2010-04-26, 21:37
Medlem
Alisas avatar
Helvete såg att jag skrev i fel tråd. Fancluben ska det vara ju.
Frågan: Jag har fått stesolid IV på sjukhus några ggr och jag kan kan säga att den kicken är riktigt trevlig. Nu har jag valium hemma...tabletter då...Skjutit benso har jag gjort innan men aldrig valium och vill verkligen bara skjuta det om det är värt det, alltså om det ger någon kick... Så någon som vet?
Citera
2010-04-26, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vildisen
Akta er för att gå på valium för länge! Jag lyckades nyligen sluta men det är inte lätt och det är ganska jobbiga overklighetskänslor som hänger efter ett tag. Ta bara valium då ni verkligen behöver det! Vet att det är svårt men vill verkligen uppmuntra er att inte göra er för beroende av det, då det är så jävla lätt hänt. Tänk efter igen om du verkligen behöver ta tabletten när du kollar på den!

mvh
En glad och ren vilde
Grattis! Hur länge gick du på diazepam innan du ville sluta?
Citera
2010-04-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe_86
Grattis! Hur länge gick du på diazepam innan du ville sluta?

Det va bara ca 6 veckor, men varje dag varierad dos 30-50mg, några gånger lite mer. Men kan säga att utan någon nämnvärt nedtrappning och sen sluta snabbt, det kändes ändå! Har man gått många månader på det skulle jag verkligen trappat ner en längre tid. Fortfarande lite overklighetskänslor som hänger i men typ borta, är dock lite svårt att just somna, men det beror nog snarare på att jag har någon sorts adhd och inte kan sluta tänka på saker när jag ska sova. Ligger asså inte vaken pga ångest utan pga att jag tänker för mycket :P

Aja lite off topic, men visa denna potenta drog respekt, ta INTE varje dag!

Gabbe, går du själv på diazepam?
Citera
2010-04-26, 22:09
Bannlyst
Citat:
Det va bara ca 6 veckor, men varje dag varierad dos 30-50mg, några gånger lite mer. Men kan säga att utan någon nämnvärt nedtrappning och sen sluta snabbt, det kändes ändå! Har man gått många månader på det skulle jag verkligen trappat ner en längre tid. Fortfarande lite overklighetskänslor som hänger i men typ borta, är dock lite svårt att just somna, men det beror nog snarare på att jag har någon sorts adhd och inte kan sluta tänka på saker när jag ska sova. Ligger asså inte vaken pga ångest utan pga att jag tänker för mycket :P

Aja lite off topic, men visa denna potenta drog respekt, ta INTE varje dag!

Gabbe, går du själv på diazepam?
Ok då var det ju "hyffsat" lungt då med andra ord. Jag går inte på diazepam men käkar benso lite då och då. Men har varit torsk på det innan så tar det väääldigt försiktigt med benso.

Gick innan på xanor runt 15-20mg om dagen ett bra tag och diazepam lite då och då men xanoren var min favorit. Men now days när jag käkar xanor blir jag helt knäpp i skallen och tänker bara "kriminellt"
Blir världens tjuv på xanor. På diazepam som jag gillar bättre idag så blir jag bara ångest fri och uppåt och tänker inte alls i dom banorna som på xanor.

men jag har mixtrat mycket med benso överhuvudtaget innan men som du säger Sjuk avtändning...

Vill inte ens att min värsta fiende ska gå igenom en fet avtändning på benso!
Citera
2010-04-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ok då var det ju "hyffsat" lungt då med andra ord. Jag går inte på diazepam men käkar benso lite då och då. Men har varit torsk på det innan så tar det väääldigt försiktigt med benso.

Gick innan på xanor runt 15-20mg om dagen ett bra tag och diazepam lite då och då men xanoren var min favorit. Men now days när jag käkar xanor blir jag helt knäpp i skallen och tänker bara "kriminellt"
Blir världens tjuv på xanor. På diazepam som jag gillar bättre idag så blir jag bara ångest fri och uppåt och tänker inte alls i dom banorna som på xanor.

men jag har mixtrat mycket med benso överhuvudtaget innan men som du säger Sjuk avtändning...

Vill inte ens att min värsta fiende ska gå igenom en fet avtändning på benso!

Hehe, ne jag har ju fått en liten touch av vad en benzo AT kan innebära :P Hur gammal är du nu? Det r så lömskt med benzo, särskilt valium som tar så lång tid innan avtändningen kommer
15-20mg xanor är ju inte lite, förstår du fick en ordentlig at då. Hur hanterar du tabletterna nu då? Hur ofta kan du ta utan att bli fast på det?

mvh
Citera
2010-04-26, 23:44
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
Helvete såg att jag skrev i fel tråd. Fancluben ska det vara ju.
Frågan: Jag har fått stesolid IV på sjukhus några ggr och jag kan kan säga att den kicken är riktigt trevlig. Nu har jag valium hemma...tabletter då...Skjutit benso har jag gjort innan men aldrig valium och vill verkligen bara skjuta det om det är värt det, alltså om det ger någon kick... Så någon som vet?

