Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 18:09
  #7477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix62
Det är väldigt individuellt. Men ca 10 mg bör räcka. Men min fråga är HUR fick du Stesolid utskrivet av läkare?
De har ju blivit stenhårda med att inte skriva ut beroendeframkallande medicin oavsett hur dåligt man mår. Det är hemskt! Jag har fått handla Valium över nätet för att överhuvudtaget överleva min enorma ångest. Jag tar 10 mg × 3 ggr om dan.


Förklarade bara helt enkelt mina panikångest-symptom som påverkar mig mycket fysiskt med muskelvärk/stela leder som ett symptom, då tyckte han att Stesolid var bäst pågrund av att dom förutom tar bort ångest är muskelavslappnande, inget mer med det.

Men jag antar att mycket beror på vilken doktor man får prata med.
Citera
2018-05-16, 16:13
  #7478
Medlem
LaPrincipessas avatar
Någon som vet om Stesolid 10mg slutat säljas på Apoteken i Sverige?
Citera
2018-05-18, 21:29
  #7479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Någon som vet om Stesolid 10mg slutat säljas på Apoteken i Sverige?

Nej, säljs fortfarande med den styrkan.
__________________
Senast redigerad av Etskimor 2018-05-18 kl. 21:32.
Citera
2018-05-18, 22:31
  #7480
Medlem
Undrar också om det går att lita på Bensedin eller inte?
Citera
2018-05-19, 15:01
  #7481
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etskimor
Nej, säljs fortfarande med den styrkan.

Konstigt. För att för typ ett halvår sedan var den styrkan slut överallt, den hade tillfälligt slutat tillverkas om jag förstått det hela rätt. Den har alltså kommit tillbaka nu?
Citera
2018-05-20, 10:01
  #7482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Undrar också om det går att lita på Bensedin eller inte?

Ja, om du får tag på äkta Bensedin.
Citera
2018-05-25, 10:48
  #7483
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Någon som vet om Stesolid 10mg slutat säljas på Apoteken i Sverige?

Nej självklart inte. Varför skulle dom?
Citera
2018-05-25, 11:39
  #7484
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Undrar också om det går att lita på Bensedin eller inte?
Självklart,ingen som helst märkbar skillnad,förutom smaken kanske.
Citera
2018-05-31, 10:45
  #7485
Medlem
Flusons avatar
Har alltid diggat Bensedine men nu har jag blivit lite kär i dom blåa små tabletterna Införskaffade mig Apaurin 10 mg och det är bra krut i dessa! Blåa runda med en brytskåra på ena sidan och en text där det står "10 mg" på den andra.

Riktigt fin benso och rekommenderas till er som gillar Diazepam, om ni nån gång skulle stöta på dessa
Citera
2018-06-01, 19:06
  #7486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Undrar också om det går att lita på Bensedin eller inte?

Har testat bensedin 2 gånger. Första gången tyckte jag att dom va värdelösa, andra gången helt okej och dom kom i blister båda gångerna. Florerar ju en hel del fake också. Dom första va nog fake (hemmapressade/underdoserade) 🧐
Citera
2018-06-08, 00:00
  #7487
Medlem
Tjena. Det är så att jag fått en flaska flytande Diazepam från Tyskland. 10 mg/ml och det är 250 ml i flaskan. Den är för oralt bruk. Men smaken var det värsta jag känt i hela mitt liv och jag har nog tuggat det mesta i tablettväg innan. Är det någon som vet hur jag slipper smaken tex. vad jag kan blanda med ?
Citera
2018-06-08, 10:47
  #7488
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Undrar också om det går att lita på Bensedin eller inte?
Har fått både bra och dåliga Bensedin 10 mg.

Det gäller att hitta en kran som kränger legit Bensedin bara. Och man kan fan inte lita på någon medicin alls som kommer från något Balkan land såvida du inte får det på recept av en läkare i Serbien..

Men ett tränat öga och smaksinne ser subtila skillnader mellan äkta och fejks
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback