2020-11-15, 14:26
Medlem
Nu är jag förbannat trött på strul med ComHems bredband och deras ointresse av att lösa problemet.

I flera månader har uppkopplingen krånglat till och från. Gäller både mobiler och laptops.
Bor i lägenhet och har fiber 100/100. Grannfamiljen har samma problem.
Har även bekanta i en annan stad som har samma problem. Hur är det möjligt??

Varje gång vi ringer kundservice så säger de bara "vi har inga pågående störningar i området".
JO DET HAR NI!!!

Har aldrig fått någon vettig förklaring eller ursäkt eller kompensation. Vill de inte ha några kunder??
Min bindningstid går snart ut och då säger jag upp ComHem. Aldrig mer ComHem!

Är det fler som har samma problem?
Citera
2020-11-15, 16:09
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81
Nu är jag förbannat trött på strul med ComHems bredband och deras ointresse av att lösa problemet.

I flera månader har uppkopplingen krånglat till och från. Gäller både mobiler och laptops.

Varje gång vi ringer kundservice så säger de bara "vi har inga pågående störningar i området".
JO DET HAR NI!!!

Har aldrig fått någon vettig förklaring eller ursäkt eller kompensation. Vill de inte ha några kunder??

aldrig haft problem med comhem
skulle tippa att det är fel hos dig
dom kan ju koppla upp till ditt modem och kolla exakt vad som händer
kan t.o.m se vilka prylar som är uppkopplade mot den

kan ju vara nått din granne har gjort så det strular hos dig
comhem har seriekoppling för att slippa dra en kabel från varje hus/lägenhet till centralen
dom går från hus till hus
Citera
2020-11-15, 16:21
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
comhem har seriekoppling för att slippa dra en kabel från varje hus/lägenhet till centralen
dom går från hus till hus

Han har fiber till att börja med. I koax världen är det rakt av fel att skriva att så, då det inte stämmer. Vissa fastighetsnät (som inte ägs av Comhem fyi) är seriekopplade *kaskad-nät* mellan lägenheter/radhus. Men långt ifrån alla, många villa områden och radhus områden och även lägenheter har Stjärn-nät (En kabel till varje lgh/hus från central). Sen I stockholm, främst allmänyttan, där det är UPC-nätet så är det till 98% stjärn-nät från källare till lägenhet.

Bara för att en viss del av dom fastigheter Comhem skickar signal till har slingnät, betyder inte att alla fastigheter har valt att bygga så.
Citera
2020-11-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81

JO DET HAR NI!!!

Ja exakt samma problem har jag med ComHem coax, blivit värre och värre senaste halvåret, nu är det totalt obrukbart vissa stunder varje dag, så jag surfar med 4g på mobilen. Inte lika snabbt. Men det är stabilt iallafall. Man är ju så beroende av ett fungerande bredband nu för tiden.. får ju totalt psykbryt när det är segare än ett uppringt modem på nittiotalet.. det var fan bättre..
ComHem suger. Säger upp det så fort jag kan.
Citera
2020-11-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Så länge fastigheten lyder under ett aktivt gruppavtal med Comhem får ingen annan leverantör trafikera "3 hål i väggen".

3 hål i väggen skall upphöra 2021, så penny verkar skumt.
Citera
2020-11-19, 21:39
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt

Upphöra? Kan du förtydliga?
Citera
2020-11-19, 22:23
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Eftersom det inte stämmer så behövs det inte.
Citera
2020-11-28, 15:56
Medlem
Citat:

”Tre hål i väggen comhem upphör feb 2021” gogglade jag.
Citera
2020-11-28, 15:58
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:

Ok? Tre hål i väggen/HFC kommer inte att upphöra 2021 nej. Tele2 satsar 1.5 miljarder på att bygga remote-phy närmaste åren. Det både Byggs nya nät, och uppdateras befintliga koaxial nät, idag och imorgon. Sluta sprid missinformation.
Citera
2020-11-28, 16:17
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Det kanske var här du läste detta: https://www.obo.se/du-som-bor-hos-os...-och-telefoni/
Citera
2020-12-01, 07:04
Medlem
Citat:
Det kanske var här du läste detta: https://www.obo.se/du-som-bor-hos-os...-och-telefoni/

Läste på flera ställen, kanske ( obo ) men det kanske bara var i vissa hus. Det står olika datum.
Citera
2020-12-05, 01:03
Medlem
Tecknade tv-abonnemang under black friday eftersom det var rätt billigt, och hade ingen bidningstid.
Antalet kanaler är dock betydligt fler än vad jag betalar för, antar att det är något sorts marknadsföringssyfte. Men hur länge kommer extrakanalerna finnas kvar innan de försvinner för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in