Citat:
Ursprungligen postat av
Kusdbkluen
Jag försöker förstå en sak nu som inte är så logiskt.
Två nissar kom och knackade på och erbjöd:
Oförändrad summa på mitt abonnemang nu när ComHem byter pris och blir 20 kr dyrare.
En ny router för 1 kr plus frakten på 99.
Sen när jag ser avtalet som jag fick på mejl så ser jag att jag är bunden i 12 månader, vilket jag inte var innan.
Är detta en form av försäljningsfishing där de får provision på nuvarande kunder och bara binder upp folk som är lösa kunder?
Jag har varit kund i 3 år med 250/10. Aldrig klagat eller behövt byta router.
Jag har inga invändningar emot den här affären eftersom jag betalar 99 kr för en router som ska klara rätt så mycket nya grejer, plus att jag får behålla min gamla router som backup.
Någon annan som har input?
Det är standard på alla sätt och vis, inget 'special'. Är du kund, obunden då tiden gått ut, gammal keff router osv och vill ha en ny? Bind dig 12 månader så bjuder vi på den säger dom då.. Standard. Kunden tänker, det är ju nice? 1kr för en router hehe, och Comhem tänker ,'fan va nice, han är bunden ett år till'. Så, beroende på hur man ser det är det win/win eller win/loose om man ska flytta 2 månader efteråt och nya kåken har andra ledningar. Men som sagt, standardförfarande.
Är man nöjd med sitt internet och gärna binder sig 12 månader för en ny router, så ser jag inga större nackdelar med den dealen. Du får en ny router som du förhoppningsvis blir nöjd med, och dom får dig som kund ett år till garanterat och det gör Comhem nöjda.
Men en generell sak att tänka på: Dom gör det inte för att vara snälla för dig, dom gör det för att tjäna pengar på dig som kund och Behålla dig som kund...