Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-16, 08:52
  #1981
Medlem
sigurts avatar
Finns det nu någon regel att dessa bolag inte får ha längre uppsägningstid än 1 månad?
Jag har ett svagt minne av att jag läst det för länge sedan, men när jag loggar in så har jag ändå 3 kalendermånads uppsägning.

Om nu den nya regeln gäller, så gäller det bara nya kunder eller vadå?

Nån som har koll?
Citera
2014-06-16, 10:11
  #1982
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Finns det nu någon regel att dessa bolag inte får ha längre uppsägningstid än 1 månad?
Jag har ett svagt minne av att jag läst det för länge sedan, men när jag loggar in så har jag ändå 3 kalendermånads uppsägning.

Om nu den nya regeln gäller, så gäller det bara nya kunder eller vadå?

Nån som har koll?


"Vad är det för uppsägningstid på mitt abonnemang?
Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Om du beställde abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid, och om det tecknades efter 1 maj 2014 gäller endast en månads uppsägningstid. Detta gäller alla våra tjänster, det vill säga Digital-tv, Bredband och Telefoni."

www.comhem.se
Citera
2014-06-25, 20:41
  #1983
Medlem
Clixzs avatar
Hejsan!

Jag har tänkt köpa Comhems interneterbjudande som ger 50 mbit/s upp och ner.
Är dock lite osäker på hur pass långt det egentligen räcker. Vi är två stycken som ska dela på den hastigheten och vi vill kunna spela online samtidigt osv utan att det ska vara några problem.

Tror ni att det räcker då? Comhems kundservice sa att det är inte helt säkert att 50 räcker, utan han rekommenderade 100 mbit/s. Stämmer det eller försöker han bara sälja?

Kan tillägga att idag har jag ca 7,2 mbit/s och det funkar för det mesta ialllafall, även fast flera personer surfar samtidigt. Därför tycker jag att 50 borde räcka gott och väl, men jag är inte alls kunnig, så därför söker jag svar här!
Citera
2014-06-25, 21:31
  #1984
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clixz
Hejsan!

Jag har tänkt köpa Comhems interneterbjudande som ger 50 mbit/s upp och ner.
Är dock lite osäker på hur pass långt det egentligen räcker. Vi är två stycken som ska dela på den hastigheten och vi vill kunna spela online samtidigt osv utan att det ska vara några problem.

Tror ni att det räcker då? Comhems kundservice sa att det är inte helt säkert att 50 räcker, utan han rekommenderade 100 mbit/s. Stämmer det eller försöker han bara sälja?
Han försöker nog bara sälja, sitter iofs ensam med 50/50 men enda gången det strular är när jag maxar uppkopplingen med µtorrent men stryper jag hastigheten till typ 80% kan jag ladda och spela samtidigt.
Citera
2014-06-26, 11:40
  #1985
Medlem
Tänkt skaffa deras 250 mbit med 10 mb ner för 250/mån . Är det något att hänga i granen? Eller är ens comhem något att hänga i granen? Deras omdömen på nätet säger mer att comhem ska man fly som om dem vore pesten
Citera
2014-06-26, 12:49
  #1986
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Tänkt skaffa deras 250 mbit med 10 mb ner för 250/mån . Är det något att hänga i granen? Eller är ens comhem något att hänga i granen? Deras omdömen på nätet säger mer att comhem ska man fly som om dem vore pesten

Jodå, jag har använt Com Hem i 15 år och alltid deras "snabbaste" paket. Har alltid funkat.
Citera
2014-06-26, 14:26
  #1987
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Är det något att hänga i granen? Eller är ens comhem något att hänga i granen? Deras omdömen på nätet säger mer att comhem ska man fly som om dem vore pesten
Rätt individuellt mellan olika områden hur bra det fungerar.
Citera
2014-06-28, 21:51
  #1988
Medlem
rovmuns avatar
Jag har comhem vi kabeltvnätet och ett netgear 3700, har två kompisar med samma problem.

Det är väldigt ofta uppkopplingen dör kanske i 10-30 sekunder och sen fungerar den. Det händer några gånger per dag. Extremt konstigt att alla vi tre upplever samma problem och vi bor 1-4 km från varandra.

Är det inget som upplever samma problem och vad kan man göra åt det?
Citera
2014-06-28, 23:31
  #1989
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det inget som upplever samma problem och vad kan man göra åt det?
Jag hade samma problem, tills jag bytte från cg3100 till cg3700 modemet och sen dess har det helt försvunnit.

Orkade inte gräva så mycket i det men fick felmeddelande om att dhcp servern inte kunde nås när jag reparerade anslutningen via kommandotolken - ipconfig /renew.
Citera
2014-07-01, 17:23
  #1990
Medlem
varför visar man national geographic på gratis tv? allstå comhems grundkanaler?

när jag tittar på tv tablån så stämmer det inte överens med vad som vistas. vad kan det bero på?
Citera
2014-07-01, 23:31
  #1991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clixz
Hejsan!

Jag har tänkt köpa Comhems interneterbjudande som ger 50 mbit/s upp och ner.
Kan vara lite att försöka sälja, skulle dock gissa på att 100/10 alternativt 100/50 skulle vara bättre. Det du skulle kunna göra är att du börjar på 50/50, sedan om du tycker att det går lite slött kör du på t.ex. 100/10 (samma kostnad)

Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Tänkt skaffa deras 250 mbit med 10 mb ner för 250/mån . Är det något att hänga i granen? Eller är ens comhem något att hänga i granen? Deras omdömen på nätet säger mer att comhem ska man fly som om dem vore pesten
Jag har inte ComHem själv, men det ska fungera klockrent. Det finns en del problemområden i Göteborgsområdet, det är dock Fiberlan-nätet som ComHem hyr in sig på. Så det är väldigt mycket obefogat gnäll då det inte är comhems "fel", de har haft oturen att hyra in sig på ett ruttet nät

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rätt individuellt mellan olika områden hur bra det fungerar.
Som arne säger här, det brukar dock fungera bra generellt.
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Jag har comhem vi kabeltvnätet och ett netgear 3700, har två kompisar med samma problem.

Det är väldigt ofta uppkopplingen dör kanske i 10-30 sekunder och sen fungerar den. Det händer några gånger per dag. Extremt konstigt att alla vi tre upplever samma problem och vi bor 1-4 km från varandra.

Är det inget som upplever samma problem och vad kan man göra åt det?
Prova fabriksåterställ. Om det är trådlöst kan du prova att byta namn på nätverket, kan bli bättre då.

Ett tips är egentligen att felanmäla till ComHem så att de kan kolla upp vad som problemet är.
Citera
2014-07-04, 21:56
  #1992
Medlem
iseereds avatar
Hej hoppade in i den här Tivotråden då det fanns en massa trådar redan.

Min fråga. Varför kan jag inte ställa in volymknappen och byt-kanal-knappen på fjärrkontrollen. Pratade med någon på Comhem, men han borde snarare ha Gåtthem förlängesen.

Tacksam för alla idéer!

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback