Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 16:30
  #7681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Det är välkänt att olika generika kan ha en viss variation i potens. Just pilum gör exempelvis de bästa zopiklon-tabletterna medans sandoz buprenorfin är skräp jämfört med actavis variant.
Att neka dessa skillnader är inget annat än brist på erfarenhet, en kunnig läkare brukar veta om det även om vissa stolpskott tror på allt vad fass spyr ur sig.
Nigga please. Tror du verkligen på det här själv? Generika innehåller EXAKT samma mängd verksamt ämne. Du tror inte läkemedelsföretagen skulle få klappa ihop om det kom fram att de fifflade med innehållet i pillren.

Den enda skillnaden är att pillren kan innehålla andra tillsatsämnen.
Citera
2019-01-16, 18:14
  #7682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Det är välkänt att olika generika kan ha en viss variation i potens. Just pilum gör exempelvis de bästa zopiklon-tabletterna medans sandoz buprenorfin är skräp jämfört med actavis variant.
Att neka dessa skillnader är inget annat än brist på erfarenhet, en kunnig läkare brukar veta om det även om vissa stolpskott tror på allt vad fass spyr ur sig.
Jag upplever faktiskt att det är skillnad i kvalité. Att det är just samma mängd och ämne kan vi nog vara överens om. Dock kan ju framställningen av produkten göra skillnad i den slutliga potensen Diazepamet i sig får. Det är så jag menar. Och Zopiklon pilum upplever jag också bättre är Imovane tex. Precis som du säger.
Citera
2019-01-16, 20:42
  #7683
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldol138
Jag upplever faktiskt att det är skillnad i kvalité. Att det är just samma mängd och ämne kan vi nog vara överens om. Dock kan ju framställningen av produkten göra skillnad i den slutliga potensen Diazepamet i sig får. Det är så jag menar. Och Zopiklon pilum upplever jag också bättre är Imovane tex. Precis som du säger.

Detta i kombination med olika bindningsmedel är det garanterade svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Nigga please. Tror du verkligen på det här själv? Generika innehåller EXAKT samma mängd verksamt ämne. Du tror inte läkemedelsföretagen skulle få klappa ihop om det kom fram att de fifflade med innehållet i pillren.

Den enda skillnaden är att pillren kan innehålla andra tillsatsämnen.

Läs ovan, "nigga".
Det är givetvis samma mängd i, men man kan framställa ämnen på olika sätt och tabletterna kan ha olika sammansättning. Detta är allmänt känt bland folk som kan något om mediciner så istället för att göra bort dig här, gå och rappa eller något. Eller ännu bättre, testa mer narkotika från olika tillverkare så kommer du i sinom tid inse det som alla andra redan vet.
Citera
2019-01-16, 22:05
  #7684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Detta i kombination med olika bindningsmedel är det garanterade svaret.



Läs ovan, "nigga".
Det är givetvis samma mängd i, men man kan framställa ämnen på olika sätt och tabletterna kan ha olika sammansättning. Detta är allmänt känt bland folk som kan något om mediciner så istället för att göra bort dig här, gå och rappa eller något. Eller ännu bättre, testa mer narkotika från olika tillverkare så kommer du i sinom tid inse det som alla andra redan vet.
Jag tvivlar inte på att du är en erfaren junkie (hur nu det skulle vara till din fördel) utan jag tvivlar på att du har rätt i sak. Tror du att det skulle vara ok för apoteken att byta ut läkemedel till patienter om de gav olika effekter. Förstår du själv hur orimligt det låter?

Till du kan visa på något konkret, någon fakta, så är det en total myt och bullshit från din sida. ”Bro”
Citera
2019-01-20, 19:21
  #7685
Medlem
Tjena, har hållt på och trappat ut benso under ganska länge. Nu har jag legat still på 40 mg stes/dag ett tag och jag skulle bara väldigt gärna lägga av snabbt nu. Pga svårighter med tillgång och dålig karaktär när jag har dom hemma. Hur snabbt kan jag lägga ner nu utan att det blir farligt? När jag var inlagd en gång tror jag de trappade ner mig från över dubbla det plus en massa xanor dagligen, på ett par veckor men då fick man ju en del mediciner och folk höll koll på en. mådde ju inte direkt topp då heller haha men jag vet vad jag har att vänta fy fan. Har en plan för det. vill bara inte att det ska bli farligt.
Citera
2019-01-23, 16:17
  #7686
Medlem
Har stått på xanor depot 2mg dagen och 15mg zopiklon. Xanoren blir jag bara normal av, zopiklon kan jag få ett rus av (Ja jag har krossat depot men får ingen effekt rusmässigt) nu har jag inskaffat diazepam och 2st 10mg gör mig avslappnad och ångestfri. Måste säga att xanor depot lägger lock på vardagsångesten men diazepam ger ett ”rus” jag känner liksom av effekten. Tror ni det är möjligt att få stess 10mg utöver xanor depot att liksom ta ibland när ångesten är som värst

Uppskattar verkligen muskelavslappnande effekt! Hade lorazepam tidigare men känns som mina favoritbenzos ändrar sig helt hur jag mår
När jag hade som värst panikattacker var lorazepam mest effektiv. När jag hade 3x xanor så blev det bara en ondcirkel. Men tror ni man kan ha både xanor depot och stesolid? Alltså att använda i nödfall. Alltid bra med något ”snabbverkande”
Citera
2019-01-23, 16:53
  #7687
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Har stått på xanor depot 2mg dagen och 15mg zopiklon. Xanoren blir jag bara normal av, zopiklon kan jag få ett rus av (Ja jag har krossat depot men får ingen effekt rusmässigt) nu har jag inskaffat diazepam och 2st 10mg gör mig avslappnad och ångestfri. Måste säga att xanor depot lägger lock på vardagsångesten men diazepam ger ett ”rus” jag känner liksom av effekten. Tror ni det är möjligt att få stess 10mg utöver xanor depot att liksom ta ibland när ångesten är som värst

Uppskattar verkligen muskelavslappnande effekt! Hade lorazepam tidigare men känns som mina favoritbenzos ändrar sig helt hur jag mår
När jag hade som värst panikattacker var lorazepam mest effektiv. När jag hade 3x xanor så blev det bara en ondcirkel. Men tror ni man kan ha både xanor depot och stesolid? Alltså att använda i nödfall. Alltid bra med något ”snabbverkande”
Det tror jag, men det beror på din läkare och historik. Varför inte ta vanliga Xanor istället? Kort halveringstid istället för den långa halveringstiden och toleransökningen som Diazepam ger.
Citera
2019-01-23, 17:52
  #7688
Medlem
Jag villl h kvar mina depot men tänkte som tillägg
Citera
2019-01-24, 20:07
  #7689
Medlem
Fetgrisens avatar
Fråga! Tryckt i mig ca 2 mg Rivotril (Galenika i blister) senaste tiden. Tänkte lägga av och beställde 100 st Bensedin 10 mg (också Galenika), för att trappa ner lite fint. Enligt valfri googlad tabell ska 2 mg klonazepam vara ungefär som 40 mg diazepam. Nu är det så att jag upplever att 20 mg Bensedin gör mig bra mycket mer benzad än 2 mg Rivotril. (tur att jag inte smällde i mig 40 mg Bensedin rakt av. Bägge preparaten har ju relativt lång anslagstid och lång halveringstid, så jag fattar inte riktigt... Möjligen har jag fått kassa Rivotril och bra Bensedin. Någon som känner igen sig?
Citera
2019-01-26, 10:28
  #7690
Medlem
minilogos avatar
Hur många diazepam kan ni tramtorska äta om dagen? 5-10 st 10mg (med 600mg tram i kroppen samtidigt).
Jag äter 600mg tramadol om dagen. Hur många dia äter ni då? kanske blanda med klonazepam också?
Citera
2019-01-26, 11:01
  #7691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Hur många diazepam kan ni tramtorska äta om dagen? 5-10 st 10mg (med 600mg tram i kroppen samtidigt).
Jag äter 600mg tramadol om dagen. Hur många dia äter ni då? kanske blanda med klonazepam också?

Inte bra att blanda dessa. Ta absolut inte 5-10 st
Citera
2019-01-26, 11:15
  #7692
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Inte bra att blanda dessa. Ta absolut inte 5-10 st
blandade 4mg klona och 5 dia igår med 600mg tram, tram har jag ätit under cirka året med den dosan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback