2016-11-21, 08:06
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Vad är den erkänt bästa diazepamen på svarta marknaden nu?
Stesolid eller bensedin mot allmän ångest.
Men för att flöddra är valium bäst, iallafall för mig, är individuellt för alla. Men jag tycker valium slår lite mjukare, man är lnte spiknykter ena minuten och sen uppe bland molnen nästa minut, så kan det bli på stess. Valium blir man först lite mjuk och lullig på, sen slår den lika hårt som pappa och man mår bra som satan.
Citera
2016-11-21, 08:24
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Stesolid eller bensedin mot allmän ångest.
Men för att flöddra är valium bäst, iallafall för mig, är individuellt för alla. Men jag tycker valium slår lite mjukare, man är lnte spiknykter ena minuten och sen uppe bland molnen nästa minut, så kan det bli på stess. Valium blir man först lite mjuk och lullig på, sen slår den lika hårt som pappa och man mår bra som satan.
Stesolid, Valium, Bensedine, osv är varumärken, alla innehåller det verksamma ämnet Diazepam, så att påstå att Valium är bättre att flöddra på är felaktigt. Vill man flöddra på bensodiazepiner, så är Alprazolam bättre, pga den korta halveringstiden. Dessutom gällde frågan, vilken Diazepam är bäst på den "svarta marknaden", där har jag inte hittat varken Stesolid eller Valium, inte på de svenska nätshopparna i alla fall.
Senast redigerad av Doleo 2016-11-21 kl. 08:32.
Citera
2016-11-21, 10:31
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Stesolid, Valium, Bensedine, osv är varumärken, alla innehåller det verksamma ämnet Diazepam, så att påstå att Valium är bättre att flöddra på är felaktigt. Vill man flöddra på bensodiazepiner, så är Alprazolam bättre, pga den korta halveringstiden. Dessutom gällde frågan, vilken Diazepam är bäst på den "svarta marknaden", där har jag inte hittat varken Stesolid eller Valium, inte på de svenska nätshopparna i alla fall.
Fast de olika varumärkena innehållee ju olika ämnen. Är man inbiten bensotorsk märker man skillnad.

Det är som att man kan känna skillnad mellan depolan, dolcontin, spasmofen, alla innehåller morfin, men är ändå lite olika. Håller med om att alprazolam är bra att flumma på, men den anvämder jag mest mot kraftig ångest.

För mig är svarta marknaden både internet och på "gatan". Och där har jag sett både stesolid och valium.

Ps. Vill tillägga att det är väldigt individuellt hur man känner sig på benso. Vissa får mer eufori av oxazepam än av flunitrazepam.
Du får ursäkta min dåliga text. Är sjukt svängd på lyrica och lite dolcontin haha. Sen skriver jag från mobilen i plugget.
Citera
2016-11-21, 11:07
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Fast de olika varumärkena innehållee ju olika ämnen. Är man inbiten bensotorsk märker man skillnad.
Det verksamma ämnet är Diazepam i de olika varumärkena. Inbiten bensotorsk skriver du, ja det kan man väl säga att jag också är, efter snart 10 års medicinerande med bensodiazepiner (men håller på att trappa ut dem nu). Plus att jag har införskaffat mig mycket information om hur bensodiazepiner fungerar.
Citat:
Du får ursäkta min dåliga text. Är sjukt svängd på lyrica och lite dolcontin haha. Sen skriver jag från mobilen i plugget.
Hm, så du tror att du kan bedöma att det är skillnad på olika sorters Diazepam, när du är hög på andra droger också?

Lycka till med skolan och studierna.
Senast redigerad av Doleo 2016-11-21 kl. 11:20.
Citera
2016-11-21, 12:07
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Det verksamma ämnet är Diazepam i de olika varumärkena. Inbiten bensotorsk skriver du, ja det kan man väl säga att jag också är, efter snart 10 års medicinerande med bensodiazepiner (men håller på att trappa ut dem nu). Plus att jag har införskaffat mig mycket information om hur bensodiazepiner fungerar.

Hm, så du tror att du kan bedöma att det är skillnad på olika sorters Diazepam, när du är hög på andra droger också?

Lycka till med skolan och studierna.
Menar inte att det är olika sorters diazepam, all diazepam är diazepam, det vet jag också
.
Stesolid innehåller också: Laktosmonohydrat 56,8 mg, magnesiumstearat, mikrokristallin cellulosa, polysorbat 80, pregelatiniserad stärkelse, talk. (Kopierat från fass)
Det är dessa ämnen som gör att effekten är lite olika om det är olika mängd av dem i olika varumärkens diazepam.

Lycka till med bensouttrappingen!

Edit: Ja, jag kan fungera och jämföra olika saker hur väck jag än är, nästan så atr jag fungerar bättre på droger
Citera
2016-11-21, 14:52
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Menar inte att det är olika sorters diazepam, all diazepam är diazepam, det vet jag också
.
Stesolid innehåller också: Laktosmonohydrat 56,8 mg, magnesiumstearat, mikrokristallin cellulosa, polysorbat 80, pregelatiniserad stärkelse, talk. (Kopierat från fass)
Det är dessa ämnen som gör att effekten är lite olika om det är olika mängd av dem i olika varumärkens diazepam.

Lycka till med bensouttrappingen!

Edit: Ja, jag kan fungera och jämföra olika saker hur väck jag än är, nästan så atr jag fungerar bättre på droger
Så vilka bindningsmedel innehåller Bensedine då?
Citera
2016-11-21, 18:40
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Så vilka bindningsmedel innehåller Bensedine då?
Ungefär samma, fast med variation, olika mängd osv. Faktum är att innehållet är lite olika, hade ju varit konstigt om dom säljer EXAKT samma öeodukt som alla andra läkemedlesföretag.
Citera
2016-11-21, 19:15
Medlem
Känner samma som "melikebenso" dom slår på olika från person till person helt enkelt.. Samma sak med xanor, vissa tycker ksalol slår pfizers osv osv men i slutändan är det ändå alprazolam.
Citera
2016-11-22, 03:24
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Känner samma som "melikebenso" dom slår på olika från person till person helt enkelt.. Samma sak med xanor, vissa tycker ksalol slår pfizers osv osv men i slutändan är det ändå alprazolam.
Placeboeffekten.
Citera
2016-11-22, 03:31
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ungefär samma, fast med variation, olika mängd osv. Faktum är att innehållet är lite olika, hade ju varit konstigt om dom säljer EXAKT samma öeodukt som alla andra läkemedlesföretag.
Vart hittade du informationen om Bensedines bindningsmedel då?
Alla "märken" av Diazepam innehåller Diazepam, eftersom det är det verksamma ämnet. Det är detsamma på våra svenska apotek, där de säljer generisk medicin, olika varumärken, bindningsmedlen kan säkert skilja sig, men den aktiva "medicinen" är densamma.
Citera
2016-11-22, 04:34
Medlem
Det ar en intressant diskussion vad galler de olika varumarkenas absoluta likhet eller ej.
Vi ar alla overens om att det verksamma amnet ar Diazepam, om an i olika mangd, fran nagon enstaka mg i fultabletter som man tyvarr far ibland i Sverige, men sedan gar asikterna isar.
Jag personligen marker ingen skillnad pa svenska Stesolid v.s. DIAZEPAM by PPM Laboratories. Har fatt dalig skit nar jag varit over och halsat pa hos grannen i vast (Thailand) Knall-blaa piller i losvikt som ar sproda och mjoliga. I Sverige gar de mig veterligen under det felaktiga namnet blaa valium fran Thailand. Det ar containrar med importerad dynga fran Indien/Bangladesh.

Mvh
Citera
2016-11-22, 08:51
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Vart hittade du informationen om Bensedines bindningsmedel då?
Alla "märken" av Diazepam innehåller Diazepam, eftersom det är det verksamma ämnet. Det är detsamma på våra svenska apotek, där de säljer generisk medicin, olika varumärken, bindningsmedlen kan säkert skilja sig, men den aktiva "medicinen" är densamma.
Hittade inget om bensedins bindemedel, då der inte är ett registrerat läkemedel i sverige, är det svårt. Sen är det bra att kolla från samma källa som stesoliden, fass som jag kollade i.

Men har du tagit ritalin nån gång? Och har du tagit medikinet? Båda finns som 10mg-tabletter, och det är STOR skillnad mellan dessa, båda innehåller 10mg metylfenidat. Men effekten är det stor skillnad på, det kan nog många intyga på, jag kan skriva ett inlägg i metylfenidatttråden och fråga .

Nu kom jag på! Du kan bläddra lite i Xanor-alprazolam fancluben, eller så kan jag hitta en sida och PM dig, där skriver de att de olika alprazolam-märkena ger olika effekt och rus. Xanor och frontin tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in