Som jag svarade i den förra tråden..
Jag har också fått stesolid IV på sjukhus och kände klart av en lugnande effekt, ingen "kick" dock. Jag hade tagit stesolid och andra droger innan detta men det var innan jag själv hade börjat injicera mig själv. Har provat att lösa upp stesolid och skjuta sedan dess men tycker inte att jag fått samma effekt som jag fick den där gången på sjukhuset, snarare nästan mindre effekt än om jag bara smält dom under tungan faktiskt..
Citera
2010-04-27, 00:33
Bannlyst
Citat:
Hehe, ne jag har ju fått en liten touch av vad en benzo AT kan innebära :P Hur gammal är du nu? Det r så lömskt med benzo, särskilt valium som tar så lång tid innan avtändningen kommer
15-20mg xanor är ju inte lite, förstår du fick en ordentlig at då. Hur hanterar du tabletterna nu då? Hur ofta kan du ta utan att bli fast på det?

mvh
Namnet säger nog min ålder

Ja diazepam har väldigt lång halveringstid så det tar ju ett tag innan man märker av ATn.
Jag har sug nästan hela tiden men försöker hålla mig ifrån allt vad benso heter för det strular bara till sig hela tiden.

LVM har jag haft och soc är sugna på att sätta ett nytt på mig men jag försöker stila mig så gott det går.

Men sug efter benso verkar jag ha hela tiden, står på max dos lyrica om dagen och andra jävla "Lyckopiller" som jag vill sluta med, Dock Inte lyrican. Men jag har haft en fruktansvärd avtändning på lyrica när läkaren glömde förnya mitt recept och där står jag 3 dar helt utan lyrican och jag kan säga att ATn på lyrica är i klass med benso AT! Fyfan!
Citera
2010-04-27, 00:40
Medlem
Citat:

Ja diazepam har väldigt lång halveringstid så det tar ju ett tag innan man märker av ATn.
Jag har sug nästan hela tiden men försöker hålla mig ifrån allt vad benso heter för det strular bara till sig hela tiden.

LVM har jag haft och soc är sugna på att sätta ett nytt på mig men jag försöker stila mig så gott det går.

Men sug efter benso verkar jag ha hela tiden, står på max dos lyrica om dagen och andra jävla "Lyckopiller" som jag vill sluta med, Dock Inte lyrican. Men jag har haft en fruktansvärd avtändning på lyrica när läkaren glömde förnya mitt recept och där står jag 3 dar helt utan lyrican och jag kan säga att ATn på lyrica är i klass med benso AT! Fyfan!

Hehe, smart tänkte inte på namnet där ^^, Jo jag håller med det strular mest till det och särskilt om man tar det när man inte behöver Aja, det får vara ett passerat kapitel nu eller hur man säger, kan jag inte hantera det ska jag inte ta det. Ha så kul alla som kan hantera det.
Citera
2010-04-27, 02:07
Medlem
Vill även gå med i fancluben. Fina minnen med blå valium under tungan.
Det som är synd att man alltid lyckas ha en stor minneslucka. Var hemma hos en vän jag verkligen inte ville göra bort mig totalt hos. Att jag brukar droger och hade käkat valium då är inga problem men dagen efter hade jag sådan enorm ångest över vad jag hade kunnat gjort, trodde verkligen att jag gjort bort mig totalt då jag hade ätit alldeles för mycket och druckit.

Men enligt henne var allting bra, jag tror att hon ljuger. Jag måste ha gjort något riktigt efterblivet.
Citera
2010-04-27, 17:08
Medlem
gugglianos avatar
Tyckte mycket bra om diazepam förut, dock mest valium från roche, thailändska små gula (2mg är det väl?) var oxå rätt ok när man var där i värmen och myste, vita (stesolid) har jag aldrig haft samma glädje av, placebo? Ja, kanske. Hursomhelst finner jag ingen effekt alls av diazepam längre, fastän det är lååååååångt mellan gångerna jag tar det (6-12 månader), och då brukar jag klämma 30-50mg, och känner mig inte ens påverkad, och JA, dom är äkta, från apotekaren till min hand. Har jag bränt sönder diazepam-receptorn?
Citera
2010-04-27, 21:17
Medlem
Citat:

Jag har själv personligen ingen erfarenhet av benso At, har käkat låg dos sobril 15mg i 3 månader efter läkarens ordination... Jag har däremot erfarenhet av lyrica AT usch så dåligt har jag fan inte mått på länge...

Har provat stess för längesen typ 20-30mg blev lite lugn o små skön vill jag minnas, men inget märkvärdigt, tror nästan jag föredrar sobril... Nu har jag dock snubblat över 15st 5mg stess... behöver jag boosta dom med öl? grapefrukt? cb? eller kan man få ett schysst rus av den mängden? syftar på skönt avslappnad och totalt ångestfri.
Citera
2010-04-27, 21:25
Medlem
Förresten är canabis och stesolid en bra kombination? Tror ni canabis, stesolid,voxra,mirtazipin och zoplikon är en skön "ofarlig" blandning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in