2012-09-19, 18:58
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily

9/10 när någon som säger "ni som har fel" med Com Hem, så är det oftast Com Hem som har problemet. No offence. Finns ju till och med en hat sida om Com Hem på Facebook "Vi som hatar Com Hem", och konstanta klagomål på Com Hems FB sida, och en tråd på sweclockers om folk som har problem med Com Hem som har närmare en halv miljon visningar, vilket jag inte sett på någon annan tråd om någon annan ISP, då är det fan dåligt asså...

Kan ju bero på att de är störst.
Citat:
Totalt är omkring 1 761 000 hushåll anslutna, varav 536 900 kunder har bredband, 609 900 digital-TV och 364 900 har telefoni från Com Hem.[1] Com Hems marknadsandelar uppgår till hela 75% av den svenska kabel-TV marknaden.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Comhem
Citera
2012-09-19, 21:46
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Kan ju bero på att de är störst.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Comhem

Störst och Sämst, låter rimligt.
Citera
2012-09-19, 21:52
Medlem
DennisOlofs avatar
Avitall dom som har mest problem är ju Internet via Comhem. Telefonin fungerar antagligen helt ok, eftersom man inte använder det hela tiden.

Men Internet är ju allways on, och när det går ner då märker man det. Sedan är det iofs andra problem också antar jag men uteslutande så tycks det vara så att just Internet via Comhem (om man har problem och strul) är det folk klagar på mest. Skulle jag också göra.
Citera
2012-09-19, 22:13
Medlem
Abughosts avatar
Är det bara jag som förlorar internet vid allt från 23-05 varje dag i allt ifrån 15-45 min?
Tror dom att jag inte spelar eller?!?!?! jävla horor
Citera
2012-09-20, 09:27
Medlem
Comhem vändverktyg

Hallå,
Vad har Comhem för vänderbjudanden när man vill säga upp iptele, bredband och tv? Vill veta vad andra blivit erbjudna då jag bara fick en månad gratis på 12 månaders bindningstid. Det tycker jag verkar snålt. Brukar inte dom vara generösa om man redan är kund? Vad kan man förvänta sig att få om man ringer igen?
Citera
2012-09-22, 00:34
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h1m4n
Hallå,
Vad har Comhem för vänderbjudanden när man vill säga upp iptele, bredband och tv? Vill veta vad andra blivit erbjudna då jag bara fick en månad gratis på 12 månaders bindningstid. Det tycker jag verkar snålt. Brukar inte dom vara generösa om man redan är kund? Vad kan man förvänta sig att få om man ringer igen?

Du är nog inte den första som ringer in och försöker deala
Finns callcenter som har hand om Winback. När abonnemangen nästan är slut av uppsägningen så ringer de och erbjuder ett par bättre erbjudande. Vet vissa tillfällen där det har varit 0 mån bindningstid med 3 månaders uppsägning. Men sen är det inte säkert de ringer just dig.

Alla bolag har oftast samma sak. Om du är nöjd. Varför byta? Jobbigt och försöka säga upp det för att hoppas få ett bättre erbjudande.
Citera
2012-09-22, 11:41
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Vet inte hur det är med datum men jag beställde mitt en måndag och var redo att köra på torsdagen.

Jag tog och mailade dem för att fråga hur lång tid det skulle ta. Fick ett samtal dagen efter, från ComHem, där jag kunde välja när det ska börja gälla. Så skickar de hem modemet till min nuvarande adress, då är det klart att börja surfa den dag jag får nycklarna. De sa att man skulle ringa till supporten för att kunna välja datum, gick inte via ComHems hemsida.
Citera
2012-09-23, 14:48
Medlem
Det var någon nisse från Comhem som försökte ringa mig tre dagar i streck utan att jag svarade då jag hade telefonen på ljudlöstläge och inte såg det tills efteråt. Idag, på en söndag, ringde nissen mig igen och jag svarade trots att jag var extremt upptagen med något annat. Han började med att säga att Comhem var så tacksamma för att jag varit kund hos dem så länge och att de ville "belöna" detta med en bonus av något slag och yadda yadda (tro mig, så säger säljarna på Comhem varje gång de vill kränga ngt abonnemang).

Jag sa att jag var upptagen men han bara fortsatte med superlativen. Jag bara hmm:ade och väntade på att han skulle komma till poängen. Sedan frpgade han mig om jag gillade film eller sport. "Film" sa jag urstressat, mest för att säga något och för att få honom att komma till den förbenade poängen. Sedan sa han "Ok, beskriv vad tycker du kännetecknar en bra film?". Då fattade jag att detta skulle bli ett samtal av den längre arten, vilket en del säljare gör för att "snärja in en" så att säga. Då jag jag klart och tydligt att jag var väldigt upptagen just nu och inte kunde pratai telefon länge, varpå säljaren blev märkbart härsken i tonen och sa "Jaha, du är upptagen? Då avaktiverar jag din bonus! Tack och hej då!" och slängde på luren. Eftersom han aldrig kom till poängen så fick jag aldrig reda på vad det var för "erbjudande" de ville sälja in den här gången. Någon annan som fått ett liknande samtal i dagarna och kan berätta vad det var? Jag misstänker att det handlade om antingen Viasat eller C-More Films som de ville sälja in med en liten obetydlig rabatt den första månaden i utbyte mot att man binder upp sig i ett helt år eller något dylikt. Hade jag rätt eller fel?
Citera
2012-09-23, 15:24
Medlem
Terugflitss avatar
En fråga angående Comhem Tv
Jag har Comhem kabeltv nu, och planerar att flytta till en lägenhet som har
fuldragen Comhemkabel.

Kan jag göra adressändring hos Comhem, eller ser dom då att den fastigheten inte
är ansluten till dom? Eller kan jag helt enkelt bara byta faktureringsadressen?

Edit: Jag fick svar här.

https://www.comhem.se/comhem/kundser...6/-/index.html
Senast redigerad av Terugflits 2012-09-23 kl. 15:30.
Citera
2012-09-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langhelle
Hej!

Jag Har haft Comhem så länge jag kan minnas och det har fungerat bra.
Mitt problem är att på senaste tiden så har Heroes Of Newerth "laggat"(hackat) medan andra mer krävande spel fungerar prima (guildwars 2, samt webbläsare och nedladdning).

saken är den att alla mina polare som har Comhem även hackar vid lirande av Heroes Of Newerth, medan vänner som inte har Comhem kan spela hackfritt.

Varit så fram och tillbaka i ett par månader nu och jag undrar ifall någon slug Flashbackare sitter på svaret på gåtan.

Tack// Langlish

Har exakt samma problem. Bor i Blekinge och Heroes of Newerth hackar nåt fruktansvärt - på gränsen till ospelbart. Har också Com hem. Hade Telia innan och det laggade aldrig något.
Citera
2012-09-24, 06:53
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahojnossnevs
Har exakt samma problem. Bor i Blekinge och Heroes of Newerth hackar nåt fruktansvärt - på gränsen till ospelbart. Har också Com hem. Hade Telia innan och det laggade aldrig något.
Det verkar vara många som har problem med just HoN. Har ni felanmält?
Citera
2012-09-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det verkar vara många som har problem med just HoN. Har ni felanmält?

Nej men ska ringa idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in