2011-09-25, 13:25
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Varför ska de skicka ett nytt modem? Om DS + US + Online blinkar så betyder det att modemet inte är online, dvs det är någon form av signalproblem. Ring kundtjänst och felanmäl.
Blinkar DS, US och Online i takt så är modemet trasigt. Den enda gången de ska blinka samtidigt är när man precis har startat modemet. Hade det varit signalrelaterat hade det blinkat på en av de tre dioderna, inte alla tre samtidigt.

Bor du i ett Com hem-hus kan du testa detta själv hur enkelt som helst. Stäng av ditt modem, skruva loss koax-kabeln och sätt igång modemet igen. Då kommer modemet blinka på DS medan US och Online kommer vara svarta.
Citera
2011-09-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Någon annan som har problem med små disconnects på ca 10 - 15 sec flera gånger/kväll på bredbandet? Inga lampor på modemet slocknar, det bara dör av för att komma igång igen typ 10 sec senare. Jag har XXL 100 bredband och det har blivit sämre de sista veckorna. Lirar en del onlinespel och det skiter ju sig varje gång nätet går ner.

Samma här! Det händer även dagtid. Comhem "har aldrig hört talas om problemet" och att andra har det, så schyst höra att det är fler.
För att komma ur "internetförlamningen" så använder jag programmet Complete Internet Repair (bocka i dom 4 första alternativen), då lossnar skiten och man får tillbaka hastigheten. ATt bara dra ur strömsladden och vänta räcker inte.
Ändra också till Google's DNS i routern, är ett starkt tips.
Citera
2011-09-28, 18:47
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaveln
Samma här! Det händer även dagtid. Comhem "har aldrig hört talas om problemet" och att andra har det, så schyst höra att det är fler.
För att komma ur "internetförlamningen" så använder jag programmet Complete Internet Repair (bocka i dom 4 första alternativen), då lossnar skiten och man får tillbaka hastigheten. ATt bara dra ur strömsladden och vänta räcker inte.
Ändra också till Google's DNS i routern, är ett starkt tips.
Ring och felanmäl. Man ska inte behöva ha massa externa program. Bryts det så är det något fel.
Citera
2011-09-28, 18:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Sånt hade jag problem med ett tag men då 1-3 minuter, körde program som loggade om uppkopplingen fungerade eller inte och skickade sen in loggarna till comhem, strax efteråt försvann problemen så nåt gjorde de.
Citera
2011-09-29, 00:18
Bannlyst
Fick hem ett TV-kort för några dagar sedan med cirka 250 kanaler på, gratis i 2 månader stog det.

Hur som helst, har alla viasat/tv1000/Canal+ kanaler osv, men ikväll efter fotbollen tog slut så frystes bilden och texten "Ingen åtkomst" dyker upp..

Någon som vet vad detta beror på?
Citera
2011-09-29, 00:23
Medlem
Anesthesias avatar
Citat:
Samma här!

Händer här med, började igår. Var jävligt nära att formatera om datorn nyss på grund av detta irriterande helvete

Edit: "Complete Internet Repair (bocka i dom 4 första alternativen)" löste problemet, får se hur länge det håller i sig nu. Tackar och bugar!
Senast redigerad av Anesthesia 2011-09-29 kl. 00:53.
Citera
2011-09-29, 00:24
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewftw
Fick hem ett TV-kort för några dagar sedan med cirka 250 kanaler på, gratis i 2 månader stog det.

Hur som helst, har alla viasat/tv1000/Canal+ kanaler osv, men ikväll efter fotbollen tog slut så frystes bilden och texten "Ingen åtkomst" dyker upp..

Någon som vet vad detta beror på?
Jag gissar att du har precis samma uppsättning som personen i den här tråden, så jag hänvisar dit.
Citera
2011-09-29, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag gissar att du har precis samma uppsättning som personen i den här tråden, så jag hänvisar dit.

Du måste skämta..

Har sett fram emot Premier League, CL, Allsvenskan & Hockeyallsvenskan i 2 månader nu!!!
Citera
2011-09-29, 00:55
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Du måste skämta..

Har sett fram emot Premier League, CL, Allsvenskan & Hockeyallsvenskan i 2 månader nu!!!
Varför är det så många som inte vet vad de har tecknat?
Och nej, jag skämtar inte. Läser man på Com hems hemsida står det att det är TV XL man får testa på. Det finns även en lista över vilka kanaler som ingår i XL.

Frivisning har man ca en vecka från det att man startar upp kortet, detta står i välkomstbrevet du har fått hem.

Se annars om du kan få någon shysst deal på Viasat? Några gratismånader kanske de har. Annars kanske Viasat guld skulle passa?
Senast redigerad av Bengt-Olov 2011-09-29 kl. 00:57.
Citera
2011-09-29, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Varför är det så många som inte vet vad de har tecknat?
Och nej, jag skämtar inte. Läser man på Com hems hemsida står det att det är TV XL man får testa på. Det finns även en lista över vilka kanaler som ingår i XL.

Frivisning har man ca en vecka från det att man startar upp kortet, detta står i välkomstbrevet du har fått hem.

Var för ivrig helt enkelt, snabbläste bara, sen pluggade jag in kortet och fann underbara Viasat Sport mfl.

Snacka om tom känsla i kroppen just nu haha!

Angående paket så vill jag inte binda mig, eftersom "min" sport sänds på vintern, dvs det är stendött på Viasat under sommaren, då känns det onödigt att betala massa pengar för ingenting.

Därför jag var lite överlycklig när jag fick kortet, men nu vet jag!
Senast redigerad av jewftw 2011-09-29 kl. 01:00.
Citera
2011-09-29, 01:00
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Var för ivrig helt enkelt, snabbläste bara, sen pluggade jag in kortet och fann underbara Viasat Sport mfl.

Snacka om tom känsla i kroppen just nu haha!

Angående paket så vill jag inte binda mig, eftersom "min" sport sänds på vintern, dvs det är stendött på Viasat under sommaren, då känns det onödigt att betala massa pengar för ingenting.

Därför jag var lite överlycklig när jag fick kortet, men nu vet jag!
Det är bara att ringa och boka ett Viasatpaket då

Tyvärr är man ju tvungen att ha bindningstid om man skaffar Viasat. Även om du har ett ointresse av det sommartid kanske det kan vara värt det att binda sig?
Senast redigerad av Bengt-Olov 2011-09-29 kl. 01:03.
Citera
2011-09-30, 16:33
Medlem
forkarns avatar
Flyttar hemifrån på måndag och har inte hunnit ringt och fixat bredband förens idag, tur det. Com hem hade ett erbjudande bara idag, 100 kronor i månaden för 100 mbit i 12 månader. Kändes värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in