2017-09-09, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puteraren
Update...kommer till flygplatsen imorse knaprar i mig 2 st 2.5mg Diazepan 1.5 timmar före resan och börjar mest känna mig trött, 30 minuter innan boarding får jag panik, börjar skaka, tappar känsel i benen p.g.a. av stressen - lämnar flygplatsen i panik och frustration

Gick direkt till akuten och bad om starkare grejjer. Har nu fått Alprazolam 0.25 MG. Läkaren sa att ja ska ta dom en gång var 8:e timma. Hmmm....

Fråga: Kan jag förvänta mig en mer lugnande effekt? Är dosen som läkaren rekommenderade realistisk för en så stark panikångest?
Oj, det var väldigt stark flygrädsla.

Alprazolam (Xanor i Sverige) är mycket potentare och mer lämplig för hög akut ångest/panikångest. 0.25 mg låter dock väldigt lite det också. Däremot bör du testa 0.25 mg först och se hur du känner, men jag är osäker på om 0.25 mg Alprazolam hade förhindrat den paniken du fått.

Dock är Alprazolam en benso många blir trötta (men helt ångestrfria av) och eftersom du blev trött av Diazepam så lär du bli väldigt trött av denna. Men då kanske du iofs kan sova igenom resan, då går den ju fortare.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2017-09-09 kl. 12:17.
Citera
2017-09-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Alprazolam (Xanor i Sverige) är mycket potentare och mer lämplig för hög akut ångest/panikångest. 0.25 mg låter dock väldigt lite det också. Däremot bör du testa 0.25 mg först och se hur du känner, men jag är osäker på om 0.25 mg Alprazolam hade förhindrat den paniken du fått.

Dock är Alprazolam en benso många blir trötta (men helt ångestrfria av) och eftersom du blev trött av Diazepam så lär du bli väldigt trött av denna. Men då kanske du iofs kan sova igenom resan, då går den ju fortare.

Tusen tack
Citera
2017-09-12, 21:33
Medlem
Är det något dåligt att ta diazepam efter att man har tränat? jag menar att de är muskelavslappande, om man får sämre effekt eller något?
Citera
2017-09-12, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Rhett
Är det något dåligt att ta diazepam efter att man har tränat? jag menar att de är muskelavslappande, om man får sämre effekt eller något?
Det är ju perfekt när man är stel. Brukar själv ta när jag har tränat på kvällen.
Citera
2017-09-12, 22:38
Medlem
Citat:

Det mjukar upp musklerna, så jag anser att det inte ska vara några problem överhuvudtaget.
Citera
2017-09-12, 23:16
Medlem
Citat:

Det funkar bra för mig!
Citera
2017-09-13, 06:49
Medlem
UndeadNinjas avatar
Kör på stesolid nu istället för xanor och visst, jag har alltid haft en kärlek till stesolid men när man är van vid xanor lever tyvärr inte stesolid upp till förväntningarna.
Citera
2017-09-13, 06:51
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

varför skulle det vara nåt dåligt med det?
Citera
2017-09-13, 06:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Jag tycker man blir tröttare av stesolid och stesolid har ju en muskelavslappnande effekt vilket teoretiskt borde göra en lite segare än alpra som inte har den effekten.
Citera
2017-09-16, 23:59
Medlem
Extremeflys avatar
Kanske konstig fråga.
Men vilken tid på dygnet bör man inta diazepam? Eller de är endast till natten?
Alltså om man ska ha den till det den är till för
Citera
2017-09-17, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag tycker man blir tröttare av stesolid och stesolid har ju en muskelavslappnande effekt vilket teoretiskt borde göra en lite segare än alpra som inte har den effekten.
Individuellt, jag har båda på recept sedan flera år.
Citera
2017-09-17, 22:55
Medlem
Savagees avatar
Får rysningar när jag tänker på rouche 10 vallar. Längesen man körde.. Måste nog vara ett år sist

Man ack vad man seglar iväg.
Senast redigerad av Savagee 2017-09-17 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in