Citat:
Ursprungligen postat av
Puteraren
Update...kommer till flygplatsen imorse knaprar i mig 2 st 2.5mg Diazepan 1.5 timmar före resan och börjar mest känna mig trött, 30 minuter innan boarding får jag panik, börjar skaka, tappar känsel i benen p.g.a. av stressen - lämnar flygplatsen i panik och frustration
Gick direkt till akuten och bad om starkare grejjer. Har nu fått Alprazolam 0.25 MG. Läkaren sa att ja ska ta dom en gång var 8:e timma. Hmmm....
Fråga: Kan jag förvänta mig en mer lugnande effekt? Är dosen som läkaren rekommenderade realistisk för en så stark panikångest?
Oj, det var väldigt stark flygrädsla.
Alprazolam (Xanor i Sverige) är mycket potentare och mer lämplig för hög akut ångest/panikångest. 0.25 mg låter dock väldigt lite det också. Däremot bör du testa 0.25 mg först och se hur du känner, men jag är osäker på om 0.25 mg Alprazolam hade förhindrat den paniken du fått.
Dock är Alprazolam en benso många blir trötta (men helt ångestrfria av) och eftersom du blev trött av Diazepam så lär du bli väldigt trött av denna. Men då kanske du iofs kan sova igenom resan, då går den ju fortare.