2020-08-27, 17:08
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Sitter i samma båt, gruppavtal utan kostnad. Och det är ett jävla ringande för att pracka på mig bredband (har fibernät så jag vill inte ha comhems kabelbredband), kanalpaket och allt möjligt.
Nu senast fick jag Comhem play+ utan att jag hade beställt det. Deras kundservice var dock förstående och avbeställde det direkt med ursäkt. Han frågade om jag mindes namnet på säljaren också...

För ca 3 år sen bad jag Comhem att inte ringa med erbjudanden mer och de har inte ringt sedan dess.
Citera
2020-08-27, 20:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Sitter i samma båt, gruppavtal utan kostnad. Och det är ett jävla ringande för att pracka på mig bredband (har fibernät så jag vill inte ha comhems kabelbredband), kanalpaket och allt möjligt.
Nu senast fick jag Comhem play+ utan att jag hade beställt det. Deras kundservice var dock förstående och avbeställde det direkt med ursäkt. Han frågade om jag mindes namnet på säljaren också...

Jag har gått in på ”mina sidor” och tagit bort mitt telefonnummer där. Får väl se om det gör någon skillnad.
Citera
2020-08-30, 14:26
Medlem
badbollen3s avatar
jag har köpt ny lägenhet och den förre ägaren hade comhem via coax. Jag hittade ett ethernet uttag i hallen, men när jag ringde en annan operatör så sa de att det är operatörslåst. Så antagligen måste föreningen gå ur det där gruppavtalet för att jag ska kunna välja vilken operatör jag vill. Lättare sagt än gjort...
Citera
2020-09-02, 10:48
Medlem
Tar gärna lite råd om någon kan ge. Har någon här "bredband 300" på comhem? Hur funkar det när man vill spela krävande spel online? Dom har en egen beskrivning men det behöver såklart inte stämma. Bor i en fastighet som bara har comhem, just nu kör jag med ett extra simkort från mobilen där jag har obegränsat med surf, och jag har satt in extra simet i en router. Så vet inte om det är värt om byta.

"Med Bredband 300 kan du vara säker på att hela familjen kan surfa, spela online och streama film och serier utan bekymmer."
Citera
2020-09-02, 14:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DMX-
Tar gärna lite råd om någon kan ge. Har någon här "bredband 300" på comhem? Hur funkar det när man vill spela krävande spel online? Dom har en egen beskrivning men det behöver såklart inte stämma. Bor i en fastighet som bara har comhem, just nu kör jag med ett extra simkort från mobilen där jag har obegränsat med surf, och jag har satt in extra simet i en router. Så vet inte om det är värt om byta.

"Med Bredband 300 kan du vara säker på att hela familjen kan surfa, spela online och streama film och serier utan bekymmer."
ska du spela online så räcker typ 10Mbit, onlinespel kräver rätt lite mätte för många år sen upp vad gta san andreas krävde och låg på några enstaka KB/s, det som är krävande är nedladdning av filer.

Låna ett comhem-modem av någon du känner och testa?
Citera
2020-09-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
ska du spela online så räcker typ 10Mbit, onlinespel kräver rätt lite mätte för många år sen upp vad gta san andreas krävde och låg på några enstaka KB/s, det som är krävande är nedladdning av filer.

Låna ett comhem-modem av någon du känner och testa?

Förut idag när jag tittade så var det rabatt på det bredband 300, det va halverat pris i 12 månader. Det är nu borttaget . 549kr för det bredbandet. Billigaste på 449. Galna priser.

Känner ingen som har det.
Citera
2020-09-03, 19:27
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DMX-
Förut idag när jag tittade så var det rabatt på det bredband 300, det va halverat pris i 12 månader. Det är nu borttaget . 549kr för det bredbandet. Billigaste på 449. Galna priser.

Känner ingen som har det.

Jag har Comhem 250/100. Kostar mig inte en krona (min Brf har tecknat gruppavtal och vi boende betalar inget till Comhem och det blev ingen avgiftshöjning för lägenheten heller). 😋
Citera
2020-09-03, 19:38
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag har Comhem 250/100. Kostar mig inte en krona (min Brf har tecknat gruppavtal och vi boende betalar inget till Comhem och det blev ingen avgiftshöjning för lägenheten heller). 😋

Dom avtalen är bra mycket mer förmånliga för alla boende. Med gruppavtal blir det gissningsvis 1/3 del per lägenhet som föreningen betalar mot vad man själv får pynta. Sen är operatörerna rädda om alla med gruppavtal, brukar få "bättre" service för att dom är mer måna om att behålla en förenening med gruppavtal som kund.
Citera
2020-09-08, 10:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det kostar dig indirekt på hyran och du betalar betydligt mer än en krona men kanske 40-70% mindre beroende på Brfs storlek och förhandlingsläge. Ingenting är gratis och Brf betalar i slutändan på ett eller annat sätt. Mindre underhåll, högre avgift nästa år eller whatever.
Citera
2020-09-08, 11:14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det kostar dig indirekt på hyran och du betalar betydligt mer än en krona men kanske 40-70% mindre beroende på Brfs storlek och förhandlingsläge. Ingenting är gratis och Brf betalar i slutändan på ett eller annat sätt. Mindre underhåll, högre avgift nästa år eller whatever.

Jo, i teorin hade ju Brf kanske haft ekonomiska möjligheter att sänka månadsavgiften (man betalar inte hyra i en Brf) om man inte tecknat gruppavtal. Jag tror dock inte att det hade skett. Min förening vill gärna spara i ladorna.
Citera
2020-09-08, 11:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jo, i teorin hade ju Brf kanske haft ekonomiska möjligheter att sänka månadsavgiften (man betalar inte hyra i en Brf) om man inte tecknat gruppavtal. Jag tror dock inte att det hade skett. Min förening vill gärna spara i ladorna.
Sorry min felskrivning, satt i en förhandling en gång men det var ett antal år sedan men då var det många som tyckte bredband var inget att ha och då beslöt Brf att säga att avgiften inte skulle höjas för att kunna ansluta alla och få bättre pris. Numera kanske det inte är så många som väljer att inte få bredband indraget.
Citera
2020-09-08, 23:32
Medlem
tantrs avatar
Blir så irriterad på alla som klagar om att man går från analogt till digitalt. Hur svårt kan det vara att fixa rätt inställningar itvn, är oftast en knapp där man switchar mellan digitalt och analogt på kontrollen.

99% bör ha en anhörig som kan hjälpa en gammal stackare med kanalsökning.

Annars har Comhem full rätt att göra vad fan dom vill. Dom är ett företag & föreningarna har säkert accepterat en massor av avtal.

Övergång till digitalt är en gammal historia som skedde för typ normalt 10 år sedan
Senast redigerad av tantr 2020-09-08 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in