Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 17:12
  #2893
Moderator
Arne.Ankas avatar
tv-kort till datorn med digitala utbudet från comhem, är det DVB-C som gäller?
Citera
2018-12-09, 08:49
  #2894
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
tv-kort till datorn med digitala utbudet från comhem, är det DVB-C som gäller?

Ja.
Citera
2018-12-11, 11:01
  #2895
Medlem
På 24 timmar har dom inte grejat den avgrävda kabeln i GBG.
Nu har dom lagt på sex timmar extra också. Under all kritik.
Är skiten utlagt på utländsk entreprenad?
Citera
2018-12-28, 20:50
  #2896
Medlem
Tycker det är märkligt hur comhem resonerar.

Förnyade mitt bredband nyligen och fick till en bra deal på 600/50

Samtidigt tog jag även tag i morsans comhem (ni vet hur den äldre generationen kan vara)
Hon satt mycket riktigt på massa gamla prislistor och gamla erbjudanden som var hutlöst dyra.

Säljaren jag pratade med vid första tillfället var grym, tillmötesgående och kunde kompromissa.
När jag sedan kontaktade dem för min mors räkning så var det andra bullar.
Notera att jag varit deras kund i ca 3 år, morsan 12 (!) år.

Snubben jag pratade med gav knappt några resonabla erbjudanden, utan det var bara "Detta gäller, du får säga upp"

Antar att det gäller att komma till rätt person.
Citera
2019-01-03, 14:13
  #2897
Medlem
calina85s avatar
Min sambo ringde nyss till kundtjänst. Blev upplyst om mångfald och integration och att ComHem satsar på nyanlända och jag vet inte vad mer. Fick även välja om han ville prata med en nyanländ eller inte i ett knappval. Någon annan som kanske valt att prata med en nyanländ kundsupport? Min sambo ville inte att något skulle bli fel så han tryckte nej till att få hjälp av en nyanländ. Kändes lite påtvingat av ComHem att göra så.
Citera
2019-01-07, 21:13
  #2898
Medlem
JustZlatans avatar
Vad händer om man flyttar och har månader eller år kvar på abonnemanget? Låt att säga att det inte går att flytta över till den nya bostaden och den nyinflyttade vill inte ha abonnemanget.
Citera
2019-01-10, 01:24
  #2899
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad händer om man flyttar och har månader eller år kvar på abonnemanget? Låt att säga att det inte går att flytta över till den nya bostaden och den nyinflyttade vill inte ha abonnemanget.

Tyvärr bara betala å se glad ut. Antingen per månad tills dess bindningstider går ut då du kan säga upp eller mot en s.k slutfaktura där fu betalar resterande avtalstid i en klumpsumma.
Citera
2019-01-10, 01:56
  #2900
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Tyvärr bara betala å se glad ut. Antingen per månad tills dess bindningstider går ut då du kan säga upp eller mot en s.k slutfaktura där fu betalar resterande avtalstid i en klumpsumma.

Det var det jag misstänkte. En säljare försökte pracka på mig ”nyårsrabatten” med reservationen att jag binder mig i 24 månader. I dagsläget har jag bara uppsägningstiden kvar, 3 månader.
Citera
2019-01-10, 14:27
  #2901
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad händer om man flyttar och har månader eller år kvar på abonnemanget? Låt att säga att det inte går att flytta över till den nya bostaden och den nyinflyttade vill inte ha abonnemanget.

Det brukar gå att lösa sådana här problem genom att göra en överlåtelse. Dvs, man övertalar den nya bostadsgästen att ta över abonnemanget/n. Givetvis handlar det om vilka tillval man har, ex om man har stort sportpaket och den som flyttar in är totalt ointresserad av sport, ja, då blir det svårare. Men har man bara typ grundutbud som typ alla ändå skaffar/vill ha brukar det som sagt inte vara några problem om man fint inflikar att man givetvis står för överlåtningsavgiften.
Citera
2019-01-16, 13:01
  #2902
Medlem
Någon annan som har bredband 1200 och tycker att det fungerar skit?
Citera
2019-01-22, 00:05
  #2903
Medlem
Jag tycker att Com Hem Tv Hub är ganska buggig för närvarande och eftersatt vad det gäller med mjukvaruuppdateringar. Men den har potential att bli stabilare.
Citera
2019-03-01, 17:53
  #2904
Medlem
Någon med erfarenhet av Comhem WIFI Hub L1?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback