2017-01-11, 20:41
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Skulle nog säga att du inte blir precis fysiskt svag av det, men avslappnande kommer du bli. Hur lång är du om jag får fråga? Doseringen har mycket med sin längd och vikt att göra

193 och runt 85-90 kilo
Citera
2017-01-12, 08:45
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
193 och runt 85-90 kilo

Hur gick det? För ett ordentligt rus i din längd så skulle jag testa 15mg sen fylla på med ytterligare 5-10 beroende på.

När man är nära 2 meter lång så behöver man lite mer, än en person som e 169 cm.
Citera
2017-01-15, 21:32
Medlem
Fråga. Hur lång tid tar det innan ev AT från stesolid slår till efter sista intag?

Jag har käkat låga doser ikto lite över ett halvår, sista tiden/veckorna har jag gått över till diazepam och kommit ner så lågt som 2.5mg varannan dag och för 6 dagar sen tog jag 5mg, som sista dos (fråga mig inte varför jag tog en högre sistados..)

Allt har gått helt smärtfritt, tom sovit okej, men idag 6 dagar efter sista benzointag började jag känna mig lite konstig, lättirriterad, vagt illamående och huvudvärk. Kan det vara benzo-at som gör sig påmind?

Skall nämnas att jag tar 2mg suboxone/dag, det skulle kunna vara så att jag behöver höja den dosen (tänkte inte sluta med sub), att det rör sig om opioid-avis. Har aldrig varit nån storbrukare av benzo, så jag är lite osäker på att ev AT-symtom.

Vore intressant att höra vad ni tror, tack!
Citera
2017-01-16, 09:57
Medlem
Inhalators avatar
Drog i mig, utan tolerans, ca 120 mg under 4 dagar förra veckan. Det har gått 6 dagar sedan den senaste dosen. Jag känner mig fortfarande trött hela jävla dagarna, har dåligt minne, kan inte fokusera.. kan sova i 15 timmar.

Hur länge ska jag vara en zombie?
Citera
2017-01-16, 12:50
Medlem
Lika länge som du väljer att överdosera, kort och gott. Diazepam har lång halveringstid.

Ingen som någonsin fått dessa Stesolid-burkar på 10 mg och hela 250 tab's..?
Varför tillverkas dom då, för sjukhus att plocka ur till ex. vis operations-patienter möjligtvis.

Mvh/ 'Babu'
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2017-01-16 kl. 12:53.
Citera
2017-01-16, 14:29
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Fråga. Hur lång tid tar det innan ev AT från stesolid slår till efter sista intag?

Jag har käkat låga doser ikto lite över ett halvår, sista tiden/veckorna har jag gått över till diazepam och kommit ner så lågt som 2.5mg varannan dag och för 6 dagar sen tog jag 5mg, som sista dos (fråga mig inte varför jag tog en högre sistados..)

Allt har gått helt smärtfritt, tom sovit okej, men idag 6 dagar efter sista benzointag började jag känna mig lite konstig, lättirriterad, vagt illamående och huvudvärk. Kan det vara benzo-at som gör sig påmind?

Skall nämnas att jag tar 2mg suboxone/dag, det skulle kunna vara så att jag behöver höja den dosen (tänkte inte sluta med sub), att det rör sig om opioid-avis. Har aldrig varit nån storbrukare av benzo, så jag är lite osäker på att ev AT-symtom.

Vore intressant att höra vad ni tror, tack!
Jag håller på att trappa ut Diazepam, tar bort 5mg ungefär varannan vecka, det är först runt dag 4-6 jag upplever abstinensbesvär som, ökad ångest, stress, dimmig i huvudet, overklighetskänslor, huvudvärk, osv. Jag är ganska säker på att det beror på den långa halveringstiden som Diazepam har upp till 200 timmar, men det varierar ju från person till person. Så det är möjligt att det är AT från Diazepam du upplever, men inte helt säker då jag inte har någon erfarenhet av Suboxone och hur det påverkar.

Edit: Gjorde en snabb sökning på Google, hittade en sida där dina "besvär" finns med: http://<a href="/leave.php?u=http%3A.../beroende/</a>
Senast redigerad av Doleo 2017-01-16 kl. 14:32.
Citera
2017-01-16, 16:19
Bannlyst
köpte precis 1000st Diazepam, blåa 10mg.

Var mycket bättre tryck i dessa än bensedin eller andra jag provat. brytskårad tablett med märkning 10mg på andra sidan.
Citera
2017-01-16, 16:59
Medlem
Det säger ju inte mkt om tillverkaren men vi som har lite koll kanner ju av om det ar kvalité eller ej.
Har också blåa 10:or, i blister från P.P.M Laboratories, kanon.
25 - 30 mg med tolerans och lite CB sa är kvällen i hamn.
Det har varit så många kompisar som tagit Tram så det blev att jag också prövade efter ett par år. Runt 05 - 06-tiden då jag vaknar, ett par tre ggr i veckan som antidepressivt medans jag tar Diazepam för nerverna.
Fler med erfarenhet av mer eller mindre dagligt bruk av de två medicinerna samtidigt..?

