Citat:
Ursprungligen postat av
BigAllOver
Det är inget dilemma.
Kan du hålla dig till så små mängder infrekvent får du inget fysiskt beroende. Möjligen ett psykologiskt då du vet att det hjälper. Men det skall inte vara några problem att hantera.
Själv går jag på ca 30 mg om dagen - och har gjort så i många år. Har slutat "Cold Turkey" två gånger vilket som bekant inte är att rekommendera - men det gick det också.
Känner dock att jag fungerar bättre med än utan Stesolid/Diazepam så jag har valt att använda det kontinuerligt.
Har en läkare som utan problem skriver ut då hon inser att jag mår skit utan, speciellt efter att ha brukat i så många år..
Problemet är att jag enbart har ett gammalt recept, (det hjälper iof om lagen skulle testa mig) men hade behövt det på recept så man slipper oroa sig.
Ja när stressen är ohanterlig har jag extremt svårt att varva ner, får så mycket fysiska och psykiska problem att det verkligen är som en livräddare stundvis.
Har börjat med båda yoga och meditation och det hjälper mig delvis, men stesolid sopar bort den till 100% på 30min i minst 2 dagar. Älskar det, och har därför respekt för det och tar det endast när det verkligen behövs.
Hoppade av min första vända för 7 år Sedan cold turkey, då var jag uppe på 70mg och kom på mig själv när jag räknade tabletterna. Insåg alltså inte att jag åt dom som vitaminer eller att jag ens var beroende.