2011-08-08, 21:02
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Behöver jag en HDbox för att kunna kolla på HDkanaler eller räcker det med att min TV är HD kompatibel?
Du måste ha en HD-box. Antingen en inbyggd i din tv (CI+modul) eller en vanlig hederlig box vid sidan om tvn.
Citera
2011-08-08, 21:05
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Johansson
Du måste ha en HD-box. Antingen en inbyggd i din tv (CI+modul) eller en vanlig hederlig box vid sidan om tvn.

Hur kollar jag om min TV har en inbyggd HDbox?
Jag har denna TV om det är till någon hjälp

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Overview

Den är alltså Full HD
Senast redigerad av Xiztec 2011-08-08 kl. 21:11.
Citera
2011-08-08, 21:26
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Hur kollar jag om min TV har en inbyggd HDbox?
Jag har denna TV om det är till någon hjälp

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Overview

Den är alltså Full HD

Det verkar så. Både DVB-T och DBV-C stödjer MPEG4. Men jag hade dubbelkollat med firman som säljer tvn.
Citera
2011-08-08, 21:29
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Det verkar så. Både DVB-T och DBV-C stödjer MPEG4. Men jag hade dubbelkollat med firman som säljer tvn.

Tackar,

http://www.comhem.se/comhem/tv/tv-fr...4/-/index.html
Om jag drar en sökning på modell namnet här, som är: 42PFL7655H

Så hittar jag modellen, dock med /12 efter, ingen aning om vad skillnaden är - men det borde väl ändå fungera då?

EDIT: Eller så är det väl samma tv, jädrar vad förvirrande!
EDIT2: Det är samma modell, jag tackar och bockar så mycket för hjälpen, uppskattas.
Senast redigerad av Xiztec 2011-08-08 kl. 21:58.
Citera
2011-08-08, 21:41
Medlem
Dimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Hej slänger in en fråga.
ComHem erbjuder mig 6mån gratis 100mbit internet (fast) och tv på detta med 8 valfria kanaler. Dessutom får jag en digitaltvbox och router för 1kr.

resterande 6mån är 499kr i månaden och bindningstiden är 12mån.

Räknar man på detta blir det totalt ca 3000kr om jag säger upp det den 9månaden.

Vad säger ni om detta. någon som har erfarenhet eller vet någon hake med detta?
Jag fick exakt samma erbjudande, som jag också tog och så som jag har förstått så är det exakt som du skriver.
Citera
2011-08-08, 22:13
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Tackar,

http://www.comhem.se/comhem/tv/tv-fr...4/-/index.html
Om jag drar en sökning på modell namnet här, som är: 42PFL7655H

Så hittar jag modellen, dock med /12 efter, ingen aning om vad skillnaden är - men det borde väl ändå fungera då?

EDIT: Eller så är det väl samma tv, jädrar vad förvirrande!
EDIT2: Det är samma modell, jag tackar och bockar så mycket för hjälpen, uppskattas.
Det enda du behöver ha nu är en modul som stöder CI+. Det måste vara Com hems egen modul och säljs antingen via Com hem eller hos valfri återförsäljare. Bör kosta mellan 500 och 700 kronor om du inte tecknar ett abonnemang samtidigt.
Citera
2011-08-08, 22:21
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimme
Jag fick exakt samma erbjudande, som jag också tog och så som jag har förstått så är det exakt som du skriver.

Citat:
Jag skulle säga att det är ett väldigt bra erbjudande.

Ja jag måste tillägga att jag fick reda på att tvkortet hyrs halvårsvis för 299kr. Tycker detta låter för bra iaf. Men jag vet inte, man blir väl så lurad ändå så dom förlorar inget
Citera
2011-08-08, 22:24
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ja jag måste tillägga att jag fick reda på att tvkortet hyrs halvårsvis för 299kr. Tycker detta låter för bra iaf. Men jag vet inte, man blir väl så lurad ändå så dom förlorar inget
Varför skulle de blåsa dig? De förlorar med på att blåsa dig än att vara ärlig och köra med raka rör. Kortavgift är något som alla bolag använder, och priserna är ungefär samma. Tror Com hem ligger i det nedre spannet sen går det någon hundralapp upp hos de dyraste (sist jag kollade i alla fall).
Citera
2011-08-08, 22:50
Medlem
49450s avatar
Citat:
Varför skulle de blåsa dig? De förlorar med på att blåsa dig än att vara ärlig och köra med raka rör. Kortavgift är något som alla bolag använder, och priserna är ungefär samma. Tror Com hem ligger i det nedre spannet sen går det någon hundralapp upp hos de dyraste (sist jag kollade i alla fall).
Det klart men jag är bara intresserad av bredband och ändå är detta billigast för mig. ca 3600:- för 100 är väldigt bra i årsavgift. låter lite väl bra.
Citera
2011-08-08, 22:52
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Det klart men jag är bara intresserad av bredband och ändå är detta billigast för mig. ca 3600:- för 100 är väldigt bra i årsavgift. låter lite väl bra.
Bara att tacka och ta emot. Även om du inte är alls intresserad av tv (ungefär som mig) kan jag lova att dig att det är gutt att bara sitta och slötitta på national geographic eller något annat trams
Citera
2011-08-08, 23:08
Medlem
49450s avatar
Citat:
Bara att tacka och ta emot. Även om du inte är alls intresserad av tv (ungefär som mig) kan jag lova att dig att det är gutt att bara sitta och slötitta på national geographic eller något annat trams
Du har ju rätt där. Menar bara att jag väljer detta just för att det är billigast Hade inte tagit tv annars.
Citera
2011-08-08, 23:12
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Du har ju rätt där. Menar bara att jag väljer detta just för att det är billigast Hade inte tagit tv annars.
Tv är gutt om man slipper betala för mycket för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in