2020-02-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Benso i sig är näst intill omöjligt att överdosera så det blir dödligt, det kan bli farligt om du blandar in större mängder alkohol.

Däremot får du ett helvete att bli kvitt ditt beroende. Det blir inte enklare som du håller på, så börja trappa ner redan nu. Den abstinens du känner nu är en barnlek mot vad du kommer få känna, så lika bra du vänjer dig.

Om du vill bli drogfri alltså.

Så ingen risk för andningsdeppen?
Citera
2020-02-29, 20:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supperipparen
Så ingen risk för andningsdeppen?
Nej, det tror jag inte.
Men sluta poppa piller nu..
Citera
2020-03-05, 01:01
Medlem
Tagit ett par enstaka doser på 5 mg stesolid och fått ofrivilliga ögonrörelser. Väldigt jobbigt när jag ska försöka sova. Det måste vara denna för jag tar inget annat.
Fler som råkat ut för detta? Rädd det blir bestående.
Citera
2020-03-06, 16:31
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Fick ett packet Oxascand 10mg 25st tabletter utskrivna mot ångest i september förra året. bara tagit vid behov när den blir för stark så den är slut nu i januari. Bad om nytt recept men hälsocentralen vill inte skriva ut mer och lergigan fungerar inte alls.. Oxascand tog bort min ångest efter ca 20 min och sedan för resten av dagen. fungerade skit bra och kände inga andra biverkningar som trötthet eller liknande. En bekant har Stesolid 5mg tabletter kvar som jag kunde få om jag ville men efter vad jag läst runt här så värkar det vara mkt starkare grejer? vill bara ha bort min ångest och inte inte känna mig "full" eller liknande :P Har aldrig tagit droger och kommer alldrig göra det :P
Vad kan man förvänta sig av en tablett Stesolid 5mg? om man aldrig tagit liknande förut?
Mvh

En 5mg Stesolid är ungefär som 10mg Oxascand och de är enbart mig betydligt bättre än Oxascand, men som folk skrivit så akta dig för beroende utav benzo. Det är INTE kul att bli av med.
Citera
2020-03-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Tagit ett par enstaka doser på 5 mg stesolid och fått ofrivilliga ögonrörelser. Väldigt jobbigt när jag ska försöka sova. Det måste vara denna för jag tar inget annat.
Fler som råkat ut för detta? Rädd det blir bestående.
Konstigt, kommer inte vara permanent, men du borde ju inte fortsätta ta det om du är orolig, det verkar väl ganska rimligt?
Citera
2020-03-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Konstigt, kommer inte vara permanent, men du borde ju inte fortsätta ta det om du är orolig, det verkar väl ganska rimligt?

Lade givetvis av direkt och kör zopiklon istället för sömn och avslappning men man blir ju orolig. Ofrivilliga ögonrörelser verkar vara relativt vanlig biverkan av bensodiazepiner men få verkar klaga på det. Tycker det är lustigt att en såpass låg dos som 5mg kan ge biverkningar. Ok om man kör 30 mg en längre tid.
Citera
2020-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Lade givetvis av direkt och kör zopiklon istället för sömn och avslappning men man blir ju orolig. Ofrivilliga ögonrörelser verkar vara relativt vanlig biverkan av bensodiazepiner men få verkar klaga på det. Tycker det är lustigt att en såpass låg dos som 5mg kan ge biverkningar. Ok om man kör 30 mg en längre tid.

Det är jättevanligt, speciellt under abstinens (och den kan hålla i sig länge).

När jag tände av efter flerårigt missbruk hade jag ofrivilliga muskelryckningar/rörelser i uppemot 8 månader, men det går lyckligtvis över.
Citera
2020-03-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapriskniv
Det är jättevanligt, speciellt under abstinens (och den kan hålla i sig länge).

När jag tände av efter flerårigt missbruk hade jag ofrivilliga muskelryckningar/rörelser i uppemot 8 månader, men det går lyckligtvis över.

Jo såna saker är jag medveten om men jag har tagit detta en kort tid och det är just ögonrörelser jag inte kan kontrollera. Extremt störande.
Citera
2020-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Jo såna saker är jag medveten om men jag har tagit detta en kort tid och det är just ögonrörelser jag inte kan kontrollera. Extremt störande.

Jag förstår dig, det suger men är en del av paketet eller vad man ska säga.

I dessa ämnen föredrar jag att snacka utifrån subjektiva upplevelser. Jag tror det är vettigast.
Det du upplever nu är fullt normalt, påverkad, abstinent eller nånstans däremellan.

Oroa dig inte för det.
Men förbered dig på att det blir värre då du kliver av.

Det fina är att det släpper efter du klivit av. Kan ta en evighet, men det släpper.
Citera
2020-03-09, 20:13
Medlem
Citat:
Jag förstår dig, det suger men är en del av paketet eller vad man ska säga.

I dessa ämnen föredrar jag att snacka utifrån subjektiva upplevelser. Jag tror det är vettigast.
Det du upplever nu är fullt normalt, påverkad, abstinent eller nånstans däremellan.

Oroa dig inte för det.
Men förbered dig på att det blir värre då du kliver av.

Det fina är att det släpper efter du klivit av. Kan ta en evighet, men det släpper.

Låter lite betryggande i alla fall. Tack för din erfarenhet.
Citera
2020-03-09, 20:40
Medlem
Citat:
Låter lite betryggande i alla fall. Tack för din erfarenhet.

Det ordnar sig kompis. Jag oroade mig mycket o länge över symtom som detta, men jag lovar, det släpper.

Bortsett från alla krissymton du måste igenom under avtändning, så störde jag mig mest på hur jävla otajmad och socialt klumpig jag blev under avtändningen - långt efter att ”grundförståendet” och mitt ”sunda bondförnuft” återinfann sig.
Kände mig relativt återhämtad, men kände mig ändå autistisk och socialt missanpassad.

Så länge jag pixade fattade jag aldrig hur korkad jag var. Men för varje vecka jag gick benzfri så lättade dimman mer o mer och jag insåg successivt hur jävla korkad jag blev av alla piller.

Det var jävligt påtagligt även långt inpå nykterheten. Hade sjukt svårt att veta när det var min tur att prata, blajade ofta rakt på andras meningar och uppfattades säkert som milt utvecklingsstörd.

Pågick länge, minst ett halvår och var långt från lämplig fortplantningspartner.

Idag mår jag bättre, utan piller.
Hoppas du och andra Flashbackare läser och tar till sig inte bara min, men många andras historik.
Citera
2020-03-09, 20:49
Medlem
Citat:
Det ordnar sig kompis. Jag oroade mig mycket o länge över symtom som detta, men jag lovar, det släpper.

Bortsett från alla krissymton du måste igenom under avtändning, så störde jag mig mest på hur jävla otajmad och socialt klumpig jag blev under avtändningen - långt efter att ”grundförståendet” och mitt ”sunda bondförnuft” återinfann sig.
Kände mig relativt återhämtad, men kände mig ändå autistisk och socialt missanpassad.

Så länge jag pixade fattade jag aldrig hur korkad jag var. Men för varje vecka jag gick benzfri så lättade dimman mer o mer och jag insåg successivt hur jävla korkad jag blev av alla piller.

Det var jävligt påtagligt även långt inpå nykterheten. Hade sjukt svårt att veta när det var min tur att prata, blajade ofta rakt på andras meningar och uppfattades säkert som milt utvecklingsstörd.

Pågick länge, minst ett halvår och var långt från lämplig fortplantningspartner.

Idag mår jag bättre, utan piller.
Hoppas du och andra Flashbackare läser och tar till sig inte bara min, men många andras historik.

Låter inte som en trevlig upplevelse direkt. Jag har inte missbrukat benzo på det sättet, som tur är låter det som. Jag har tagit zopiklon och diverse benzo senaste 7 veckorna för att behandla ett trauma med allt vad det innebär. Grejen är den att de uppkom under tiden jag tog stesolid så jag blir inte klok på skiten om det är biverkan eller utsättning eller helt enkelt att min kropp är helt ur balans.
Jag har även mixtrat med annan psykofarmaka under tiden.
Hoppas du återhämtat dig hyfsat nu och har hittat eller kommer att hitta en fortplantningspartner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in