2021-01-24, 17:24
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Inget sånt. All gröna dioder på fram skärmen lyser, alltså fungerande nätverket. Men bak så finns det en grön lys diod som blinkar, där den röda internet sladden sätts i, och det ska visst betyda att det inte finns internet uppkoppling.

Men jag fattar inte varför hemsidan itux kommer upp när jag öppnar en ny flik.

Det har pågått en del strul inom iTux nät på senare, speciellt inm GBG och AB Framtiden.
Oavsett, får du felanmäla till supporten.
Citera
2021-01-25, 21:47
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Det har pågått en del strul inom iTux nät på senare, speciellt inm GBG och AB Framtiden.
Oavsett, får du felanmäla till supporten.

Jag ringde dom dårarna och självklart gick jag med på att koppla ur alla sladdar och vänta 6 timmar, då skulle man tydligen få en ny IP-adress, men ingen jävla Internet.... hela helgen hr varit totalt skit! Löne helg, köpte en massa goda grejer men ingen satans internet.... Fy!

Är det någon som vet om man kan prata med dessa dårar och säga att de får klyva av en summa då jag har varit utan bredband, är det någon som har lyckats.
Citera
2021-01-26, 00:20
Medlem
Citat:
Jag ringde dom dårarna och självklart gick jag med på att koppla ur alla sladdar och vänta 6 timmar, då skulle man tydligen få en ny IP-adress, men ingen jävla Internet.... hela helgen hr varit totalt skit! Löne helg, köpte en massa goda grejer men ingen satans internet.... Fy!

Är det någon som vet om man kan prata med dessa dårar och säga att de får klyva av en summa då jag har varit utan bredband, är det någon som har lyckats.

Har själv en del problem förtillfället, haft det i snart 6 månader nu. Tappar internet från och till främst på kvällar och nätter. Ringde Comhem svaret jag fick av muppen på andra sidan va att det ej kan ges ut en kompensation förrän problem är löst, frågan är bara när i helvete problemet blir löst.
Citera
2021-01-26, 10:29
Medlem
NoReplys avatar
Citat:

Ja man kan eventuellt få en ny ip på den tiden, förutsatt att du ens har en publik ip, vilket du antagligen inte har om du kommer till en beställningssida.

Ja supporten är ju inget vidare, men du måste få till en felanmälan tyvärr.

Standardrutin för kompensation är att det ges när ev felanmälan är klarrapporterad.
Citera
2021-01-29, 23:52
Medlem
DaNeShadys avatar
Tja,

ska flytta till en ny lgh där det endast går att välja mellan Com Hem eller Telenor.. Haft CH tidigare så vet ungefär vad jag kan förvänta mig av dem. Men någon som har haft Telenor och tycker dem är bättre eller sämre? Prismässigt så koster det ungefär detsamma..
Citera
2021-01-30, 08:16
Medlem
Imnshos avatar
Värsta med Comhem är deras armé av telefonsäljare som ska kränga nåt kanalpaket som jag inte vill ha. Nu har jag på kort tid blockerat tre nummer av dessa spyflugor som behagar ringa under folks arbetstid.

Vet att det är ungdomar som tvingas ta dessa skitjobb att ringa och trakassera, men spyflugor är dom likafullt.
Citera
2021-01-30, 09:26
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Värsta med Comhem är deras armé av telefonsäljare som ska kränga nåt kanalpaket som jag inte vill ha. Nu har jag på kort tid blockerat tre nummer av dessa spyflugor som behagar ringa under folks arbetstid.

Vet att det är ungdomar som tvingas ta dessa skitjobb att ringa och trakassera, men spyflugor är dom likafullt.
Svara och säg "Jag vill inte bli uppringd igen, tack" och se om detta löser problemet.
Citera
2021-01-30, 09:38
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Svara och säg "Jag vill inte bli uppringd igen, tack" och se om detta löser problemet.
Jag borde väl försöka det, men jag har inte tålamod med ungdomarna. Deras öppningsfraser är intränade och försåtliga, typ "Det är fint väder, hur mår du idag?" och "Jag skulle vilja ställa en fråga" och "Du kommer nu att få en tilläggstjänst gratis" osv. Sedan slår man till efter en minuts dravel.

Det är mer artigt tycker jag att bara hänga upp och blockera numret. Tar 10 sekunder istället för 2 minuter.
Citera
2021-01-30, 09:43
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Tja,

ska flytta till en ny lgh där det endast går att välja mellan Com Hem eller Telenor.. Haft CH tidigare så vet ungefär vad jag kan förvänta mig av dem. Men någon som har haft Telenor och tycker dem är bättre eller sämre? Prismässigt så koster det ungefär detsamma..
Kolla på www.penny.se så borde du kunna komma ner i pris.
Citera
2021-01-30, 09:46
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Om du har andra tjänster hos dem så säger du bara till dem när de ringer upp: "ringer ni mig en enda gång till i försäljnings eller marknadsföringssyfte så säger jag upp mina befintliga tjänster hos er" Så gjorde jag när jag hade dem för åtta år sen, och de slutade ringa, sen sa jag ändå ganska snart upp dem då de hade svårt att leverera stabilt.

EDIT: Självklart säger du upp allt du har där om de inte lyder. Det är du som kund som bestämmer.

Kör idag Bahnhof och de har aldrig ringt mig.
Citera
2021-01-30, 10:21
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Om du har andra tjänster hos dem så säger du bara till dem när de ringer upp: "ringer ni mig en enda gång till i försäljnings eller marknadsföringssyfte så säger jag upp mina befintliga tjänster hos er" Så gjorde jag när jag hade dem för åtta år sen, och de slutade ringa, sen sa jag ändå ganska snart upp dem då de hade svårt att leverera stabilt.

EDIT: Självklart säger du upp allt du har där om de inte lyder. Det är du som kund som bestämmer.

Dom har tyvärr monopol. Eller hade, nu har bindningstiden just gått ut efter 24 månader, och det finns ett öppet fibernät i huset jag nu flyttat till. Ske efterforska lite alternativ.
Citera
2021-01-30, 11:13
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Kolla på www.penny.se så borde du kunna komma ner i pris.

Tackar. Blir nog telenor.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Jag har själv Bahnhof idag och har varit hur bra som helst. Stabilt och dem har aldrig ringt mig.. Ska välja telenor den här gången och man får hoppas att dem är inte lika pratsugna som CH gänget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in