2017-11-12, 21:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Edit: Kom på en sak till som är väldigt bra med Comhem, dom ringer inte och tjatar försöker sälja in någon annan tjänst eller uppgradering, när jag pratar med i supporten om det är något så frågar dom om jag är nöjd och om jag vill köpa till TV eller telefoni ....men när jag säger att jag inte är intresserad så nöjer dom sig med 1 nej inget ihärdigt tjatande.
Av och till ringer dom mig och vill sälja in tv trots att jag uttryckligen sagt till flera gånger om att jag aldrig vill bli uppringd...
Citera
2017-11-12, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Av och till ringer dom mig och vill sälja in tv trots att jag uttryckligen sagt till flera gånger om att jag aldrig vill bli uppringd...

Ha där ser man.

Edit: Jag har sagt till dom att jag streamar allting jag vill se på via internetz.
Senast redigerad av 56Kmodem 2017-11-12 kl. 21:33.
Citera
2017-11-23, 16:30
Medlem
trosfuktarns avatar
Jag fick idag ett mail ifrån Comhem där det stod att min bredbands hastighet har ökat ifrån 100mbit/s
till 150mbit/s, något man blev glad för.
Men tänkte direkt på att min router som jag har ifrån comhem "Netgear Modell CG3100" enbart klarar av 100mbit/s, är det något man skall ringa och påpeka till dem?
Det stod ju i mailet att alla i hushållet skall kunna njuta utav den nya hastigheten, men svårt att göra på ett sätt
Citera
2017-11-23, 17:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
Jag fick idag ett mail ifrån Comhem där det stod att min bredbands hastighet har ökat ifrån 100mbit/s
Men tänkte direkt på att min router som jag har ifrån comhem "Netgear Modell CG3100" enbart klarar av 100mbit/s, är det något man skall ringa och påpeka till dem?
Det stod ju i mailet att alla i hushållet skall kunna njuta utav den nya hastigheten, men svårt att göra på ett sätt
Hastighetsökningen är förmodligen en effekt av att comhem ändrat i sitt utbud så ett långsammare abonnemang tagits bort/eller att ett snabbare abonnemang gått ned i pris, att ditt modem inte klarar en högre hastighet tror jag inte är relevant men hör med comhem om du kan få ett nytt modem, inte omöjligt du kan få det för 1kr om du binder upp dig 12 månader.
Citera
2017-11-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn

CG3100 klarar nog 150M/bit. Jag får ut 115 på mitt 100-internet så routerna är inte låsta på 100.
Läser man inlägg på andra forum så påstår folk att de får ut båda 200 och 250 på sina CG3100s, tro det den som vill.
Senast redigerad av lionatthezoo 2017-11-24 kl. 01:09.
Citera
2017-12-02, 10:27
Medlem
Drapåtrissors avatar
Krånglar igen och går inte ens att nå dom på telefon. Bor i Sthlm
Citera
2017-12-02, 10:53
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Krånglar igen och går inte ens att nå dom på telefon. Bor i Sthlm
Bor en timme utanför Stockholm och det är samma här, bredbandet är stendött och det går inte att ringa dem.
Citera
2017-12-02, 18:48
Medlem
Drapåtrissors avatar
Går hyffsat upp nu med mitt 100mb/s men nedåt är det katastrofalt segt. Tidigare låg uppström på 11mb/s nu pendlare det mellan 1-2mb/s. Supporten fattar ingenting men är det fler som fått problem?
Citera
2017-12-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hastighetsökningen är förmodligen en effekt av att comhem ändrat i sitt utbud så ett långsammare abonnemang tagits bort/eller att ett snabbare abonnemang gått ned i pris, att ditt modem inte klarar en högre hastighet tror jag inte är relevant men hör med comhem om du kan få ett nytt modem, inte omöjligt du kan få det för 1kr om du binder upp dig 12 månader.

cig erbjöd com hem nytt moem gratis om jag stannade kvar som kund men dom har frukat sitt rykte med lögn o ljug när det inte fungerar
Citera
2017-12-02, 20:17
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
cig erbjöd com hem nytt moem gratis om jag stannade kvar som kund men dom har frukat sitt rykte med lögn o ljug när det inte fungerar
Håller inte med utan har alltid haft bra erfarenheter av dom och dom levererar tom mer än man betalar för.
Citera
2017-12-03, 20:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Håller inte med utan har alltid haft bra erfarenheter av dom och dom levererar tom mer än man betalar för.
Bra när allt funkar men kan klappa ihop fullständigt när det strular är min erfarenhet.
Citera
2017-12-05, 17:57
Medlem
199702042s avatar
Bredband fungerar inte just nu. Inga kända driftstörningar enligt hemsidan som vanligt. Flera hundra tjommar som ringer dem nu, får bara att vi kan inte ta emot ditt samtal nu till kundservice.
Måste vara nere för hela Sverige.
????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in