2014-03-09, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yundum
Nej bara den vanliga historian, starta om routern alternativ reaset routern. Sen sa han om det inte funkar kör direkt från väguttaget till datorn med kabel, alltså inte från väguttag till router till dator. Så sa jag och vad gör vi med resten av hushållet då som också ska ha internet men det bara finns ett väguttag men det hade han inget svar på.

Men det är mitt eget fel, jag vet ju att comhem konstant krånglar ändå lät jag mig övertalas att pröva skiten en tid.

Fick tillslut brutit mitt abonnemang med comhem, eftersom dom inte kunde lösa problemet. Comhem betalade tillbaka hälften av pengarna jag betalade för bredbandet. Bytte till BBB som funkar felfritt.
Citera
2014-03-10, 01:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Cg3100 modem med nat avstängt, finns dhcp-servern hemma hos mig eller i comhem's nät?
Citera
2014-03-12, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yundum
Nej bara den vanliga historian, starta om routern alternativ reaset routern. Sen sa han om det inte funkar kör direkt från väguttaget till datorn med kabel, alltså inte från väguttag till router till dator. Så sa jag och vad gör vi med resten av hushållet då som också ska ha internet men det bara finns ett väguttag men det hade han inget svar på.

Men det är mitt eget fel, jag vet ju att comhem konstant krånglar ändå lät jag mig övertalas att pröva skiten en tid.

du tror inte att de menade att du skulle koppla direkt utan router för att kunna utesluta det som felkälla bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Cg3100 modem med nat avstängt, finns dhcp-servern hemma hos mig eller i comhem's nät?

Inte hos dig.
Citera
2014-03-12, 13:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldtekt
Inte hos dig.
Det jag va rädd för uppkopplingne slutar fungera nån minut då och då, exekverar jag kommande "ipconfig /renew" kommer det upp felmeddelande att dhcp-servern inte kan nås.
Citera
2014-03-13, 18:47
Medlem
Alla som har en CG3100 bör omedelbart stänga av dess routerfunktion. Det har visat sig att det är komplett värdelöst, att det direkt sänker din hastighet mot internet och att det kan vara orsak till kontinuerlig package loss.

Skaffa istället en bra router.
Citera
2014-03-14, 02:50
Medlem
Fixade bredband hos comhem i onsdags vid kl 16 ungefär. Ringde därefter nästa morgon och bad om kollinummer då jag verkligen hatar att vänta. Men det där jävla kollinummret funkar inte, "sökningen gav ingen träff". Har dom inte skickat iväg skiten ännu? Blir så sne
Citera
2014-03-14, 13:14
Medlem
Citat:
Det jag va rädd för uppkopplingne slutar fungera nån minut då och då, exekverar jag kommande "ipconfig /renew" kommer det upp felmeddelande att dhcp-servern inte kan nås.

Felanmäl dirr om du testat annan utrustning och upplevt samma problematik

Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Alla som har en CG3100 bör omedelbart stänga av dess routerfunktion. Det har visat sig att det är komplett värdelöst, att det direkt sänker din hastighet mot internet och att det kan vara orsak till kontinuerlig package loss.

Skaffa istället en bra router.

Det beror verkligen på vad man ska nyttja den till. Jag HAR kört med den inbyggda routern utan problem, dock bör nog en vanlig svensson utan kunskap men som endå vill ha en schysst uppkoppling göra som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Fixade bredband hos comhem i onsdags vid kl 16 ungefär. Ringde därefter nästa morgon och bad om kollinummer då jag verkligen hatar att vänta. Men det där jävla kollinummret funkar inte, "sökningen gav ingen träff". Har dom inte skickat iväg skiten ännu? Blir så sne

Det går via schenker, ej posten.
Citera
2014-03-14, 15:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldtekt
Felanmäl dirr om du testat annan utrustning och upplevt samma problematik
Inte tillräckligt störande det kan gå en vecka utan att de händer till att de händer 5ggr under ett dygn och uppkopplingen "fixar sig själv" efter nån minut, märker det mest när jag använder firefox och förvånansvärt sällan i onlinespel.
Citera
2014-03-15, 13:31
Medlem
Det går via schenker, ej posten.[/quote]

Det vet jag, kollinummret funkar fortfarande inte, jävla sopor.
Citera
2014-03-15, 17:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Schenker är inte kända för att ha bra spårning på paket, ibland kan det dyka upp efter paketet kommit fram.
Citera
2014-03-15, 22:43
Medlem
Citat:
Schenker är inte kända för att ha bra spårning på paket, ibland kan det dyka upp efter paketet kommit fram.

Läst så mycket dåligt om Schenker, bara dåligt. Gör dom uinget åt saken?
Citera
2014-03-16, 20:49
Medlem
Citat:
Inte tillräckligt störande det kan gå en vecka utan att de händer till att de händer 5ggr under ett dygn och uppkopplingen "fixar sig själv" efter nån minut, märker det mest när jag använder firefox och förvånansvärt sällan i onlinespel.

Kanske är jag som är extra känslig, felanmäler allt som påverkar och som jag vet ej sitter i mina grejer ^^

Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok

Det vet jag, kollinummret funkar fortfarande inte, jävla sopor.

Då har du ju fått fel nr eller gör fel själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in