2020-09-11, 11:17
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigAllOver
Det är inget dilemma.

Kan du hålla dig till så små mängder infrekvent får du inget fysiskt beroende. Möjligen ett psykologiskt då du vet att det hjälper. Men det skall inte vara några problem att hantera.

Själv går jag på ca 30 mg om dagen - och har gjort så i många år. Har slutat "Cold Turkey" två gånger vilket som bekant inte är att rekommendera - men det gick det också.

Känner dock att jag fungerar bättre med än utan Stesolid/Diazepam så jag har valt att använda det kontinuerligt.

Har en läkare som utan problem skriver ut då hon inser att jag mår skit utan, speciellt efter att ha brukat i så många år..

Problemet är att jag enbart har ett gammalt recept, (det hjälper iof om lagen skulle testa mig) men hade behövt det på recept så man slipper oroa sig.

Ja när stressen är ohanterlig har jag extremt svårt att varva ner, får så mycket fysiska och psykiska problem att det verkligen är som en livräddare stundvis.

Har börjat med båda yoga och meditation och det hjälper mig delvis, men stesolid sopar bort den till 100% på 30min i minst 2 dagar. Älskar det, och har därför respekt för det och tar det endast när det verkligen behövs.

Hoppade av min första vända för 7 år Sedan cold turkey, då var jag uppe på 70mg och kom på mig själv när jag räknade tabletterna. Insåg alltså inte att jag åt dom som vitaminer eller att jag ens var beroende.
Citera
2020-09-12, 00:19
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Är 10 mg Diazepam Apaurine (KRKA) lika bra som för några år sedan? Då krossade de vilka Diaz som helst alla dagar i veckan.

Aupurine var bra, men nu är de lika värdelösa som bensedin tyvärr.
Men 9/10ggr är de ju fejk man får ändå när man köper serbiska saker tyvärr.
Citera
2020-09-12, 14:08
Medlem
Fried81s avatar
Jag håller på att sättas ut på bensodiazepiner och är inneliggande för detta. Igår satte läkaren även in Tegretol eftersom jag har en historia med att krampa när jag slutat tvärt med benzo. I förbifarten sa läkaren att Tegretol även potentierar effekten av Stesoliden som de ger mig. Detta har jag aldrig nånsin hört talas om. Är det nån annan som vet? När jag kollar interaktioner på drugs.com verkar det ju nästan vara tvärt om.
Citera
2020-09-12, 21:57
Medlem
Mullrets avatar
Hur mycket stesolid är dödlig dos?
Citera
2020-09-12, 22:49
Medlem
Tja!

Druckit en del bärs nu och fått tag i stesolid. Aldrig tagit något liknande innan, enbart kokain i några år.

Vad kommer hända? 😂
Citera
2020-09-12, 23:09
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shikari
Tja!

Druckit en del bärs nu och fått tag i stesolid. Aldrig tagit något liknande innan, enbart kokain i några år.

Vad kommer hända? 😂

Du kommer somna. I värsta fall få för dig att göra något riktigt dumt som du kommer ångra. Rekommenderas ej i kombination med alkohol. Spar till imorgon istället, bra mot bakfylla.
Citera
2020-09-13, 16:23
Medlem
flowerpower900s avatar
Är de stor skillnad på bensedine och riktiga apoteksgrejer som stesolid? Jag tyckte inte att jag kände av bensedin särskilt mycket förutom att jag blev lite smådeppig, men det kanske är en benso som jobbar mer i bakgrunden?
Citera
2020-09-13, 16:29
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Är de stor skillnad på bensedine och riktiga apoteksgrejer som stesolid? Jag tyckte inte att jag kände av bensedin särskilt mycket förutom att jag blev lite smådeppig, men det kanske är en benso som jobbar mer i bakgrunden?

Apoteksgrejer är alltid att föredra, Galenikas läkemedel tillhör ett utav de mest förfalskade produkterna som florerar i Sverige. Av de beslag myndigheterna gjort så har många varit underdoserade och i flera fall helt saknat aktiv substans. Gäller både Bensedin och Ksalol.
Citera
2020-09-17, 11:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:

För typ 7-10 år sedan tyckte jag inte att det var så stor skillnad på Bensedin och Stesolid men numera tror jag knappt att det går att få tag på riktiga Bensedin. Och om man väl hittar några på gatan så får man nog vara glad om dom innehåller 2 mg Diazepam (när dom ska innehålla 10 mg egentligen)
Citera
2020-09-18, 17:40
Medlem
flowerpower900s avatar
Helvete vilken skillnad det var på riktiga stesolid och bensedin, tog 50mg bensedin och märkte ingenting, tog 20mg av stesolid nu och börjar bli rätt flöddrad, skönt att koppla av en fredag såhär, min nya favoritbenso om effekten håller i sig, tog dom för 20 min sen.
Citera
2020-09-18, 22:56
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:

Sjukt stor skillnad mellan "apotek" och apotek.
Bensedin och Aupurin gör ju inte ett skvatt.
Stesoliden och Crystal är ju rena drömmen i jämförelse!
Citera
2020-09-23, 08:00
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Sjukt stor skillnad mellan "apotek" och apotek.
Bensedin och Aupurin gör ju inte ett skvatt.
Stesoliden och Crystal är ju rena drömmen i jämförelse!

Vad menar du med crystal? Testade hemofarm 20mg igår och visst var den lite bättre än bensedin men effekten försvann efter 2h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in