort under många år utan att drabbas av tolerans. Dock har jag noterat att jag speciellt dagen efter intag är på väldigt bra humör och att det sedan ofta försämras dagarna efter det.

Kan detta bero på fysiskt beroende av Diazepam och dess långa halveringstid?
Citera
2016-12-01, 14:19
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tar Stress 1-2 gånger i veckan och gjort under många år utan att drabbas av tolerans. Dock har jag noterat att jag speciellt dagen efter intag är på väldigt bra humör och att det sedan ofta försämras dagarna efter det.

Kan detta bero på fysiskt beroende av Diazepam och dess långa halveringstid?
Ja det tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in