Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 13:18
  #7081
Medlem
EvelKnievels avatar
Okej, skulle behöva lite råd här. Har legat på 15mg/dag i 1,5 månad och senaste 2 veckorna 20mg/dag. Pga oseriös säljare står jag nu utan och tog min sista 5mg imorse, 15mg dagen innan. Förhoppningsvis kan jag lösa 10mg/dag till torsdag/fredag då nytt borde vara i land. Om det skiter sig, vad har jag att vänta mig?

Hjälper sprit mot ATn? Ens värt att på något vis försöka trappa ur med det? Borde jag oroa mig fysiskt sett?
Citera
2017-04-23, 13:32
  #7082
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelKnievel
Okej, skulle behöva lite råd här. Har legat på 15mg/dag i 1,5 månad och senaste 2 veckorna 20mg/dag. Pga oseriös säljare står jag nu utan och tog min sista 5mg imorse, 15mg dagen innan. Förhoppningsvis kan jag lösa 10mg/dag till torsdag/fredag då nytt borde vara i land. Om det skiter sig, vad har jag att vänta mig?

Hjälper sprit mot ATn? Ens värt att på något vis försöka trappa ur med det? Borde jag oroa mig fysiskt sett?
Diazepam har lång halveringstid vilket betyder att det kan ta lång tid (7+ dagar) innan abstinenssymtom visar sig. Kanske lite svårare att sova.
Sprit "hjälper" på så sätt att den drar ut på ATn.
Citera
2017-04-23, 15:18
  #7083
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Diazepam har lång halveringstid vilket betyder att det kan ta lång tid (7+ dagar) innan abstinenssymtom visar sig. Kanske lite svårare att sova.
Sprit "hjälper" på så sätt att den drar ut på ATn.
Jag är långsam metaboliserare av stess o min AT kommer dag 3-4 7-8 o 14-20....Den kan komma snabbt o även efter en vecka....
Höjer inte Grapefrukt diazepamkoncentrationen???
Citera
2017-04-23, 15:41
  #7084
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Ok tack. Men kan man inte utveckla tolerans trots att man inte sänker? Att medicinen slutar fungera o kroppen vill ha mer? Hur gör man då för att komma ur detta smidigsst möjligt? Är det små sänkningar.

Jo det kan man, tar du 30mg för första gången och jämför sedan 30mg tre månader efter, det kommer inte ha exakt samma effekt men det slutar ej att fungera. Ja, små sänkningar, ta bort ca 5 mg var tredje vecka, det kommer ta runt 4-6 månader att trappa ur. Det är iallafall så jag gör just nu, visst känner jag av relativ abstinens, men jag krasch-landar ej samt att jag medvetet drygar ur processen för att ej bli sugen på någon form av kompensation. Man kan köra en 'cold-turkey' också, dvs att sluta helt & ta smällen. Efter 2-3 veckor är dem värsta symptomen över, det är väldigt individuellt vare sig man är redo att göra så eller att trappa ur.

Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag är långsam metaboliserare av stess o min AT kommer dag 3-4 7-8 o 14-20....Den kan komma snabbt o även efter en vecka....
Höjer inte Grapefrukt diazepamkoncentrationen???

Grapefrukt, speciellt vit, innehåller enzymerna CYP3A4 samt CYP2A19 som förlänger metaboliseringen i levern. Dvs att diazepamet inte bryts ned lika snabbt i levern då dessa enzymer hämmar processen.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2017-04-23 kl. 15:48.
Citera
2017-04-23, 18:21
  #7085
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Grapefrukt, speciellt vit, innehåller enzymerna CYP3A4 samt CYP2A19 som förlänger metaboliseringen i levern. Dvs att diazepamet inte bryts ned lika snabbt i levern då dessa enzymer hämmar processen.


Måste få fråga dig vilka juicemärken som har denna vita grape? Minns att någon pratade om en som hette "nånting Gold", men då jag besökte både Coop och ICA här så hittade jag den ej. Bor förvisso i bushen, men någon narkboostande grape bör man ju finna!

MVH LK
Citera
2017-04-23, 19:18
  #7086
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Måste få fråga dig vilka juicemärken som har denna vita grape? Minns att någon pratade om en som hette "nånting Gold", men då jag besökte både Coop och ICA här så hittade jag den ej. Bor förvisso i bushen, men någon narkboostande grape bör man ju finna!

MVH LK

Tropicana Pure Premium Golden Grapefruit (100% pure squeezed fruit)

'Vanliga' vita grapefrukter fungerar också, skölj frukterna & tugga/svälj lite av skalen också någon timme innan intag, 2 st räcker långt om man inkluderar 1/3 av skalet. Det fungerar. Använder dock inte denna metod längre själv p.g.a. på väg till ett nyktert liv, men back in the days fungerade denna metod explosivt bra.

Juicen bör finnas på Hemköp i sitt sortiment.
Citera
2017-04-25, 19:36
  #7087
Medlem
magica69s avatar
Jag blev inlagd på psyk för att ställas in på antidepp då jag får extrem ångest när jag tar SSRI. Blir inlagd och har då haft 20 mg Stess i 10 dgr före det 15 mg i ca 10 dgr och innan det låg jag på 8 mg stabil. Nollade i aug men min son dog i december i en trafikolycka o jag total crashade. På psyk bestämmer sig idiotläkaren att mina 20 mg ska sättas ut på 10 dgr. Jag har rejäl Paws efter min nollning i aug o haft stess i 3år innan det.

Nu till min fråga jag mår skit efter att de på 3 dgr tagit bort 6 mg o skrev ut mig själv. Har sedan dess 14 mg. Klappade ihop igen o blev åter inlagd nya SSRI..
Min hjärna funkar inte med ssri o inte direkt efter en sådan nedtrappning. Jag vet inte om jag utvecklat tolerans ordentligt på 14 mg...Jag är typ abstinent. och har mkt ångest.

Jag behöver råd hur gör man om det är en toleransnivå på 14 mg. Jag vill helst inte höja vill inte höja min tolerans o skapa mer elände. Eller är det en renodlad AT jag har 5 veckor efter denna stora sänkning. Jag har aldrig haft höga doser.

Hur kommer jag ur en ev tolerans. Tycker inte de funkar som de ska o ger ångest ibland men i sin tur får man ju det när man trappar.

Jag är nedstämd o behöver få ordning på min ångest.
Är det skillnad att byta benzo? Har ikto o xanor. Men vill inte få mer abstinens. Kan jag byta stess mot ikto?
Har ett enzymfel o får inte ta högre doser än 30 mg på stess...

Jag är jättekänslig för mediciner o tål inga stora sänkningar. Max 10 % 3vecka...pga mitt enzymfel.
Höja? Sänka? Byta? Hjälp!!!!
Citera
2017-04-25, 20:12
  #7088
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag blev inlagd på psyk för att ställas in på antidepp då jag får extrem ångest när jag tar SSRI. Blir inlagd och har då haft 20 mg Stess i 10 dgr före det 15 mg i ca 10 dgr och innan det låg jag på 8 mg stabil. Nollade i aug men min son dog i december i en trafikolycka o jag total crashade. På psyk bestämmer sig idiotläkaren att mina 20 mg ska sättas ut på 10 dgr. Jag har rejäl Paws efter min nollning i aug o haft stess i 3år innan det.

Nu till min fråga jag mår skit efter att de på 3 dgr tagit bort 6 mg o skrev ut mig själv. Har sedan dess 14 mg. Klappade ihop igen o blev åter inlagd nya SSRI..
Min hjärna funkar inte med ssri o inte direkt efter en sådan nedtrappning. Jag vet inte om jag utvecklat tolerans ordentligt på 14 mg...Jag är typ abstinent. och har mkt ångest.

Jag behöver råd hur gör man om det är en toleransnivå på 14 mg. Jag vill helst inte höja vill inte höja min tolerans o skapa mer elände. Eller är det en renodlad AT jag har 5 veckor efter denna stora sänkning. Jag har aldrig haft höga doser.

Hur kommer jag ur en ev tolerans. Tycker inte de funkar som de ska o ger ångest ibland men i sin tur får man ju det när man trappar.

Jag är nedstämd o behöver få ordning på min ångest.
Är det skillnad att byta benzo? Har ikto o xanor. Men vill inte få mer abstinens. Kan jag byta stess mot ikto?
Har ett enzymfel o får inte ta högre doser än 30 mg på stess...

Jag är jättekänslig för mediciner o tål inga stora sänkningar. Max 10 % 3vecka...pga mitt enzymfel.
Höja? Sänka? Byta? Hjälp!!!!


Vill inte på något sätt förminska problematiken du upplever utan bara tipsa om en fantastisk produkt mot ångest, nämligen marijuana.
Har ju ingen aning om du nånsin testat det tidigare men jag kan med säkerhet säga att det funkar. Eller ja, det är värt ett försök åtminstone. Det finns en hel värld av olika s.k. strains (uppåtrus samt nedåtrus) och alla har lite olika verkan.

Peace.
Citera
2017-04-25, 20:23
  #7089
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Vill inte på något sätt förminska problematiken du upplever utan bara tipsa om en fantastisk produkt mot ångest, nämligen marijuana.
Har ju ingen aning om du nånsin testat det tidigare men jag kan med säkerhet säga att det funkar. Eller ja, det är värt ett försök åtminstone. Det finns en hel värld av olika s.k. strains (uppåtrus samt nedåtrus) och alla har lite olika verkan.

Peace.
Jag är nog världens tråkigaste människa jag varken röker eller dricker o har aldrig anv droger heller. Blivit legal landstingsknarkare 😠😵.Fått diagnos läkemedelsberoende av lågdos. Men tackar så mkt för tipset
Citera
2017-04-27, 11:40
  #7090
Medlem
Har senaste veckorna ätit 30mgoxascand per dag utan någon effekt. Jag gissar att detta beror på att jag står på stor dos lyrica o har gjort det ett tag (600mg per dag) så att det finns någon korstolerans. Kom överens med läkaren om att byta ut oxascanden till stesolid, 15mg per dag, kan jag förvänta mig effekt eller är det lika dåligt som oxascand?

Får för överigt typ ingen effekt av 5mg imovane, vid 10mg får jag dock god effekt!
Citera
2017-04-27, 16:20
  #7091
Medlem
Michael-ScarNs avatar
har trappat ner mitt ikto bruk legat på 0,5 mg om dagen de senaste
gick nu över till Diazepam apaurin igen & efter 40 mg så uteblir någon som helst effekt!

Känner 0 ångest lindring eller något rus som helst att tala om, visst kanske är lite mysigare
än man var på skit bensedin , men trodde verkligen att man skulle få ett påtagligare rus.
så till frågan har ikto jag käkat de senaste året påverkat gaba balansen så inte märker nån effekt

brukar skifta mellan ikto & diazepam någon gång om året & de har fungerat utmärkt för att inte
bygga upp en påtaglig resistens men nu kanske jag har skämt bort mina receptorer för mkt
__________________
Senast redigerad av Michael-ScarN 2017-04-27 kl. 16:29.
Citera
2017-04-27, 16:48
  #7092
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
har trappat ner mitt ikto bruk legat på 0,5 mg om dagen de senaste
gick nu över till Diazepam apaurin igen & efter 40 mg så uteblir någon som helst effekt!

Känner 0 ångest lindring eller något rus som helst att tala om, visst kanske är lite mysigare
än man var på skit bensedin , men trodde verkligen att man skulle få ett påtagligare rus.
så till frågan har ikto jag käkat de senaste året påverkat gaba balansen så inte märker nån effekt

brukar skifta mellan ikto & diazepam någon gång om året & de har fungerat utmärkt för att inte
bygga upp en påtaglig resistens men nu kanske jag har skämt bort mina receptorer för mkt

Det är väl en väääldigt stor skillnad på 40 mg stess o 0,5 ikto? Motsvarar inte 0,5 ca 10 mg stess?.
Jag har själv kommit in i trassel. Jag fick mina stess eller del av dem typ CT på psyk när jag låg inne där. I gått o varit tokabstinent o så mkt panikattacker o ångest. Jag har ikto kan man verkligen bara byta lr blir jag abstinent då. Jag lyckades ju nolla skiten eftet lågdosbruk men livet slog hårt åt mig.
Försöker nu bli stabi igen o trappa ut. Jag hade 20 mg när jag lades in på psyk pga sammanbrott o min dr klipper 6 mg på 3 dagar.

Har gjort ngt jag vet att man inte ska göra men det skiter jag i. Jag kan inte ha denna AT jag ser inte kan inte tänka osv...Jag tänker börja om o trappa ut fr 20 mg igen. Innan låg min dos på 6 mg..

Är det inte tolerans du upplever?
Jag har 14 mg idag o kommer höja till 20 mg.
Orkar inte med livet just nu 😢
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback