2012-07-15, 14:53
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpedge
Till TS:
Jag hade ett liknande problem när jag satt med ComHem XL.

Titt som tätt i veckan slutade bredbandet att fungera. Allting lös på modemet, men enligt de loggar som finns om man loggar in mot routern hade den timeouts mot DHCP-servern, eller ja, Link down. Jag startade om modemet och sen brukade det fungera, men ibland tog det uppåt någon halvtimme innan bredbandet kom igång igen.
Dessa problem uppstod lite då och då på oregelbundna tider. Jag kontrollerade driftstörningar, men inga fanns. Ringde ComHemsupporten, men dem hade inga fel mot mitt modem och dem såg inga fel.
Fabriksresettade ett antal gånger, men hade fortfarande samma fel.

Lärde mig att leva med det och fick lite då och då starta om modemet. En dag slocknade hela modemet, efter ca 1 år och ngra månader. Jag ringde då Comhemsupporten som sa att det inte fanns någon garanti kvar och om jag ville ha ett nytt modem så fick jag binda mig ytterligare ett år... Han gav också tipset att det skulle kunna vara strömadaptern som i detta fallet var korrekt och efter att ha köpt något halvfabrikat på teknikmagasinet så höll modemet sig tills jag sa upp abb, dock med samma problem sedan innan.

Om jag ska köpa en ny strömadapter, kan jag köpa vilken som helst som passar i hålet på modemet eller måste jag ha någon speciell?
Citera
2012-07-20, 10:45
Medlem
sharpedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily
Om jag ska köpa en ny strömadapter, kan jag köpa vilken som helst som passar i hålet på modemet eller måste jag ha någon speciell?

Jag köpte en sån multiadapter på teknikmagasinet, bara den kan ställas om till rätt ampere o s v ..

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...l&artnr=040071

Men den fungerade finfint sålänge jag hade modemet...
Citera
2012-07-20, 20:08
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpedge
Jag köpte en sån multiadapter på teknikmagasinet, bara den kan ställas om till rätt ampere o s v ..

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...l&artnr=040071

Men den fungerade finfint sålänge jag hade modemet...

Ok, men fast du hade köpt en ny adapter så la fortfarande modemet av ibland?
Citera
2012-07-21, 16:58
Medlem
Rogilys avatar
Edit: Har gått någon vecka nu och för några dagar sedan så fixade dom någon driftstörning för on demand, telefoni och bredband i mitt område, först så stod det att det skulle vara klart efter 2 dagar men efter en halvtimme så kollade jag igen men då hittade jag inga driftstörningar så då trodde jag att dom hade fixat det men nej nej, efter 2 dagar så har det börjat igen och nu bryts internet var 30e minut. Vill inte vara ful i munnen men Com Hem, DRA ÅT HELVETE JÄVLA VIDER.
Senast redigerad av Rogily 2012-07-21 kl. 17:00.
Citera
2012-07-26, 18:06
Medlem
RadioGaGas avatar
Finns det risk för strålning om man använder sig av trådlös överföring från modem till dator?
Citera
2012-07-26, 19:20
Medlem
2 frågor.

I alla comhem hus så funkar fortfarande de analoga nätet inte sant? Dvs man behöver ingen box eller abbonnemang för att se på tv.

Är det korrekt att den lägsta möjliga hastigheten för bredband hos comhem numera är 10/1 349:-?
Citera
2012-07-26, 19:22
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
2 frågor.

I alla comhem hus så funkar fortfarande de analoga nätet inte sant? Dvs man behöver ingen box eller abbonnemang för att se på tv.

Är det korrekt att den lägsta möjliga hastigheten för bredband hos comhem numera är 10/1 349:-?
Hastigheten är rätt, priset fel. 249 kostar det.
Citera
2012-07-28, 21:20
Medlem
Badboy87s avatar
Hualigen vad strul det ska vara. Hoppas det ordnar sig för sig och du kan byta till en stabilare operatör..
Citera
2012-07-28, 22:00
Medlem
Har haft comhem i snart 3 år. nätet har varit stabilt men modemet... not so much. händer att mitt buggar ur helt ibland och varenda lampa på modemet tänds. annars så suger deras dhcp med. har man det inställt på renew var 3600sec som det är standard så är det inte alltid man lyckas förnya. märkte det för någon dag sen när jag var tvungen att reseta modemet för jag glömt password. nu är den inställd på en vecka istället och ofc blir det inte några problem med dhcp varje timme som dagen modemet var återställt. och för att tala om dns servrarna man blir uppkopplad mot som standard, segare än segt. tog googles dns av lathet och vet inte om dom är vidare bra men bättre än vad man nu är uppkopplad mot som standard iaf.

du kan ju alltid testa förnya htcp med längre mellanrum och se om det blir nåt bättre. släng dit en nolla lr två extra på renew htcp och testa. förnya direkt med så slipper du nästa schemalagda förnyelse inom 1h
Citera
2012-07-29, 09:18
Medlem
RadioGaGas avatar
För mig med. Nästan varje dag bryts uppkopplingen på modemet i korta intervaller. Har hållit på så här i flera månader.
Citera
2012-07-29, 23:15
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
För mig med. Nästan varje dag bryts uppkopplingen på modemet i korta intervaller. Har hållit på så här i flera månader.

Har du ringt supporten? isåfall vad har dom sagt? När jag ringde dom så sa dom tydligt att dom inte hade nå fel hos dom men det tror jag inte alls på eftersom nästan alla (verkar det som) med com hem har samma problem.
Citera
2012-07-30, 09:41
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily
Har du ringt supporten? isåfall vad har dom sagt? När jag ringde dom så sa dom tydligt att dom inte hade nå fel hos dom men det tror jag inte alls på eftersom nästan alla (verkar det som) med com hem har samma problem.

Jag skrev ett mail på deras hemsida och senare blev jag uppringd av en tekniker. Han sa att det som behöver göras är en fabriksåterställning av modemet. Det gjorde han och det har funkat hittills utan avbrott. Så ring och sig att du vill ha en fabriksåterställning.

Jag blev även erbjuden 100mbit bredband och gratis telefoni för bara 11 kr mer i månaden än vad jag betalar idag. Hade 24/mbit innan. Gissa om jag tog det?

Kommer även få det bästa modemet för 1kr. Så förhoppningsvis blir det inga mer problem för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in