2011-05-23, 13:59
Medlem
Endemisks avatar
Trodde jag skulle få Stesolid av min nya läkare, men icke, det blev Sobril.

Mår visserligen rätt bra på 45 mg ändå, men ska lobba lite för diazepam nästa läkarmöte. Tycker någon som jag, att diazepam är den bensodiazepin man ALLTID kan lita på? Lite luddigt formulerat kanske, men så är jag lite flöddrad med.
Citera
2011-05-23, 14:19
Medlem
Vad är en vanlig dos Stesolid för en som aldrig tagit det förut? Att åtminstone bli så sänkt att man inte oroar sig alls. Jag använder andra bensopreparat(xanor, flunitra, sobril) då och då, undrar hur mycket det spelar roll?
Missbrukar inte och har allt på recept.
Citera
2011-05-23, 16:20
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChokingHazard
Vad är en vanlig dos Stesolid för en som aldrig tagit det förut? Att åtminstone bli så sänkt att man inte oroar sig alls. Jag använder andra bensopreparat(xanor, flunitra, sobril) då och då, undrar hur mycket det spelar roll?
Missbrukar inte och har allt på recept.

Prova 5mg, funkar inte det kör på 10mg, funkar inte det 15mg osv.. Vanligast är väll att få utskrivet 5mg tabletter så det är väll säkert en rekommenderad första dos, men det är ju lätt att bara fylla på om det nu inte skulle fungera.

Har du tolerans på de andra bensodiazepinerna du får utskrivet så har du det på diazepam också då alla benso påverkar GABA. Alltså blir det korstolerans. Hur mycket kan jag inte svara på då jag inte har en aning om hur mycket du tar. Men mitt tips är som sagt att prova sig fram, börja smått.

Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Trodde jag skulle få Stesolid av min nya läkare, men icke, det blev Sobril.

Mår visserligen rätt bra på 45 mg ändå, men ska lobba lite för diazepam nästa läkarmöte. Tycker någon som jag, att diazepam är den bensodiazepin man ALLTID kan lita på? Lite luddigt formulerat kanske, men så är jag lite flöddrad med.

Tycker absolut att Diazepam är den bästa benson, inget tvivel!
Citera
2011-05-23, 16:30
Medlem
JJ233s avatar
Ska börja på ett nytt jobb imorgon, men jag är så sjukt nervös så jag fixade en 10 diazepam av märket Daz eller Diaz eller liknande. Tänkte att jag tar 10mg innan jag går och lägger mig, då lär jag väll vakna upp ganska pigg och fräsh? och inte allt för borta.

Tacksam för svar!
Citera
2011-05-23, 16:32
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ233
Ska börja på ett nytt jobb imorgon, men jag är så sjukt nervös så jag fixade en 10 diazepam av märket Daz eller Diaz eller liknande. Tänkte att jag tar 10mg innan jag går och lägger mig, då lär jag väll vakna upp ganska pigg och fräsh? och inte allt för borta.

Tacksam för svar!

Får jag fråga varför du är SÅPASS nervös pga ett jobb?
Citera
2011-05-23, 16:43
Medlem
Pommaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ233

Tacksam för svar!
Eller så kan du dela upp doserna lite smått imorgon
Citera
2011-05-23, 16:51
Medlem
JJ233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Får jag fråga varför du är SÅPASS nervös pga ett jobb?

Vem vet. Jag är en nervös person som mer eller mindre alltid blir mycket mer nervös än vad jag ska vara. Detta är ändå bara en vecka som jag ska få vara med och se hur allt går till, för att sedan börja jobba längre fram. Så egentligen skulle jag inte alls vara nervös då jag kan se detta som en läroperiod, men så är dock inte fallet tråkigt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Pommaq
Eller så kan du dela upp doserna lite smått imorgon

Ja, det är lite detta jag undrar över. Vilket som är bäst att göra, dela upp eller ta allt kvällen innan. Vill inte vara flummig på jobbet, vilket jag hört att folk kan bli direkt när de tar, så då tänkte jag att det kanske lägger sig med lite tur om man tar det kvällen innan.
Citera
2011-05-23, 17:43
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?

Tycker absolut att Diazepam är den bästa benson, inget tvivel!
Jag gillar verkligen Iktorivil exempelvis, men den känns opålitlig ibland. Med diazepam får jag alltid total ångestlindring, sover bra, mår bra, blir helt avslappnad, allt utan några som helst tvivel. Sålunda är jag definitivt medlem i denna fanclub!
Citera
2011-05-23, 18:12
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Jag gillar verkligen Iktorivil exempelvis, men den känns opålitlig ibland. Med diazepam får jag alltid total ångestlindring, sover bra, mår bra, blir helt avslappnad, allt utan några som helst tvivel. Sålunda är jag definitivt medlem i denna fanclub!

Jag får en sådan sjukt härlig livlust på Diazepam, om jag tar den inom normala doser vill säga. Känner att livet verkligen är värt att leva, att problemen som jag i vanliga fall har egentligen inte är några problem utan bara något jag tänker på för mycket. Jag kan fokusera på det jag gör och känner att jag inte har någon press på mig att leverera, vilket ofta gör att jag levererar bättre än vad jag annars gör.

Lägger inte så mycket fokus på om något går fel, utan kan ta tag i saken och gå vidare utan att sätta mig ner och börja gråta. Jag känner liksom ett inre lugn!

Jag gillar också andra benso, spelar ingen större roll vad jag tar så gillar jag det oftast. Men nu när jag har hittat vad som är "min grej" inom benso så tycker jag det är dumt att hålla på att blanda, då jag känner att jag ger mig ut på farligt vatten. Lätt att man blandar lite hejvilt och till slut befinner man sig i den omtalade minnesluckan där man gör diverse riktigt konstiga saker, som man inte alls har något minne av.

Får man fråga vilka doser du ligger på? Både när du är ute efter flum, och när du tar för att bara ångest fri så att säga.
Citera
2011-05-23, 18:24
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Jag får en sådan sjukt härlig livlust på Diazepam, om jag tar den inom normala doser vill säga. Känner att livet verkligen är värt att leva, att problemen som jag i vanliga fall har egentligen inte är några problem utan bara något jag tänker på för mycket. Jag kan fokusera på det jag gör och känner att jag inte har någon press på mig att leverera, vilket ofta gör att jag levererar bättre än vad jag annars gör.

Lägger inte så mycket fokus på om något går fel, utan kan ta tag i saken och gå vidare utan att sätta mig ner och börja gråta. Jag känner liksom ett inre lugn!

Jag gillar också andra benso, spelar ingen större roll vad jag tar så gillar jag det oftast. Men nu när jag har hittat vad som är "min grej" inom benso så tycker jag det är dumt att hålla på att blanda, då jag känner att jag ger mig ut på farligt vatten. Lätt att man blandar lite hejvilt och till slut befinner man sig i den omtalade minnesluckan där man gör diverse riktigt konstiga saker, som man inte alls har något minne av.

Får man fråga vilka doser du ligger på? Både när du är ute efter flum, och när du tar för att bara ångest fri så att säga.
Känner igen mig i mycket av det du skriver.

När jag tar diazepam terapeutiskt blir det ungefär 10-20 mg, ska jag flumma kan det bli uppåt 40 mg. Har aldrig byggt någon tolerans att tala om, brukar ungefär tre gånger i veckan, någon gång i veckan tillsammans med exempelvis tramadol (har det utskrivet) eller buprenorfin.
Citera
2011-05-23, 18:54
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Känner igen mig i mycket av det du skriver.

När jag tar diazepam terapeutiskt blir det ungefär 10-20 mg, ska jag flumma kan det bli uppåt 40 mg. Har aldrig byggt någon tolerans att tala om, brukar ungefär tre gånger i veckan, någon gång i veckan tillsammans med exempelvis tramadol (har det utskrivet) eller buprenorfin.

Ligger på samma doser som mig då! Tar dock endast någon gång i veckan, max 2. Ibland tar jag lite mycket och kan inte sluta käka, och då kan det hända att jag tar ganska mycket i några veckor och kan gå upp på doser mellan 100-150mg dag. Minnesluckan är då dessvärre ett faktum.

Skulle också vilja köra tram, men då jag är så jävla rookie på opi så spyr jag som en gris så fort jag tar något sådant :/ Är väll lika bra att hålla sig till det man trivs med bäst dock, vilket är benso.

Räcker 3 gånger veckan för att hålla dig ångestfri hela veckan, eller kör du inte mer pga beroende risken?
Citera
2011-05-23, 18:56
Medlem
Endemisks avatar
Citat:

Räcker 3 gånger veckan för att hålla dig ångestfri hela veckan, eller kör du inte mer pga beroende risken?
Jag har ju Lyrica och opioider med som också bidrar till skönare veckor! Försöker vara drogfri någon dag i veckan i alla fall. Och ja, jag är försiktig eftersom jag vet hur lätt det är att bryta sina vanor och bli missbrukare på heltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in