Mvh/ 'Babu'
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2017-01-16 kl. 17:19.
Citera
2017-01-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag håller på att trappa ut Diazepam, tar bort 5mg ungefär varannan vecka, det är först runt dag 4-6 jag upplever abstinensbesvär som, ökad ångest, stress, dimmig i huvudet, overklighetskänslor, huvudvärk, osv. Jag är ganska säker på att det beror på den långa halveringstiden som Diazepam har upp till 200 timmar, men det varierar ju från person till person. Så det är möjligt att det är AT från Diazepam du upplever, men inte helt säker då jag inte har någon erfarenhet av Suboxone och hur det påverkar.

Edit: Gjorde en snabb sökning på Google, hittade en sida där dina "besvär" finns med: http://<a href="/leave.php?u=http%3A.../beroende/</a>
Ja det låter ju rimligt med att jag skulle bli sämre runt dag sex utan nån benzo. Det som är konstigt att huvudvärken gick över när jag tog två alvedon och att jag idag inte kännt mig dålig..
Citera
2017-01-18, 12:56
Medlem
Dag 9 utan benzo. Lite darrig, dålig aptit och lite illamående. No biggie, hoppas det inte förvärras.
Citera
2017-01-18, 14:21
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Dag 9 utan benzo. Lite darrig, dålig aptit och lite illamående. No biggie, hoppas det inte förvärras.
Bra, tror inte de fysiska symptomen kommer att förvärras, det svåra kommer att bli att förändra beteendet, tänkandet, att ta ett "piller", när man känner ångest, ökad stress, osv. Förbannat svårt att stå emot den impulsen när man mår "dåligt", det kommer att komma jobbiga dagar och man vill bara fly undan.

Jag kämpar med min nedtrappning på egen hand, det är inte lätt, men varje gång jag jag går emot impulsen, tankar, att idag måste jag nog ta en halv mg till och inte tar det. Då känner jag mig starkare dagen efter, men det tar mycket kraft, viljestyrka att stå emot impulsen, det tar tid att förändra ett långvarigt beteende och de tankarna. Detta kommer jag att få kämpa med länge.

Lycka till.
Citera
2017-01-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Bra, tror inte de fysiska symptomen kommer att förvärras, det svåra kommer att bli att förändra beteendet, tänkandet, att ta ett "piller", när man känner ångest, ökad stress, osv. Förbannat svårt att stå emot den impulsen när man mår "dåligt", det kommer att komma jobbiga dagar och man vill bara fly undan.

Jag kämpar med min nedtrappning på egen hand, det är inte lätt, men varje gång jag jag går emot impulsen, tankar, att idag måste jag nog ta en halv mg till och inte tar det. Då känner jag mig starkare dagen efter, men det tar mycket kraft, viljestyrka att stå emot impulsen, det tar tid att förändra ett långvarigt beteende och de tankarna. Detta kommer jag att få kämpa med länge.

Lycka till.
Tack för klokt och inspirerande inlägg, Doleo!

Jo jag känner igen det där med att känns sig starkare efter att ha gått emot impulser att ta något.

I mitt fall har jag bara tagit benzo mot kvällen för att sova bättre, jag gillar inte benzo som jag tex gillar opiater, dvs jag är ganska säker på att jag inte kommer ha nåt psykiskt beroende. Jag går på en låg dos suboxone (opioid) som i sig inte ger nåt rus, dock ger det mig ett starkt grundmående och låter mig sova helt okej om nätterna. Kan tänka mig att suboxone även maskerar ev benzo-at en aning.

Sen är det självfallet så att käkar man höga doser av benzo under en längre tid så får man abstinens, men i mitt fall så mildras den, så tillvida att det bara rör sig om fysisk AT, iom att jag inte tagit benzo för att dämpa ångest. Jag gissar att stor del av benzoabstinensen, för de som tagit den mot ångest, utgörs av rebound-effekt av ångest som kommer tillbaka och som man i från början försökte medicinera bort.

När jag läser det jag skrivit inser jag hur jävla korkat det var att ta benzo i huvudtaget. Ska verkligen försöka hålla mig ifrån det i fortsättningen, i mitt fall väger de negativa effekterna betydligt mer än de positiva.

BTW, inser nu, när jag räknade på saken, att jag faktiskt tagit benzo i nio månader, inte sex som jag skrev (förnekelse). Jag sla nog vara glad för att jag inte känner mig sämre än vad jag gör.
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-01-18 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in