Citat:
Ursprungligen postat av
KRLVK
Hejsan,
Jag ska flytta till ett lägenhetshus som är ComHem-anslutet.
När jag pratade med en säljare så verkar det som att jag inte måste välja just ComHem.
Om man vill ha någon annan leverantör, hur bär man åt sig då? Vad betyder det egentligen när hyresvärden säger att det är "ComHem" som är leverantör, om man kan välja vem man vill?
Ta kontakt med hyresvärden och kolla med denne om vilka operatörer du har möjlighet att välja mellan. Därefter tar du kontakt med någon av dessa operatörer och beställer ett abonnemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zipziz
Jag har utbudet 8- favoriter på en summa till det tillkommer en avgift på 59 kr för sk krypteringsavgift. Det blir ca nästan 800 kr om året, hur kommer man undan det? Genom att säga upp det? Men om man gör det så finns det bara basutbud med skit kanaler. Finns det andra sätt att se på fler kanaler utan att behöva betala krypteringsavgift?
E så less på att de ska hitta på allt möjligt för att tjäna så mycket så möjligt, dem går ju plus fler miljarder om året. Tänk dig själv, dem tjänar på att du köper ett paket, sen ska dem även tjäna på att du vill se några extra kanaler. :skamsen:
Krypteringsavgift har funnits i 10 år. Så det är inte något nytt, flertalet operatörer har en krypterings/kortavgift på sina abonnemang.
Det finns möjlighet att slippa krypteringsavgiften i dagsläget, det finns ingen krypteringsavgift på tivo-abonnemangen.
Är det något konstigt? Man får vad man betalar för. Vill man ha fler kanaler så får man betala mer, det är så det funkar överallt i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LordStapleton
Undvik ComHem, de kommer bara att försöka lura in dig i olika avtal med bindningstid. Dessa avtal kommer du inte ur. Inte ens om du flyttar och CH inte kan/vill leverera till ditt nya boende. Du kommer att ständigt få nya avtalsförslag med olika "småändringar". Då påbörjas ny bindningstid.
Jag har varit kund hos CH i typ 15 år men tvingas nu betala i över ett år för något jag inte kan få levererat. De har ingen anslutning till min nya adress. För ca 1 år sen uppgraderade jag till lite snabbare abonnemang, det får jag nu dyrt betala. Trots att jag inte får ett dugg av CH.
I jämförelse är ju sk. "Asfaltsläggare" rena helgonen, tycker jag.
ALDRIG mer COMHEM.
Inget bolag "lurar" folk in i avtal, samtliga avtal som tecknas är godkända av DIG som kund.
Antingen så skriver du själv under ett avtal eller så tecknas det över telefon varpå du får en bekräftelse som du är skyldig att läsa igenom, är det någonting som du tycker är felande så gäller distansavtalslagen (14 dagars ångerrätt)
Att ComHem inte säger upp ditt abonnemang när du flyttar är inte så konstigt. Du som konsument har själv ingått ett avtal på X antal månader.
Att du flyttar till en adress där CH inte levererar sina tjänster har du dig själv att skylla.
Blir det däremot så att föreningen säger upp avtalet med ComHem (klipper signalen) Så sägs självklart samtliga abonnemang upp till det datumet då det är ComHems "fel" att de inte kan leverera sina tjänster.