2011-09-30, 18:43
Medlem
Micke67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forkarn
Flyttar hemifrån på måndag och har inte hunnit ringt och fixat bredband förens idag, tur det. Com hem hade ett erbjudande bara idag, 100 kronor i månaden för 100 mbit i 12 månader. Kändes värt.
Jävla röta du har, ligger på 24/10 betalar 360 kr/månad,jag ringer blixtsnabbt till kundtjänst, men det gäller bara nya kunder
Citera
2011-09-30, 19:41
Medlem
Har nå extremt strul med comhem

Jag har comhem bredband, och dom senaste veckorna har jag fått kicks,freezes och dylikt. Vad kan detta bero på? Har provat att stänga av modemet och routern även ringt dit med deras kundservice suger dase. Har aldrig haft så här förut, bara hänt nån enstaka gång..

Ska även tillägga att jag har ny dator, och inte trådlöst.
Citera
2011-09-30, 19:53
Medlem
stilltons avatar
provat koppla datorn direkt till modemet?
provat med en annan dator, annan kabel?
annars kan du nog bara prova att ta modemet till någon kompis med comhem.
Citera
2011-09-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Jag har comhem bredband, och dom senaste veckorna har jag fått kicks,freezes och dylikt. Vad kan detta bero på? Har provat att stänga av modemet och routern även ringt dit med deras kundservice suger dase. Har aldrig haft så här förut, bara hänt nån enstaka gång..

Ska även tillägga att jag har ny dator, och inte trådlöst.

Jag har exakt samma. Comhem med freezes och spontana modemomstarter, jag har kollat mitt postnummer på deras hemsida, inget fel :-(

Dock så håller dom på och bygger om och imorgon skall hela vara klart. Kunder med small får automatiskt "medium" (som är det nya small). Det kan bero på det.

Jag har ringt Comhem - 20 minuters kö. Nejtack. Göteborg.
Citera
2011-09-30, 20:54
Medlem
Samma här.
Citera
2011-10-01, 07:34
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanskaFaran
Jag har exakt samma. Comhem med freezes och spontana modemomstarter, jag har kollat mitt postnummer på deras hemsida, inget fel :-(

Dock så håller dom på och bygger om och imorgon skall hela vara klart. Kunder med small får automatiskt "medium" (som är det nya small). Det kan bero på det.

Jag har ringt Comhem - 20 minuters kö. Nejtack. Göteborg.
Com hem tar bort sin lägsta hastighet och har redan gjort det här. Det är inte därför du har problem.

Mitt råd är att ringa Com hem igen. Innan du gör det kan du dock testa och se om det är din egen dator som strular. Starta upp den i felsäkert läge med nätverk och testa surfa runt lite. Upplever du inga problem då så är det din dator som är felkällan.
Citera
2011-10-04, 15:27
Medlem
MacTheQuackAttacks avatar
För ett årsedan flyttade jag in i min lägenhet och beställde ComBo-paketet, i april (i år) beställde jag Viasats sportpaket. Vad jag inte visste var att när jag beställde detta så förlängde jag mitt avtal, alltså till april 2012...vilket jag fick reda på senare.
I juni bestämde jag mig för att flytta igen, och då ville jag säga upp mitt avtal. Jag ringde och fick förklarat för mig att jag kan säga upp mitt avtal nu men efter tre månaders uppsägningstid så " möter vi kunden halvvägs och kunden får betala 50% av det totala beloppet tills bindingstiden är slut..(ungefär)". Vafan är det för båg?!
Så nu ska jag alltså, utan jobb, betala ca. 300 spänn i månaden för INGENTING?! Är inte detta helt sjukt?!
Att beställa skiten gick superbra och inga problem med något. Men när man vill avbeställa, då får man ett rent helvete.

PS
TV-boxen kan ha varit den sämsta någonsin, den stod längst ut på min tv bänk, och ändå hade den fruktansvärt dålig mottagare. DS

Sista gången COMHEM, sista gången.
Citera
2011-10-04, 21:18
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacTheQuackAttack
Vafan är det för båg?!
Så nu ska jag alltså, utan jobb, betala ca. 300 spänn i månaden för INGENTING?! Är inte detta helt sjukt?!

?

Så är det ju hos alla leverantörer av tjänster. Har du bundit dig till ett avtal så får du ju ta konsekvenserna av det. Det skulle du ha tänkt på INNAN du tecknade det.
Citera
2011-10-05, 00:15
Medlem
MrBraxs avatar
Har nyligen skaffat lägenhet, och det finns ett jack i väggen med ADSL, hittar dock inget på deras hemsida om det, vad göra?

Faaan det var nog ett radiouttag jag såg. Trögt att använda mobilen med 2G
Senast redigerad av MrBrax 2011-10-05 kl. 00:36.
Citera
2011-10-05, 01:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du 2 eller 3 uttag vid antennuttaget?
Citera
2011-10-05, 02:04
Bannlyst
Hur ligger det till med en tjänst man beställt inte fungerar som den ska, är man skyldig att betala fast man påpekat det, har dom inga tekniker eller nåt att skicka för att konstatera felet, för annars vill jag motstrida fakturor tillsvidare?
Citera
2011-10-05, 02:58
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du 2 eller 3 uttag vid antennuttaget?

Tror det bara var 2 uttag, ska kolla imorrn. Fuck om det är det, då blir det att stå ut med modemhastighet i en vecka :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in